MBO dierenverzorging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

MBO dierenverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:16

Ik zit nu in de 3e van het MBO.
We zijn al een beetje aan het kijken wat je hierna wilt doen en voor mij is het wel bijna zeker dat ik geen Havo wil gaan doen.
Maar een ROC zie ik dus ook echt niet zitten, ik ben al op een aantal Roc's geweest en ik vond t echt niet leuk!
Ik heb bij dingen gekeken als Toerisme & Recreatie, Pedagogisch werker enz. Bij alles denk ik, ik wil eigenlijk wat met dieren...
Niet zozeer met paarden ofzo hoor, honden, katten etc.
Weet iemand of hier leuke mbo opleiding voor zijn?
Want als je nou bijvoorbeeld in een asiel of opvang werkt, verdien je dan wel genoeg om in je eigen onderhoud te voorzien?
Ik had zelf al deze site gevonden; http://www.groenhorstbarneveld.nl Maar dit is een AOC, is een AOC hetzelfde als ROC maar dan op meer groen gebied zegmaar?
Alvast bedankt voor de hulp!
X

Frances

Re: MBO dierenverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:21

Ik doe deze opleiding, maar ik kan het helaas niet aanbevelen. Het percentage dat na de opleiding ook echt in de dieren komt te werken is echt heeeel klein.. Er zijn gewoon echt geen banen in en de banen die er zijn, zijn slecht betaald helaas... Als je verder nog vragen hebt help ik je graag :)

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:22

Oke jammer. Dus eigenlijk moet ik het opgeven?
En als je nou een eigen opvang begint.
Okee dat is makkelijker gezegt dan gedaan denk ik...
Is de opleiding verder wel leuk?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:24

Volg je hart als jij deze opleiding graag wilt doen zou ik zeker zeggen doen!! Ik heb zelf MBO dierverzorging niveau 4 gedaan en heb er geen spijt van gehad. Veel kennis op gedaan en een erg leuke tijd gehad.
Lukt het niet om in de sector werk te krijgen, of werk dat niet goed betaald kun je altijd nog een vervolg opleiding doen.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:25

Mag ik vragen waar jij die opleiding gedaan hebt? (a)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:26

Als je het geld, de tijd, en de wil om een opvang te beginnen hebt kun je dat zeker doen. Maar het klinkt leuker dan het is.
In een asiel zijn er maar een paar betaalde banen, verder is het allemaal vrijwilligerswerk als het goed is..
Ik doe nu zelf ook MBO dierverzorging, volgend jaar negin ik als het goed is aan paraveterinair, of ik daarna zal vinden is nog maar de vraag... maar als ik het niet geprobeerd heb en er komen wel banen vrij.... ;)

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:28

Ik heb zoiets van, niet geschoten is altijd mis.
Voor mij is het mijn droom om iets met dieren te gaan doen, ik kan erna nog hbo doen of eventueel heel iets anders als het niks zal worden...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:42

tjaa als het echt je droom is moet je het misschien wel doen.. Anders blijf je altijd deken, wat als.

Ik heb wel spijt van de opleiding. En mijn droom was het ook, maar wat een tegenvaller.. Op stages ben je meestal gewoon handig voor klusjes en het werk is meestal echt niet leuk. Dieren zijn veel leuker voor de hobby :P Volgens mij heeft heel mijn klas spijt van de opleiding. Wij zijn ook met 60 mensen begonnen en zijn nu nog met 8 mensen :P. Ik wil je er niet een slecht gevoel over aanpraten ofzo, maar het is wel belangrijk dat je de waarheid kent. Het is zo banketstaaf als je er al aan begonnen bent en dan denkt, als ik dit had geweten... Er zijn ook zeker wel leuke kanten aan hoor, maar als ik opnieuw zou mogen kiezen had ik wel anders gekozen :) Ik ga hierna een HBO opleiding volgen dus op zich niet zo'n probleem, maar als ik dat niet ging doen zou ik geen idee hebben wat ik moest doen. Ik studeer dit jaar namenlijk af :P

Nou ja een heel verhaal, maar ik probeer een beetje een beeld te geven... het is echt niet dat het alleen maar slecht is, maar na je opleiding loop je toch wel een beetje vast als je met dieren verder wilt...

Een opvang zal niet meevallen hoor om zomaar op te zetten, maar waar een wil is is een weg natuurlijk ;)

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:44

Bedankt voor de info :D
Het was ook al wel mijn idee op daarna HBO te doen want daar heb je zowiezo al meer aan.
Naja ik zie wel wat het gaat worden.. ik denk er nog over na ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:05

Als je nu al zeker weet dat je daarna hbo wil gaan doen kun je het natuurlijk gewoon doen :) Je kunt daarna nog alle kanten op en je hebt gelijk wat langer de tijd om te bedenken wat je verder nog leuk vind :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:11

Kijk eens of je een paar keer ergens een weekje mee kan lopen (asiel/ pension). Dan weet je een beetje wat het inhoudt..

Ik heb de opleiding ook gedaan in barneveld, opzich best een leuke school, erg gezellig en een aantal uit mn klas zijn idd met dieren aan t werk gegaan, de rest is gaan doorstuderen. Doorstroom naar HBO is goed te doen...

Wat stages betreft, het hangt heel erg van t bedrijf af hoe je stage is, ik heb echt super stages gehad, maar ook echt klote stages... 1 keer een stagebegeleider gehad die vrouwen alleen goed vond om kinderen te baren (en als je dat 20 keer pd naar je toegeslingert krijgt is 8 weken stage lang), maar ook stages waar ik t super naar mn zin had en ook echt veel geleerd hebt...

Ga gewoon eens bij verschillende opleidingen kijken, loop eens een weekje mee op een bedrijf.. je hebt nog een jaar om te beslissen..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:33

Ik heb die opleiding gedaan, maar afgehaakt wegens ziekte. Maar toen ik stopte met de opleiding kon ik wel gelijk in een dierenwinkel terecht komen voor 1 ochtendje in de week.
Als je het echt graag wilt dan moet je er gewoon voor gaan!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:41

Je zegt dat je zeker geen havo wilt gaan doen, en wat als je dat nu is wel overweegd? Kun je daarna gelijk naar het Hbo en heb je ook nog is een paar jaar extra om een goede keuze te maken.
Werken met dieren, heel leuk maar je moet wel heel hard werken om er ook goed van te kunnen leven, ik heb er voor gekozen om de dieren gewoon als hobby te houden en men geld ergens anders in te verdien. Zeg niet dat je het niet moet doen maar zet alle voors en tegens is op een rijtje dan kom je er vast wel uit! Succes!