Ik wil gewoon even mijn hart luchten.
Ik ben verleden jaar begonnen aan een MBO opleiding Grafisch vormgever, richting audiovisueel/animatie.(AV) In de eerste twee jaar krijg je van AV én IV lessen. (IV = interactieve vormgeving.)
Nou ben ik er toch al zeer snel achtergekomen dat ik alleen 3D'en echt leuk vind, en daarin wil ik dus ook gewoon verder. Het probleem is, ik moet alle andere zooi er ook bij doen
en laat dat nou net zodanig demotiverend zijn dat ik me nu dus ook echt helemaal gek iriteer. Het probleem is, dingen van IV vind ik ook heel leuk (websites maken, interactieve dingen) maar als ik die kant zou kiezen, zou ik geen 3D kunnen krijgen, en dat is nou juist wat ik wil. Aan de andere kant, AV houd in dat ik me met filmen, geluidsbewerkingen, en special effects bezig moet gaan houden, samen met 3D. Laat ik nou alleen de special effects (die we pas halverwege 2e krijgen) ook wel redelijk vinden.
Kortom; ik moet nog een volledig jaar doorbijten, maar ik weet niet of ik dat kan realiseren; mijn motivatie is echt 0 op het moment, doe echt mijn best bij 3D, maar de rest interesseert me gewoon niet, en krijg mezelf ook niet zover dat het me wél interesseert. Wat moet ik nou doen?
Ook heb ik het idee dat ik niet veel leer. Ja ik weet hoe photoshop werkt, hoe ik 3D dingen maak etc maar of dat iets is om trots op te zijn? ik weet het niet..in de 3e gaan we op stage, dan is dit probleem wel opgelost, maar tot die tijd
en na deze opleiding wil ik een 1jarige 3D Hbo erachteraan gaan doen (kan alleen maar op HBO niveau
) en daarna opleiding tot instructrice, om vervolgens waarschijnlijk nog een BBL tot bakker te volgen. Jaja heb veel toekomstplannen
alleen ik vind het zo ontzettend moeilijk om nu door te bijten. Ik ga binnenkort wel weer met een lerares overleggen en bespreken, hopelijk kan er iets geregeld worden. Ik ben niet zomaar van plan te stoppen.Ik zit NIET te wachten op lame reactie's zoals 'stel je niet zo aan' of iets dergelijks. Dit is gewoon waar ik mee zit, en probeer wanhopig iets te verzinnen zodat mn plezier weer terugkomt.
Weet je zeker dat dit is wat je wilt? Zo ja, dan zul je toch even door moeten bijten, verstand op 0 en gaan om dat diploma te halen
Kijk naar het einddoel ipv de minder leuke dingen van je opleiding.
maar ik ga mn best gewoon doen inderdaad
)