Pfft.. wat nou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Pfft.. wat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:14

Hey allemaal.

Ik wil gewoon even mijn hart luchten.

Ik ben verleden jaar begonnen aan een MBO opleiding Grafisch vormgever, richting audiovisueel/animatie.(AV) In de eerste twee jaar krijg je van AV én IV lessen. (IV = interactieve vormgeving.)

Nou ben ik er toch al zeer snel achtergekomen dat ik alleen 3D'en echt leuk vind, en daarin wil ik dus ook gewoon verder. Het probleem is, ik moet alle andere zooi er ook bij doen :Y) en laat dat nou net zodanig demotiverend zijn dat ik me nu dus ook echt helemaal gek iriteer.

Het probleem is, dingen van IV vind ik ook heel leuk (websites maken, interactieve dingen) maar als ik die kant zou kiezen, zou ik geen 3D kunnen krijgen, en dat is nou juist wat ik wil. Aan de andere kant, AV houd in dat ik me met filmen, geluidsbewerkingen, en special effects bezig moet gaan houden, samen met 3D. Laat ik nou alleen de special effects (die we pas halverwege 2e krijgen) ook wel redelijk vinden.

Kortom; ik moet nog een volledig jaar doorbijten, maar ik weet niet of ik dat kan realiseren; mijn motivatie is echt 0 op het moment, doe echt mijn best bij 3D, maar de rest interesseert me gewoon niet, en krijg mezelf ook niet zover dat het me wél interesseert. Wat moet ik nou doen? >;) Ook heb ik het idee dat ik niet veel leer. Ja ik weet hoe photoshop werkt, hoe ik 3D dingen maak etc maar of dat iets is om trots op te zijn? ik weet het niet..

in de 3e gaan we op stage, dan is dit probleem wel opgelost, maar tot die tijd :=

en na deze opleiding wil ik een 1jarige 3D Hbo erachteraan gaan doen (kan alleen maar op HBO niveau >;) ) en daarna opleiding tot instructrice, om vervolgens waarschijnlijk nog een BBL tot bakker te volgen.

Jaja heb veel toekomstplannen :j alleen ik vind het zo ontzettend moeilijk om nu door te bijten. Ik ga binnenkort wel weer met een lerares overleggen en bespreken, hopelijk kan er iets geregeld worden. Ik ben niet zomaar van plan te stoppen.

Ik zit NIET te wachten op lame reactie's zoals 'stel je niet zo aan' of iets dergelijks. Dit is gewoon waar ik mee zit, en probeer wanhopig iets te verzinnen zodat mn plezier weer terugkomt.

verootjoo

Re: Pfft.. wat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:40

Sja, dat is lastig. Bij elke opleiding zijn er mindere dingen en leukere dingen die je moet volgen ;) Weet je zeker dat dit is wat je wilt? Zo ja, dan zul je toch even door moeten bijten, verstand op 0 en gaan om dat diploma te halen :) Kijk naar het einddoel ipv de minder leuke dingen van je opleiding.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:15

Mja dat dacht ik ook helaas. Maar dat is nog best lastig := kzit de helft van de tijd te geiten en heb niet echt het idee dat ik iets leer >;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:35

och...zolang je cijfers goed zijn :Y) School is een kwestie van op het juiste moment even jezelf een schop onder de kont geven om te leren, en de rest van de tijd het leuk hebben op school en in de stad :P

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:38

verootjoo schreef:
och...zolang je cijfers goed zijn :Y) School is een kwestie van op het juiste moment even jezelf een schop onder de kont geven om te leren, en de rest van de tijd het leuk hebben op school en in de stad :P

dat is nou juist het probleem, ik heb de motivatie niet mezelf een schop onder mn kont te geven zodat die cijfers goed zijn :+ maar ik ga mn best gewoon doen inderdaad :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:55

Goeie 3D-ers hebben verstand van de context waarin hun werk gebruikt wordt... AV heb je dan gewoon nodig. Meer dan genoeg 3D-ers gezien die leuk vormpjes kunnen maken, maar het niet kunnen integreren...
Special effects lukken ook alleen als het voorwerk goed is. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, probeer overal van mee te pakken wat je kan. Stage wordt dan ook een stuk eenvoudiger.
En als je het nu al moeilijk vindt jezelf te motiveren, dan is dat al leerpunt genoeg. Want er is straks niemand die je een schop onder je hol geeft: voor jou tien anderen. Het is een populair beroep...

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:58

Prrrr schreef:
Goeie 3D-ers hebben verstand van de context waarin hun werk gebruikt wordt... AV heb je dan gewoon nodig. Meer dan genoeg 3D-ers gezien die leuk vormpjes kunnen maken, maar het niet kunnen integreren...
Special effects lukken ook alleen als het voorwerk goed is. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, probeer overal van mee te pakken wat je kan. Stage wordt dan ook een stuk eenvoudiger.
En als je het nu al moeilijk vindt jezelf te motiveren, dan is dat al leerpunt genoeg. Want er is straks niemand die je een schop onder je hol geeft: voor jou tien anderen. Het is een populair beroep...

Dat weet ik :j maar het is ook echt met de andere vakken; voor 3D motiveer ik mezelf wel, haha. Ben ook een van de beste van de klas en snap het ook bijna altijd *D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:01

Dat had ik omgekeerd..alleen hadden wij in het eerste jaar verschillende stromingen. Jaar 2 kregen wij alleen nog maar Grafisch (print).

Ik ken de de-motivatie.. héél goed zelfs..
Je moet jezelf zien te motiveren, écht doe dat! Haha, focus je op die HBO opleiding ofzo..

Ga nieuwe dingen uitzoeken in ps.. je kunt er echt vette dingen mee maken..
zie pixel2life.com .. ga jezelf uitdagen in de andere programma's en vakken *D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:05

NonaWen schreef:
Dat had ik omgekeerd..alleen hadden wij in het eerste jaar verschillende stromingen. Jaar 2 kregen wij alleen nog maar Grafisch (print).

Ik ken de de-motivatie.. héél goed zelfs..
Je moet jezelf zien te motiveren, écht doe dat! Haha, focus je op die HBO opleiding ofzo..

Ga nieuwe dingen uitzoeken in ps.. je kunt er echt vette dingen mee maken..
zie pixel2life.com .. ga jezelf uitdagen in de andere programma's en vakken *D

Dankjewel!! *D ja ik loop echt rond te kloten in ps :')

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:06

Haha, veel oefenen.. maak daar een uitdaging van :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:09

Ja ben ik ook hard mee bezig. Alleen deze 'periode' is zo verdomd saai, en heb net heel wat relatieproblemen achter de rug (overleefd, phew :D )

ennu weer gedoe met mn vz paardje (zie mn onderschrift, 'moeilijke keuze'. ) en de afgelopen 7weken is er dus weinig van gekomen, en heb nu dus ook zeer weinig af, maar loop ineens tegen het feit aan dat het me nauwelijks interesseert! en dat is best moeilijk. :=