Loopbaan advies (bureau's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise

Loopbaan advies (bureau's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 12:44

Wie heeft er ervaring met loopbaan advies bureau's / trajecten / coaching voor particulieren? Wat heb je er aan gehad bijvoorbeeld?
Ik ben me aan het orienteren maar de kosten zijn behoorlijk (500-1500 euro). Dat heb ik er wellicht wel voor over, maar ik vind het nogal een bedrag voor iets waar ik helemaal niet van weet of het me gaat helpen.
En ik vroeg me af, is het aftrekbaar van de belasting (als studiekosten misschien?)

Hoor graag ervaringen/ tips!!

WillemYntJee

Re: Loopbaan advies (bureau's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:52

AOB Compaz is heel goed, althans ik heb er hele goede ervaringen mee. Ook redelijk aan de prijs mja dat is overal denk k zo. Geen idee of het aftrekbaar is, denk het niet.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:03

Ik lees even mee, had vandeweek al een soortgelijk topic op STW geopend, maar ik wil graag nog wat meer weten :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:10

Ik ben in Breda bij zo'n bureau geweest en voor mij was het heel verhelderend. Bureau was ook niet zo duur, ik was er iig veel minder geld voor kwijt dan bij een ander bureau.
Het bleek dat ik al aardig op de goede richting zat, maar dat die compleet andere richting waar ik mee aan het worstelen was ook een goede richting was voor mij.

@ Njen, als je wilt kan ik dat adres nog wel eens voor je opzoeken, ik moet dat raport nog ergens hebben liggen en anders weet mijn moeder dat vast nog wel.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:10

Een vriendin van mij heeft recentelijk enkele gesprekken gevoerd en tests gedaan bij http://www.talentfirst.nl. Zij is heel erg tevreden, ik heb zelf het materiaal gezien dat zij meekreeg en dat ziet er ook echt keurig en professioneel en heel erg nuttig uit. Ze hebben bijv. naast elkaar gelegd haar eigen profiel (dus hoe zij is als persoon) en haar invulling van haar laatste baan, en dan zie je heel mooi waar ze aan zichzelf voorbij is gegaan. Echt een aanrader. Was ook begrotelijk, maar dus wel heel nuttig. Ze kreeg ook huiswerk mee, dat scheelt alweer kosten.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:13

Falona schreef:
Ik ben in Breda bij zo'n bureau geweest en voor mij was het heel verhelderend. Bureau was ook niet zo duur, ik was er iig veel minder geld voor kwijt dan bij een ander bureau.
Het bleek dat ik al aardig op de goede richting zat, maar dat die compleet andere richting waar ik mee aan het worstelen was ook een goede richting was voor mij.

@ Njen, als je wilt kan ik dat adres nog wel eens voor je opzoeken, ik moet dat raport nog ergens hebben liggen en anders weet mijn moeder dat vast nog wel.

Graag!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:35

Mijn tante is loopbaanbegeleidster; http://www.caroloopbaan.nl/wie.html
Weet niet wat het kost bij haar en heb het zelf ook nooit gedaan, maar wie weet is het iets? Ze zit in Den Bosch.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:37

Is er in nederland niet iets dat het vanuit de overheid aanbied?

Veel succes het is wel duur maar een goede investering soms.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 21:26

Falona schreef:
Ik ben in Breda bij zo'n bureau geweest

Mag ik weten welk bureau, ik heb namelijk voorkeur voor Breda :-)

Ik vind het de investering ook wel waard denk ik, als ik weet dat ik voor een safe bureau ga waar mensen goede ervaringen mee hebben.
Ervaringen van anderen zeker welkom!

Ik ga de belastingdienst maar eens bellen denk ik.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:30

mijn moeder is loopbaanbegeleidser en ik weet dat zulke mensen je inderdaad goed kunnen helpen. als je meer wilt weten moet je me maar even pben. dan kan ik je vragen aan haar stellen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:11

LZP -> STW

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:06

Elise schreef:
Falona schreef:
Ik ben in Breda bij zo'n bureau geweest

Mag ik weten welk bureau, ik heb namelijk voorkeur voor Breda :-)

Als ik het adres kan vinden zal ik hem wel hier neerzetten. Moet alleen nog even zoeken, want het is al weer even terug.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:27

Oké dank je, zou fijn zijn!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:23

Zoals beloofd het adres van het bureau in Breda waar ik ben geweest. Helaas geen website kunnen vinden, maar dat zou ook weer moeten schelen in de kosten. Ze zitten nog steeds op hetzelfde adres wat een erg klein kantoortje is.

Metis Studie en Beroepskeuze Begeleidingscentrum
Graaf Hendrik III Laan 155
4819 CE BREDA
NEDERLAND

t: 076-5216568
w: Niet opgegeven
e: Niet opgegeven

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:29

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:32

Heb je nu een uitkering?? Misschien kan je via het CWI aan een budget komen die het voor je betaalt. Het heet een IRO budget. Zij betalen mijn hele traject. Ik heb de rekening een keer langs zien komen, die bedroeg meer dan 5000 euro

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:44

Njen schreef:
Ik kom dit op google tegen, is idd niet zo heel duur als de meeste, ik ga eens bellen. Thnx!

http://www.everyoneweb.com/metis/

Ik heb een afspraak gemaakt, als ik geweest ben laat ik wel weten hoe het gegaan is. De afspraak is gelijk voor 1 dag, zonder intakegesprekken enz waar je weer extra voor betaald :)