Werken bij Van Dijk boeken - ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Werken bij Van Dijk boeken - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:17

In de zomervakantie ben ik hier van plan te gaan werken, maar ben toch wel benieuwd naar ervaringen. Ook kan niemand me nog vertellen wat het nou werkelijk verdiend. Je zit er toch voor 42 dagen aan vast, dus was benieuwd of iemand hier meer kan over vertellen! :)

Alvast bedankt. :j

ayo

Re: Werken bij Van Dijk boeken - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:21

Ik heb daar ooit een paar werken bij de administratie gewerkt, nou echt ontzettend geestdodend werk, collega's waren wel oke. Formuliertjes checken, invoeren en stickeren. Daarna op volgorde in het archief zetten.

Ik denk alleen dat jij daar beneden in die hal werkt, dan moet je boeken in of uit van die karren halen. Het is volgens mij gewoon minimumloon of ietsje erboven.

Amanda_T

Re: Werken bij Van Dijk boeken - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:36

Nou, ik hoop dat je baantje daar iets beter georganiseerd loopt dan de bestellingen van de boeken. Ik bestel al 4 jaar boeken bij van Dijk, en ik heb nog nooit alle boeken voor het einde van het jaar ontvangen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:27

Ja Van Dijk is echt een ramp als je daar iets bestelt. Ik heb er afgelopen zomer een week gewerkt (was geregeld door de studentenvereniging). Wat ik heel k*t vond voor die mensen daar is dat ze de ene week avonddienst hebben en de andere week ochtenddienst. En dat kan ook niet veranderd worden. Zo kom je dus nooit in een ritme en dat zou ik echt niet trekken. Ik heb eerst beneden moeten staan met boeken uitpakken; das vrij zwaar en geestdodend; wel ubergemakkelijk. Daarna mocht ik gaan orderpicken boven; das echt relaxt: na een halve dag meelopen heb je door hoe het werkt; je kan lekker zelf aan de gang zonder dat er iemand de hele tijd op je vingers kijkt en je doet je eigen ding. Is ook veel minder zwaar dan beneden. Best goed te doen hoor. :)

Een tip: zorg dat je mee kan lopen met Niek als die er is. Das écht een leuke jongen (die ook goed uitlegt haha). :P