aug 08 ben ik begonnen met de opleiding helpende welzijn .
Ik zou als ik dit afmaak jan 09 ,klaar zijn met de opleiding.
Bij de opleiding moet je ook stage lopen. Laat dat nou net het gene zijn wat bij mij niet goed is verlopen!
We moeten 2 dagen pw stage lopen bij een verzorgingstehuis of kinderdagverblijf.
Stage 1
Was bij een instelling van humanitas,hier wonen ouderen en hulpbehoevende mensen
we liepen daar stage onder een stagedocent en kregen opdrachten om de mensen die in die instelling woonde te helpen met alles en nog wat , boodschappen doen ,hond uitlaten ect.
De stagedocent die daar de leiding had over de leerlingen kon het niet goed met mij vinden en ik niet met haar.
Op een dag liep ik mee met iemand vd verzorging
Diegene zei tegn mij daan ga even je jas aan doen want we gaan over koude gangen heen en een stukje naar buiten tis fris. zo gezegd zo gedaan. Op een gegeven moment lopen we langs het kantoor van de stagedocent en die begint me toch te schreeuwen dat ik me jas uit moet doen! Ik stond inmiddels al in de lift en ze kwam gewoon achter me aan gerend en hield zo die lift open die wou sluiten,en schreeuwde alleen maar DOE JE JAS UIT DOE JE JAS UIT ,HAD TOCH GEZEGT DAT JE HIER IN ..... NIET MET JE JAS AAN MAG LOPEN! Dan ben je bij mij dus heel erg aan het verkeerde adress als je mij in een benauwde situatie(lift van 1bij 1 komt insluiten en komt schelden waar nog iemand anders bij staat)
En gaf haar een grote mond terug ,dat ze niet zo kinderachtig moest doen want het was mijn zoveelste aanvaring met haar. Ben de dag erna opgestapt heb haar gezegt dat ik niet tegen me laat schreeuwen
en al zeker niet gratis
Stage 2
Had daar al een keer stage gelopen voor mijn vorige opleiding en dacht nou oude vertrouwde plek
ze zeiden dat ik wel eerst even in de huishouding moest stage lopen omdat ze op het moment nog even geen plek hadden in de verzorging. Maar ik nam het maar aan omdat ik anders mn opleiding niet kon afmaken . Ik maakte schoon van half 8 tot 4 en had er na 1 maand al best mn buik van vol.
Is natuurlijk niet leuk om schoon te maken terwijl je nivo 2 doet ,
Heb het met mn docent toen besproken omdat ze van plan waren mij tot september te laten schoonmaken! Terwijl ik in dec mn opleiding af moet ronden en dan al ruime ervaring moet hebben in de zorg. Het toen op mn stage gezegt dat ook mn docent het daar niet zo mee eens is. Toen zeiden ze ja we kijken nog even en dan kan je na de vakantie wel beginnnen, (zomervakantie)
Ik ben daar eind mei begonne voor de duidelijkheid. Ook dat heb ik met mijn mentor besproken want ik was niet van plan om tot na de zomervakantie voor schoonmaakstertje te gaan spelen en daar was mn docent het wel mee eens ik liep al zo achter kwa ervaring in de zorg. Dus wou na deze maand de zorg in en anders ging ik het gewoon niet redden in dec. Dat heb ik gister voorgelegt en daar waren ze het dus niet mee eens en hebben me weggestuurt
Toevallig was ik al een beetje op de hoogte van mijn eventuele onstslag want heb ik heb een docent die mij de mails laat lezen die stagebegeleiders over mij schrijven.
Ik heb hem toen laten zien dat hun in mijn stage boek hebben geschreven dat ik goed mn werk deed ,dus dat er hier dus spraken was van meerdere gezichten.
Morgen ga ik naar school en kijken of ik de boel nog kan redden met een andere stage maar heb er weinig hoop in . want het gaat bij ons namelijk zo als je je 1ste stage verpest moet je vd opleiding of zelf een andere zoeken. en als je de 2e verpest dan moet je 9 vd 10 keer ook de opleiding verlaten...
Wat vinden jullie ervan?
Ik ben nu aan het soliciteren voor een baantje dan heb ik in elk geval iets mocht de opleiding beeindigt worden..