Dan, aankomende vrijdag heb ik mijn 2de intake gesprek op mijn nieuwe school ( ROC A12 in Ede ). Ik ga daar de opleiding Fotonica volgen niveau 4.
Nu heb ik een opdracht gekregen maar ik kan maar niet op ideeen komen. en ik zit ondertussen vlink in de zenuwen. Misschien hebben jullie wat tips.
Hier als volgd de opdracht: Maak een korte serie van 5 foto's waarin je een eenvoudig verhaaltje vertelt. In de eerste vier beelden lijkt het dat het verhaal een bepaalde kant opgaat maar... in de laatste foto blijkt dat we het helemaal mis hebben.
De foto's hoeven niet van super kwaliteit te zijn.
Ik hoop dat jullie me een paar tips voor een leuk verhaaltje kunnen geven. En messchien wat technische tips hoe je met een Sony Cyber-shot toch nog een paar mooie plaatjes kan maken.
Neem je camera mee naar buiten en maak foto's van iets wat er gebeurd onderweg? Of van iets heel normaals en op het laatste moment bedenkt degene zich of laat het vallen ofzo?
Ik weet niet of het slim is om het door een ander te laten verzinnen, omdat het vooral nu om je eigen kunnen gaat. Maargoed, Iemand die over straat loopt en een gezellige oude bekende tegenkomt, die haar vervolgens aanrand. Of is dit niet goed? Moet het een ander soort verhaal zijn?