Moet ik dit accepteren van me school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Moet ik dit accepteren van me school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 17:14

ieder jaar is er een schoolparty oke leuk maar ik ben niet ingeweest.
ik was sochtends druk aan het leren voor wiskunde want had een pta ( grote toets die meetelt voor me examen dus heelwat)
nu komt er een leraar aan , dat echt een **** kerel is wil altijd zijn gelijk.
Ik had een olc uur ( onze uren zijn opgedeeld in lessen en lessen dat je in een groot ingericht lokaal zit dat er special ingericht is en mag je huiswerk maken enzo.)
heb dat ongeveer 20 uur in de week :)

maar zei hij tegen iedereen nu na de kantine en je kan tafels en stoelen slepen want alles moet weer na de kantine want dat was eruit gehaalt vanwege het school feest.
ik zeg zo mag ik niet blijven leren want ik vond het nogaal moeilijk gaat een stuk zitten te schreeuwen.
En zegt zo tegen mij dus je wilt niks doen voor school.
mooi ben jij , als je nu niet gaat meehelpen kan je nablijven , ( normaal zijn we om kwart voor 10 vrij )
en als je week taak niet af hebt moet je langer of je hebt een onvoldoende :).
dus ik werd gewoon bedreigd dat ik moest meehelpen slepen.
ik heb het gedaan. daarna had ik nog 20 minuten om te leren . ik hoop dat ik voldoende heb , maar niet dat ik een goed cijfer heb.

maarja mijn mentor had altijd gezegd is er wat kom bij mij , die was er donderdag niet.. dus ben er vandaag maar heen geweest,
hij werd kwaad dat ik het zo zei, ik moest maar meer voor de school zijn , en ik moet maar die weken voor het examens maar hele dagen zitten voor bijles,(omdat ik eigenlijks wou leren.)

en als ik mijn gelijk wou hebben moest ik maar naar de directeur. maar die gaf me toch niet gelijk zei hij , en je word geschorst als je daarvoor naar hem toe gehad .. dat heeft hij tegen mij gezegt

ik had echt zo iets wat is dat , wat een ** sooi .

heb tegen me ouders vertelt vader is er kalm om die zegt nog paar weken maar me moeder is woedend en die wil tijdens 10minuten gesprek goed gesprek over hebben. ( dan is mijn mentor liefertje en hij bedoelde het dan niet zo)
gaat altijd zo.

wat moet ik hier na mee accepteren of dieper op in gaan wat mijn moeder van plan is ?
ben bezig met me eindexamen tl/havo 4de klas , mei juni moet ik examens doen :)

edit : ik ben echt geen lieverdje klier ook wel is , maar heb altijd me huiswerk af , en heb goeie cijfers even bij vermelden

Marliee

Re: Moet ik dit accepteren van me school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:16

Jeetje dit is wel een heel vreemd verhaal!
Je kan of met je directeur praten maar je kan het ook gewoon laten zitten, en al er dan weer zo een voorval plaatsvind er alsnog wat aan doen . :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:21

Ik snap het niet helemaal.. Maar ik had het vorig jaar ook niet fijn, het lag zowiezo grotendeels aan mij maar ook aan mijn mentrix. Tegen mij zij ze ja je bent een verwend kreng blablabla en als ik haar daar mee confronteerde zei ze dat ze het nooit gezegt had en ik wel vaker wat verzon.. Tsja ouders waren toen helemaal voor haar omdat ze zo lief was!! Maar ondertussen was het me grootste nachtmerrie.. Aan het einde van het schooljaar hadden me ouders haar eindelijk door + die hele rotschool en ben ik maar naar een andere school gegaan..

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 17:26

shauni wat snap je niet ?

er zijn eerder zo iets met mijn mentor :)
en dan met z'n gesprek dan zit ik erbij doe ik tegenwoordig al anders praat hij helemaal in op mijn moeder.

en dan ja hij bedoelde het niet zo, en bood dan zijn excuses aan.

maar vertelt wel dan aan alle leraren. en gaan dan zeuren tegen mij dat ik verwend doe en niks voor school overheb.

ik ben mischien oook geen makkelijker. maar ik ga op de feiten af. en dan vraag ik ook hoe anderen over denken en dat sta ik gewoon in me gelijk maar dat zouden ze nooit toegeven.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:39

Klinkt niet helemaal lekker maar wij moesten ook altijd allemaal helpen met opruimen enz. op school.
Natuurlijk reageren deze leraren wel erg hard en dreigen slaat ook nergens op.
Misschien toch wel een gesprek aangaan met je ouders erbij, dat ze het ook anders hadden kunnen zeggen dan gelijk beginnen met dreigen?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:55

Ik snap er weinig van door het vage taalgebruik. Maar maak je niet druk om die paar minuutjes helpen. Als je die tijd écht nodig had om te leren ben je inderdaad te laat begonnen.
En misschien ligt het ook aan de manier waarop het gevraagd hebt? En buiten dat, je was denk ik niet te enige met een tentamen, dus iedereen had wel 'wat beters' te doen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:57

tja, er moest een klusje worden geklaard. (het terugzetten van de stoelen) het is vrij normaal dat je even aan wat leerlingen vraagt of ze willen helpen. Jij wilde niet helpen en daar ging het mis. Dus:
- of jij reageerde nogal heftig
- of je docent reageerde nogal heftig
- misschien jullie allebei.

Maar de vraag vind ik niet vreemd. Daarbij, als ik iets vraag van mijn leerlingen verwacht ik dat ze allemaal even meehelpen. Daar hoef ik gelukkig niet voor te schreeuwen. Maar ik denk dat als jij hard zat te leren ik jou wel had laten zitten als je dat netjes had gevraagd.

Ik vind wel dat je je veel te druk maakt om niet veel aan de hand. Als je wel een probleem hebt kun je dit altijd op een vriendelijke manier aankaarten bij de schoolleiding. Maar meid, je zit in klas 4 dus je moeder laten klagen is toch nu wel beneden jouw peil of niet?

Doe je nou TL of Havo?

Succes ermee en groeten van een juf.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:02

Ik vind het ook een beetje moeilijk om te begrijpen, je verhaal is behoorlijk warrig, en heeft ook veel spelfouten waardoor het nog moeilijker te begrijpen is.

Jij bent boos omdat je bang bent dat je nu een onvoldoende hebt omdat je 20 minuten niet kon leren..
Lieve schat dat had je toch veel eerder moeten doen? Leren doe je toch niet vlak voor je pw of so?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:10

Argh van jouw manier van schrijven gaan mijn haren dus echt overeind staan. Het is geen me school of me huiswerk.

Weet je, als er twee volwassenen beiden zo boos op me worden, dan zou ik eerst eens naar mezelf kijken. Ik kan me niet voorstellen dat jouw mentor opeens onterecht boos op je is geworden hierover.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:16

Dat vind ik ook een idiote reactie. Vind het dan wel vreemd dat drie leerkrachten verschrikkelijk boos werden op mijn vriendin en mij maar de directeur en onderdirectrice ons toch gelijk gaf! Als volwassenen toch niet zomaar onterecht boos worden?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:53

De TS heeft het al opgelost. Hier een slotje op verzoek :)