SAW/SPW wiskunde meenemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

SAW/SPW wiskunde meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:13

Hoi hoi!
Omdat ik graag 1 van die studies wil gaan doen(Sociaal Agoische werk of Sociaal Pedagogische werk), naar mijn examen. Wil ik graag mijn vakkenpakket daarop af gaan stellen. In neem ziezo Biologie en Economie mee.(en dan heb ik al genoeg vakken gekozen) En dan zou ik wiskunde als 7e bijvak kunnen kiezen.
Ik zit nu met 1 probleem, waarschijnlijk gaan ze bij 1 van die scholen, waar ik heen wil, nog een jaar aanplakken en dan krijg je wiskunde dus ook...
Alleen, ik ben dus totaal niet goed in wiskunde en het lukt me echt niet, hoeveel uitleg ik ook vraag en hoeveel ik ook oefen het lukt me gewoon echt.
Ik wou dus wiskunde gaan laten vallen, maar is dat dus wel verstandig, omdat we dan ook wiskunde krijgen en ik wil geen achterstand oplopen met de rest.
Maar ik wil ook nog niet nòg een jaar wiskunde, ik haal eigenlijk alleen maar onvoldoendes.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, dus mijn vraag is het bij jullie ook het geval, dat jullie wiskunde nog nodig waren of op dit moment bij die opleiding krijgen? :)

cube

Re: SAW/SPW wiskunde meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:16

Ik heb SPW gedaan en daar kregen we geen wiskunde. Maar misschien is dat wel verandert aangezien ik de opleiding al zo'n jaar of 10 geleden afgerond heb..

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:19

Ik heb de havo gedaan (en gehaald) en ben daarna spw gaan doen. Ik zit nu in het 3e jaar en ik heb eigenlijk nog nooit wat nodig gehad van de middelbare school buiten engels en nederlands. De vakken van spw zijn zo anders dan op de middelbare school. Je hebt ook geen speciale vakken nodig voor spw.
Uit je verhaal maak ik op dat je wiskunde moet hebben, klopt dat? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord:S

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:37

Als het enigszins gaat zou ik het altijd meenemen. Op SPW heb je het niet nodig maar als je daarna verder gaat richting HBO is het voor statistische vakken vaak wel weer handig om wat meer achtergrondkennis te hebben.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 16:17

Ik had gehoord, dat ze wiskunde wel in hun vakken wouden verwerken.
En als het niet zo was, dan liet ik het vallen, maar anders zou ik het toch gaan meenemen.
Ik ga dan trouwens Niveau 3 doen

tantethee

Re: SAW/SPW wiskunde meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:18

wiskunde is toch een verplicht vak????
of was dat alleen vroeger? ik weet wel dat ik dat niet mocht laten vallen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 16:19

Bij ons is het geen verplicht vak meer, ik heb nu nog de keuze om het als 7e bijvak te gaan kiezen..