Communicatiewetenschap. UvA of VU?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sofionna

Communicatiewetenschap. UvA of VU?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:56

Dit jaar ga ik (hopelijk := ) mijn VWO diploma halen en ik wil daarna communicatiewetenschap gaan doen.
Ik ben bij de UvA en bij de VU wezen kijken, maar ik kan geen keuze maken!
Beide scholen trekken me wel en de een zegt dat de UvA leuker is en de andere weer de VU..
Help! Heeft iemand ervaring of een goed advies?
Alvast bedankt!

xingridx

Re: Communicatiewetenschap. UvA of VU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:19

Ik zit er ook over te denken om deze studie te gaan doen aan de UvA.
Maar dat is omdat het programma op de UvA meer aansluit op mijn HBO bachelor en die me leuker lijkt dan op de VU :)

Dan ga ik wel de verkorte bachelor doen en daarna de master erachteraan :)

Anoniem

Re: Communicatiewetenschap. UvA of VU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:02

UvA en VU zijn hele andere universiteiten. VU is behoorlijk gericht op beta (maar bieden ook gamma/alfa-studies zoals communicatiewetenschappen), veel 'schoolser', en alles zit op 1 locatie.
UvA is behoorlijk vrij, daar moet je alles zelf uitzoeken, er wordt gerekend op veel zelfstandigheid. Ook zitten de locaties verspreid over de hele binnenstad en moet je voor sommige studies even gauw van locatie naar locatie fietsen tussen 2 colleges door.

Zelf heb ik voor de UvA gekozen omdat dat zelfstandige me aansprak. Ga nu voor een communicatiemaster naar Utrecht, waar het ook minder 'vrij' is, en ik moet daar nu al aan wennen...

Wat dat betreft zou ik als ik jou/jullie was eens goed naar het programma kijken en dan beslissen wat je het beste aanstaat. Succes met de keuze!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:55

Wat leuk (toekomstige) communicatiebokkers :D
Ik studeer ook Communicatiewetenschap en ben ook in Amsterdam en Utrecht wezen kijken. Utrecht sprak me niet aan, maar Amsterdam wel. Heb toen ook gemerkt dat er toch wel een groot verschil zat tussen beide universiteiten. Uiteindelijk studeer ik nu op de Universiteit Twente. Deze uni sprak me nog net iets meer aan. Naast de theorie ook al best wel wat praktijk, wat ik in andere universitaire opleidingen wel een beetje miste. Zit nu in mijn tweede jaar en ben nu bijvoorbeeld met een onderzoek bezig voor de website http://www.treinflirt.nl De invulling van de studie is per uni toch wel echt verschillend en zou daar dan ook goed op letten bij het maken van je keuze.

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 16:15

Ffortuna schreef:
Wat dat betreft zou ik als ik jou/jullie was eens goed naar het programma kijken en dan beslissen wat je het beste aanstaat.

De vakken op de VU interesseerden me wel iets meer dan die op de UvA, maar de sfeer op de UvA vond ik dan weer veel beter dan op de VU.. Eigenlijk is het programma idd het belangrijkst, maar toch twijfel ik nog heel erg.. *zucht*