Ervaringen gezocht met de opleiding SPO in Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leen24

Ervaringen gezocht met de opleiding SPO in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 08:05

Hoi allemaal,

Ik ben aan het tobben welke opleiding ik volgend (academie)jaar ga volgen en ben wel benieuwd naar meningen en ervaringen.
Momenteel volg ik het schakelprogramma Pedagogische wetenschappen aan de universiteit hier in Groningen, dat bleek toch niet helemaal mijn ding te zijn. Nu wil ik graag overstappen naar Orthopedagogiek (ook aan de unief) omdat het meer diagnostisch gericht is. Deze wordt jammer genoeg alleen in het avondonderwijs gegeven (als je al een HBO diploma hebt). Hebben mensen ervaring met deze opleiding (wordt gegeven bij SPO)? Is dit goed haalbaar in combinatie met werk?
Gisteren ben ik mij in Utrecht gaan informeren bij de opleiding energetisch therapeut aan de hogeschool van de geesteswetenschappen. Wie heeft hier ervaringen mee? Leuke opleiding? Haalbaar in combinatie met werken? Welke werk doe je met dit diploma (hoop je te gaan doen)?

Kijk uit naar de reacties!

Lotte_ody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:29

Hoi!

Ik zit nu in het tweede schakeljaar van orthopedagogiek, waarbij ik nu de regulieren colleges volg. Vorig jaar dus het eerste schakeljaar aan de SPO gevolgd. Ik heb hier goede ervaringen mee! Ik werk er ook bij (in de VGZ) en gaf op mijn werk aan dat ik dinsdag, woensdag en donderdag in principe niet beschikbaar was. Ik werkte dan natuurlijk ook in het weekend, dus voor mij was het qua werk goed te doen. Ik weet niet wat voor werk jij doet en hoeveel uur?

Ik vond het op de SPO goed geregeld; colleges zijn altijd doorgegaan, tentamens goed geregeld etc. Ik kan het je dus wel aanraden, de opleiding ook sowieso! Ik twijfelde zelf ook tussen pedagogiek en orthopedagogiek, maar ben blij met mijn keuze.

Als je nog meer vragen hebt, mag je me ook altijd PB-en!

Groetjes,

Lotte