Heey Bokkers!
Ik moet even mijn verhaal kwijt, aangezien ik behoorlijk in de stress zit van school. Lees dan: Veel thuis en niet lekker zijn/ziek van alles mankeren door de stress.
Ik heb bijna mijn jaar erop zitten van de opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener -niveau 4- aan het ROC Tilburg in Tilburg.
Maar, nu gaat het super slecht op school, mijn opdrachten lever ik niet meer in omdat er altijd een onvoldoende uit komt en ik het dan misschien wel 10x opnieuw moet maken, stom, ik weet het, maar zo ben ik nou eenmaal. Mijn coach/mentor heeft hier toen niks aan gedaan en heb het dus zelf moeten doen.
Ik heb tientalle gesprekken gehad, en heb alles thuis meteen verteld zoals er besproken is.
Aldus, alles prima, nou niet dus.
Mijn coach wil een gesprek met mijn moeder en ik ben inmiddels aangemeld bij een trajectbureau voor een intelligentie test en beroepskeuze test, er is spoed achter gezet, máár, ik heb hierover nog niks gehoord, en mijn 3e -en laatste waarschuwing- zit eraan te komen, met als gevolg: Ik word van school getrapt.
Nu zul je denken, eigen schuld, maar doordat ik zoveel stress en er niet eerder iets aan gedaan is over het feit dat de opleiding niks voor mij is en te moeilijk is er zo laar pas iets aan gedaan word.
En dan nog iets leuks, mijn coach zet mij voor leugenaar weg tegenover mijn moeder.
Het verhaal?
Ik zou stage kunnen lopen voor minimaal 3 maanden bij een buurthuis. Daar zou ik een SCW stage gaan doen en dus veel met kinderen in contact zijn wat ik super leuk vind!
Dus ik gesprek gehad en heb een donderdag meegeholpen bij de club. Nou leuk en aardig, ze wilde me hebben, maar ik heb bij het gesprek eerlijk gezegd dat ik niet wist voor hoelang het zou zijn aangezien ik op een telefoontje wacht van het trajectbureau...
Dus ik moest met mijn coach overleggen wat we nou precies zouden doen, en zij zei dat het niet verstandig was. Dus ik heb me stage moeten laten schieten... Waar ik totaal -nog steeds- niet blij mee ben.
Dus, mijn moeder had onderhand eens gebeld hoe het zat, aangezien we nog steeds niks gehoord hebben en het inmiddels al 2 maanden geleden is...
Dus, toen riep mijn moeder mij en zei dat ik maar voor 3 maanden stage WILDE lopen.
Ik wist niet wat ik hoorde...
Hoe zouden jullie hiermee omgaan? En wat zouden jullie doen?