Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Celiien schreef:Welke leeftijdsklasse zit je?
21-30
Vrouw
Voor welke politieke richting ben je (en welke partij)?
Er is geen politieke partij die mijn ideeen voorstaat. Ik ben voor de christelijke normen en waarden zonder geloofsbasering, hecht belang aan het milieu en zorg voor en met elkaar, maar ben in de huidige betutteling van de overheid liberaler gaan denken en ik ben er ook voor om eerst de sjit in eigen lang op te ruimen voor we andere ellende op zich nemen. Ik ben niet pro EU.
VvM,.. Is dat nog in Nederland en hoe staat het in de rest van de wereld?
Ja, VvM is een verticaal recht en als ik in Nederland wil zeggen dat ik JP Balkenende een kaffer vind en de koningin een oude taart dan mag ik dat zeggen zonder opgepakt en gemarteld te worden. Niet dat ik dat vind of zo zou verwoorden, maar ik kan en mag dat zeggen zonder gevolgen. Elders op de wereld is dat helaas lang niet overal zo.
Zou in Nederland volgens jou de VvM moeten verminderen? Hoe?
Nee.
Als ik VvM als horizontaal recht bekijk (maar dan spreken we van jurisprudentie, en niet van de feitelijke betekenis) dan zeg ik dat er wel wat meer gekeken mag worden naar het niet kwetsen van elkaar. Maar dit niet vanuit de overheid maar door meer sociale controle van en interesse in elkaar.
Zou in Nederland volgens jou de VvM moeten vermeerderen? Hoe?
Nee.
Fitna, is dit nu VvM of discriminatie? Wat vind jij?
Heb ik niet gezien dus ik kan er geen uitspraak over doen. Ik spreek me alleen uit over dingen waar ik mezelf een mening over heb kunnen vormen ipv iedereen na te blaten