School cijfers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiMmK

School cijfers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 15:57

Hé daar :wave:

Ik was benieuwd hoelang je erover mocht doen om een proefwerk na te kijken. :P

Het zit namelijk zo ik heb samen met een andere jongen meer als een maand geleden een herkansing gemaakt van wiskunde en de leraar vertikt het om onze proefwerken na te kijken. Inmiddels heb ik er met mijn decaan, mentor en de leraar zelf over gehad en nog steeds, géén cijfer!
Wat zou je hier tegen kunnen doen? Hoelang mag het duren en zijn er consequenties aan de leraar verbonden als hij gewoon de moeite niet neemt om het na te kijken? Bedoel het zijn maar 2 korte proefwerken!

Ben benieuwd! :D

Kimbers

Re: School cijfers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:00

Volgens mij verschilt dat per school.
Heb je geen PTA?
Op mijn vorige school had de leraar max 2 weken de tijd geloof ik om een toets na te kijken.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:02

bij ons maximaal 2 weken geloof ik.
Wel vervelend voor je!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:03

Bij ons ook maximaal 2 week,
alleen leraren houden zich daar niet aan.

Als je je cijfer niet terug krijgt, naar de mentor, als die niks doet naar de Unitmananger, en dan naar de direkteur :P

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 16:03

mistery schreef:
Volgens mij verschilt dat per school.
Heb je geen PTA?
Op mijn vorige school had de leraar max 2 weken de tijd geloof ik om een toets na te kijken.

Ja de decaan zegt het mag max. 10 werkdagen duren, dus inderdaad 2 week. Maar we zijn nu al 4 weken verder en nog steeds geen cijfer! Dus ben benieuwd wat ik er nu tegen kan doen, want zoals het nu gaat schiet het niet op.
Vind het wel belangrijk want zit in examenjaar ;)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:04

Naar de examencommissie gaan op je school, lijkt me wel verstandig

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:05

Bij ons staat er geloof ik 3 weken voor. Kun je dat niet nakijken in het examenreglement van de school? bij ons is namelijk schriftelijk vastgelegd hoelang docenten de tijd hebben om na te kijken. Hebben ze dat niet binnen de gestelde termijn gedaan kun je naar de examencommissie.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 16:08

Weten jullie misschien ook waar ik de examencommisie kan vinden?

Ik heb gehoord van mijn zus (volgt een opleiding als leraar aan de pabo) dat je na 3 week een voldoende mag eisen van je leraar.. Is dit waar of is dit een fabeltje?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:42

Nou dat laatste lijkt me denk ik wel een fabeltje. Maar je weet nooit! Ga naar de receptie op school en vraag daar waar je de examencommissie kunt vinden. Wel er nog achteraan gaan hoor! :) Zorg er inderdaad voor dat je het PTA van jouw school in handen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:44

Bij ons 15 werkdagen. Maar niet elke leraar werkt 5 dagen in de week. :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:09

Voldoende eisen is fabeltje :) Mag ik dan ook studenten een herkansing weigeren als ze niet op tijd iets inleveren ;)

In het schoolregelement of het examenregelement (vaak OER genoemd) staat hoe lang een docent (bij benadering) er over mag doen om na te kijken. Als het goed is kan je mentor/decaan vertellen wie de examencommisie bij jullie op school voorzit. Aan die persoon kan je dan je klacht richten. Deze persoon zal dan bemiddelen tussen jullie en de docent. Succes!

Edit: typefout

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:39

Je mag sowieso geen voldoende eisen, dat is een fabeltje.

Ik weet niet hoe 't daar is geregeld verder, maar er zullen waarschijnlijk wel sancties voor staan. Bij ons is het in ieder geval zo dat de faculteit een boete krijgt. Maar daar krijg je je cijfer helaas niet sneller mee.