hoeveel maximaal per jaar verdienen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tutje_D

hoeveel maximaal per jaar verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 16:38

heey,
ik heb een vraagje sorry als het hier fout staat!

ik werk zo een zaterdag per week. maar nu was mijn vraag hoeveel mag ik eigenlijk per jaar bijverdienen, zonder dat mijn ouders extra belasting moeten betalen?

groetjes Daphne

Anoniem

Re: hoeveel maximaal per jaar verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:45

Ik zou het zo niet uit mijn hoofd weten.. Het lijkt me sowieso niet dat 1 dag werken per week de limiet al overschrijdt.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 16:45

nee maar ik van de zomer wel veel werken waar ik redelijk veel verdien!;) want heb van eind mei tot september geloof ik vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:51

Wil je exact weten wat je mag bijverdienen?
Ben je jonger dan 16 jaar en thuiswonend, dan mag je onbeperkt bijverdienen.

kinderen van 16 of 17 jaar
Je mag maximaal € 1.000,-- netto per kwartaal bijverdienen. Als je meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomermaanden (juni, juli en augustus) mag je met vakantiewerk € 1.175,-- netto extra bijverdienen. In totaal mag je dus € 2.175,-- netto bijverdienen. Ga je daar overheen dan moeten je ouders een deel van de kinderbijslag terugbetalen.
kinderen jonger dan 16 jaar die niet thuis wonen.
Je mag maximaal € 1.662,-- netto per kwartaal bijverdienen. Als je meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomermaanden (juni, juli en augustus) mag je met vakantiewerk € 1.000,-- netto extra bijverdienen.

bron: studieinfo.nl

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:11

Zou gewoon werken zonder dat hun het weten.. kun je zoveel verdienen als je wil.

nienkemoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:20

Haha dat gaat niet helemaal op.. Jou ouders hoeven geen belasting bij te betalen, dat moet je zelf doen :) verder inderdaad wat Tessa al zei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:22

Nou ja, ik nam aan dat de dat bedoelde met 'ouders die belasting moeten betalen'.
En in principe is hetgene wat jij verdient zo laag dat je dankzij de aftrekposten er zelf geen belasting over hoeft te betalen..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:28

[JH]->[STW]