Overspannen thuis, Werk wat me telkens overbelast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuh

Overspannen thuis, Werk wat me telkens overbelast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 12:42

Hallo,

Wegens thuis situatie wat me allemaal even te veel werd.
Wat al 4 maand loopt. En alles bij elkaar. Er gebeurde 1 ding en dat was eigenlijk net de druppel.
Mijn moeder melde mij ziek op het werk.(donderdags) Toen begon de ellende.
Mijn begeleider was M. Kreeg ik vrijdags een telefoontje van K. Dat zij de begeleiding vanaf nu overnam.
Zij vertelde mij dat ik de afgelopen tijd onvoldoende heb gefunctioneerd op een niv 3 SPWer niveau.

Mijn kant van het verhaal:
Heb mijn begeleider eigenlijk nooit gezien of gesproken, Als wij samen dienst hadden was ze altijd eerder weg ofdergelijke. De opdrachten die zij moest nakijken gingen via de email. Kreeg via de email geen reactie of feedback terug. Deze kreeg ik via mijn postvak. Met een handtekening zodat ik hem mee kon nemen naar school. Gesprekken plannen ging moeizaam.

Vant zomer heel veel met invallers moeten werken. Ik werkte er pas vanaf februari.
Ik mocht geen medicatie delen, en de inval ook niet. Moest achter vanalles aan regelen. sommige invallers van mijn leeftijd gingen zitten en niks doen en ik durfde het zelf niet op te nemen. en ging dus zelf meer doen

M. zag ik haast niet en kon ik het niet voorleggen.

Nu willen ze mijn opleiding stop leggen, zobiezo voor een half jaar. Zodat ik in september weer kan instromen. Mijn schooldocent wil dit niet. en kiest voor een aangepaste werktijden.
Alles was mijn schooldocent voor steld word afgekraakt.

er is nu een gesprek tussen mijn schooldocent en mijn nieuwe begeleider gepland op 16 maart, 12:00 a.s. maandag.

Ik moest ook na de bedrijfarts die moet ik maandag terugbellen voor wat vragen die ik nog niet beantwoord had.

Maar ben nu zo druk in mijn hoofd met school en werk en ze bellen iedere dag maar vragen niet hoe het gaat. Als ze me gewoon 3 weken rust hadden gegeven zonder toeters en bellen, was ik nu allang weer ant werk geweest. Maar voel me nu alleen nog maar verrottter!!!

eindeloze lange telefoongesprekken waar telkens word gezegd van; Als je onvoldoende presteert dan ontbinden wij jou van je werk/leerovereenkomst.
Op deze manier heb ik geen zin meer in ;(

Dit vind ik allemaal erg jammer, want heb het altijd naar mijn zin gehad op mijn werk!
En word nu voor mijn gevoel door 1 persoon de grond in geboord.
Iemand met een drugs en alcohol verleden krijgt nog meer kansen als dat ik krijg.

Sorry moest dit ff kwijt. voor mij gevoel is dit een onvolledig verhaal. Mja ik weet niet wat ik allemaal op het web kan zetten. Ze stuurd my evualuties tussen telefoon gesprekken. die ik moet ondertekenen.
Mjaa.. :S

As je nog niet overspannen bent dan word je het wel van je werk.
Ze houden voor mij gevoel er niet echt rekening mee dat ik al in een dip zit. Zak er alleen maar dieper in momenteel.

Dit wou ik mailen naar mijn bedrijfarts:
Maar weet zijn emailadres nie :o
Hallo R.,

Zou ik misschien weer een afspraak met u kunnen krijgen?
Ik heb maandag(om 12:00) een gesprek tussen mijn schoolbegeleider en werkbegeleider over deze situatie.
I.p.v. dat mijn werk mij een beetje opbeurt heb ik meer het idee dat zij mij momenteel nog verder de grond in stampen
en ik zie er momenteel erg tegen op om weer aan het werk te gaan omdat zij zo met mij omgaan.
Ik was anders allang weer aan het werk gegaan. Mijn moeder heeft mij ziek gemeld en vervolgens werd er een hoop heisa om heen gemaakt. Voor mijn weten ging het in de praktijk altijd goed. En ineens krijg ik te horen dat het slecht gaat. Ik moet bij elke schoolopdracht een goedkeuring van mijn werkbegeleider hebben (marieke toen nog) en daar stond van alles goed in over mij. Ik heb deze ingeleverd op school. En week later word meld ik mij ziek door prive omstandigheden, (bedreiging, zelfmoordneigingen van mijn schoonzus en scheiding endergelijke) En deugt er ineens niets van mij.
er word niet gevraagd hoe mijn prive situatie nu gaat alleen maar druk op mij uitgeoefent. Wanneer ik weer kan werken enzovoort. Telkens weer de woorden krijgen van : als er onvoldoende in de praktijk word laten zien ontbinden wij jou werk/leer overeenkomst. Mijn leraar van school gaat er weer opin dat het haar niet verstandig lijkt. Alles wat mijn schoolbegeleider zegt word in verweer genomen.

Ik word momenteel gekker door deze situatie als mijn prive situatie.
Ik slaap snachts niet, Ik huil continue omdat ik het altijd naar mijn zin heb gehad op mijn werk. En dat het echt voor mij gevoel plotseling anders is. Ik zag door de bbl mijn vrienden niet meer, geen tijd van uitgaan ofdergelijke. Ik had alles ervoor over.

Maar zoals het nu gaat hoeft het voor mij allemaal niet meer.

Ze demotiveren mij alleen maar op deze manier.

Ik kan er gewoon echt niet meer tegen!

Als je nog niet overspannen bent word je het wel!

U mag mij ook bellen of terug emailen op dit mail adres.
Mijn mobiele nr: **

iemand tips??:S

Groetjes

superwoman

Re: Overspannen thuis, Werk wat me telkens overbelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:55

Als eerste viel me op dat jij je moeder je af heb gemeld - dat vind ik dus echt niet kunnen!
De brief vind ik niet netjes over komen en zou ik niet zo mailen.
Bel de bedrijfsarts en regel een afspraak.

Sorry, maar ik krijg het gevoel dat jij wil dat anderen jou een oplossing gaan aanbieden.
Zo werkt het leven niet.

Wat wil en kan je zelf aanbieden?

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 13:02

Hier had ik niet om gevraagd,
Mijn vriend vond mij huilend tussen de paarden aan. En was die dag daarvoor ingestort op mijn werk, ook continue huilen. Toen zeiden mijn collegas van is het niet verstandig om je ziek te melden.

Ik zei tegen mijn vriend dat ik ging douche aankleden en dan naar mijn werk zou gaan (ik had dienst)
Hij zij daar komt niks van in. Ik zo zei van wel en hij liep weg en ik ging douche. hij had toen mijn moeder gebeld. (hij wist geen nr van mijn werk)
En ik stap in de auto en hij zegt waar ga jij heen, ik zo na me werk. hij zo kan nie heb jou ziek gemeld. Was eerst heel boos op hem en daarna weer heel verdrietig.

Ik weet gewoon zelf nu niet meer waar ik het beste mee af ben, Stoppen met werken? Stoppen met school? Tijdelijke stop?
Ik woon samen met mijn vriend, hele huishouding erbij, daarbij 41 u werk en dag school + daarbijhorende huiswerk.
Ook nog 2 paarden en een bedrijf waar ik de administratie voor bij houd.

K weet het dus echt niet meer!
Ben gewoon zo blanco!
K was eerder een spontane altijd vrolijke meid, ben nu stil en in mezelf getrokken. En voel me gewoon echt in een hoek gedreven door myn werk en zie geen uitweg meer

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:06

Dat lijkt idd op overspannen. (maar ben geen arts)
Ga naar je huisarts en hopelijk stuurt die je door naar en psycholoog als dat nodig is.
Je opleiding en werk zullen dan maar moeten wachten...

- wanneer jij een label van overspannen krijgt, zal je opleiding en werk daar rekening mee (moeten) houden.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 13:07

Ik ben door mijn bedrijfarts al doorgestuurd, naar psycholoog in Hengelo. En mijn huisarts wou me naar Enschede heen hebben.
Mja maandag eerst bedrijfarts bellen en gesprek afwachten.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:08

Denk dat je gewoon teveel hooi op je vork hebt genomen. Weet het eigenlijk wel zeker.

Kun je geen hulp in de huishouding krijgen als is het maar 1 x per week voor de grote schoonmaak. Helemaal niet stom hoor mijn moeder wil het bijvoorbeeld ook voor mij doen vind ze gezellig als ik even niet goed in mijn vel zit.

Kun je niet iemand zoeken ook die je helpt met je 2 paarden? 1 paard is al veel naast full time baan laat staan 2....

Kun je dat bedrijf waar je de administratie voor doet niet laten schieten hoe rot ook? Dan maar zuiniger aan doen want je gezondheid is belangerijker anders kun je straks niets meer......

Kop op kijk kritisch naar je dagindeling en zorg voor rustpunten. Hier krijgt helaas bijna iedereen mee te maken in zijn/ haar leven.

Probeer vooral veel te praten met je vriend dat lucht op.

Sterkte :(:)

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 13:13

Mijn vriend helpt mij nu met de huishouding, al moet ik hem daar wel aan helpen herinderen. Heb met hem erover gepraat en hij geeft toe niet altijd even veel rekening ermee te hebben gehouden dat ik school erbij had. (k)

Het bedrijf is van mijn vriend, Mijn vriend is al druk in de schuren en is minstens 10 minuten werk op een zondag.

Er komt nu een halve dag een huishoudelijke hulp. Kennis van mijn schoonzus. Maar die kletst en roddelt en schreeuwt. En doordat ze kletst komt ze aan de helft van de dingen niet toe. Die heeft het alleen maar over hoe slecht mijn schoonzus is en dat die zwakzinnig is. En met die schoonmaakster wil ik eigk ook zo min mogelijk contact.

Mijn schoonvader kan wel goed met haar praten en die woont hier ook nog. maar weet niet dat ik overspannen ben.
Maar dat heeft die schoonmaakster heel subtiel gezegd.
Niet echt subtiel dus.
Tanja is overspannen en dat komt door dat gedoe met J. (mijn schoonzus) Nee maar dat was wel net de druppel.

Die mensen zij drukker met een ander als met zichzelf.blegh.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:14

paardjuh schreef:
Ik ben door mijn bedrijfarts al doorgestuurd, naar psycholoog in Hengelo. En mijn huisarts wou me naar Enschede heen hebben.
Mja maandag eerst bedrijfarts bellen en gesprek afwachten.

Je moet een diagnose krijgen om verder hulp te krijgen.
Bedrijfsarts is in dienst van het bedrijf, dus imo kun je beter naar je eigen huisarts gaan voor hulp.
Je zal via de bedrijfsarts ook verplichtingen kunnen krijgen, hou daar rekening mee!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:25

superwoman schreef:
Als eerste viel me op dat jij je moeder je af heb gemeld - dat vind ik dus echt niet kunnen!
De brief vind ik niet netjes over komen en zou ik niet zo mailen.
Bel de bedrijfsarts en regel een afspraak.

Sorry, maar ik krijg het gevoel dat jij wil dat anderen jou een oplossing gaan aanbieden.
Zo werkt het leven niet.

Wat wil en kan je zelf aanbieden?

Ik vind dat je wel heel erg banketstaaf reageer, namens mezelf heeft mijn vriend mij ook ziek gemeld met de mededeling dat ik overspannen thuis zit. en ook al vind jij dat niet kunnen als je echt overspannen ben dan heb je geen fut om naar je werk te bellen juist omdat je het niet meer aan kan ook ik heb een mail gestuur wel anders omschreven en een mail kun je toch beter je gevoel uiten dan aan de telefoon. ik zit ook op het moment niet te wachten om een gesprek op het ´t werk omdat ik al een gesprek eerder heb gehad en dat het wel 2maanden na het gesprek is goed gegaan. en ik las hier ook ergens dat iemand zei van of het niet een idee was om een van haar paarden uit handen te geven omdat dat ook een hoop werk is ik denk eerder dat haar paardjes belangerijk voor haar zijn en dat het haar juist ontspan anders zit je niet tussen je paarden te huilen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:42

Je hebt, zoals eerder gezegd, teveel hooi op je vork genomen. Dat is duidelijk, maar nu moet je nog naar een oplossing zoeken. Misschien is het een idee om alles tegen over elkaar aftewegen wat het belangrijkste is en/of een makkelijker/minder druk bijbaantje erbij te nemen.

Die brief die je wil sturen naar je bedrijfarts zou ik persoonlijk niet doen. Hun willen gewoon dat je normaal functioneert op je werk en hebben daarintegen in zo verre niks te maken met je privesituatie. ( Behalve als het op korte termijn is, overlijden dierbare) Je geeft zelf aan dat je denkt dat je overspannen bent of evt een burn-out. Zoiezo vind ik het incorrect dat er zo weinig functioneringsgesprekken zijn tussen jou en je werkbegeleider. Het is wel wel noodzakelijk dat je dat bespreekt met je bedrijfarts/leidinggevende om je kans van slagen groter te maken. Ik snap dat het lastig voor je is als je het gevoel hebt om niet begrepen te worden. Je werkgever wil alleen maar duidelijkheid van hoe of wat. Hun zijn niet therapeutis ingesteld en het is hun taak niet om te vragen naar jou privesituatie. Wat voor hun voor belang is dat jij daar goed je werk doet. Ik sta niet in jou schoenen dus ga ook niet zeggen wat je wel/niet moet doen maar daar in tegen kan ik je wel op ideéén brengen. Misschien is het handig om (als het mogelijk is) een time-out te nemen, zodat de druk die op je word uitgeoefend tijdelijk minder is en dat je kans krijgt om realistisch na te denken wat jij nou wilt. Als je zo verder gaat dan denk ik dat je alleen maar in een verder stadium komt van overspannenheid en word het alleen maar lastiger om na te denken en keuze's te maken.

Meid, ik wens je veel sterkte en succes en ik hoop dat je uit deze lastige positie komt.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 17:20

Dankjewel allemaal,
Er is vorige week idd geconstanteerd dat ik overspannen ben.
Daar mijn prive omstandigheden, **

De paarden is juist voor mij een ontspanning.
Gelukkig begrijpt mijn vriend my wel. Maar op het werk gaan ze nu echt niet met my om alsof ze mij begrijpen. Mijn docent van school vind het noodzakelijk om een andere plek te gaan zoeken.
Laatst bijgewerkt door paardjuh op 14-03-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:40

Ik heb geen oplossing voor je, maar ik schrik ervan wat je allemaal aan privézaken op het internet zet :oo
Houd er rekening mee dat ook toekomstige werkgevers je kunnen screenen op het i-net en dat dit behoorlijk tegen je kan werken.
Vwb de brief: ik vind dat je te allen tijde professioneel met je meerdere moet omgaan en jouw brief is te emotioneel, de kans is groot dat dat verkeerd valt.

Waarom is het geen optie om het even stil te zetten en later, als je weer een beetje beter in je vel zit, weer in te stromen?

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:42

Mijn schoolleraar en mijn begeleider van het werk. vliegen elkaar momenteel in de haren en ene na de andere verwijt vliegt over de tafel. Mijn schoolleraar heeft eigk best gelijk. Er hangt een mes boven mij die elk moment los kan worden gelaten als ik wat fout zal doen. Ipv dat ze mij steunen zitten ze me alleen maar meer de grond in te douwen.
maandag heb ik een intake bij psycholoog, en woensdag moet ik na de bedrijfarts