beschuldigd worden van diefstal op het werk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

beschuldigd worden van diefstal op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:35

Jaja, het is weer zover.

Mijn vriend wordt al langer gepest op het werk, maar nu gaan ze erover!

Ze beschuldigen mijn vriend van diefstal op het werk! Het is daar de gewoonte, dat als er overschotjes zijn (auto-bedrijf), dat ze de stukken opzijleggen als ze er iemand anders gelukkig mee kunnen maken of zelf kunnen gebruiken.

Dit is niet bekend bij de grote baas maar toen mijn vriend daar begon deed iedereen het en die zeiden dus dat hij het ook moest doen, dat je er zo wat geld mee kon uitsparen als je zelf eens wat nodig had.

Dus ja, ik had al gezegd dat er zever van ging komen maar kom...

Nu wordt hij vanochtend beschuldigd van diefstal omdat iemand beweerd dat hij het verkoopt, wat dus niet waar is. Maar mijn vriend heeft dus ook gezegd van, iedereen doet het? Iedereen heeft hier stukken opzijliggen? Maar dat doet er volgens die ene persoon niet toe, het doet er enkel toe dat hij 'gestolen' heeft.

Wat kunnen we hiertegen doen? Heb heel even zin om nu even tot daar te huppen (heb voetblessure) en daar even mij te laten horen!

Anoniem

Re: beschuldigd worden van diefstal op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:37

Pff lastig... Wie beschuldigd jou vriend nu? Zijn leidinggevende?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:39

Denk dat jouw vriend eens een hartig woordje met zijn baas moet spreken.
Over het gepest, en over wat er nu het geval is. Stel je voor dat zijn baas het gelooft, en politie inschakeld.... Je vriend is dan getekend voor zijn leven als het om werk gaat!
Dus adviseer hem om direct met zijn baas te praten!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:41

mijn vriend is plaatslager, daarboven komt meestergast, daarboven firmaleider en daarboven de baas. Hij wordt dus beschuldigd door de meestergast. Ik begin het persoonlijk kotsbeu te worden, eerst pesten ze hem bijna een depressie in en nu dit weer!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:42

Wat je vriend ook kan doen, is met zijn collega's die hem pesten, 1 voor 1 mee babbelen. Waarom ze hem zo behandelen, wat hij verkeerd doet in hun ogen dat zij zijn leven zuur maken.
Hij moet niet met het groepje praten, want dat schiet niet op.
1 voor 1 wel, dan zijn ze wat opener en eerlijker ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:49

Dom dom dom , stukken "opzij"leggen, zonder dat de baas het weet heet in gewoon nederlands: stelen!!!

En het maakt niet uit of iedereen het doet of niet.

Jouw vriend wordt dus niet onterecht beschuldigd, hij steelt van zijn baas. Alleen degene die hem confronteert gaat volgens jou ook niet vrij uit.....

Volgens de meester heeft jouw vriend teveel gestolen, jouw vriend zegt dat het niet zoveel was als de meester denkt.....

Een welles nietes situatie dus.

Accepteer dat je vriend heel dom bezig is geweest en dat hij als de sodemieter moet gaan biechten bij zijn baas! Die moet het weten en niemand moet dit onderling gaan uitvechten.

Ik hoop voor je dat er nog wat te redden valt, maar als ik baas was ging het hele zooitje dieven er per direct uit! BAH!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:50

het strafste is dat de meestergast hem heeft gezegd dat het allemaal geen probleem was. De meestergast is de baas als de grote baas of de filiaalbaas niet aanwezig zijn en die zijn er nooit. Dus hij heeft toestemming gekregen van de vervangende baas. In mijn ogen heeft hij dus niet gestolen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:51

Als jouw vriend het toch continue zo kl*te heeft op z'n werk, is 'ie dan nog nooit op het idee gekomen om eens ergens anders te gaan werken?
Dit is toch geen leven zo?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:52

Ik zit hem al 12 maanden in zijn kop te rammen om daar te vertrekken maar ja, wie ben ik op dat vlak...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:53

Ik ben er ook niet voor dat dingen gewoon meegenomen worden van het werk zonder dat de baas ervan weet maar daar gaat het nu niet om. Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar in NL ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. De baas van je vriend zal dus met bewijzen op de proppen moeten komen, ik weet niet of hij die heeft?

Verder kan ik me je topic over het pesten van je vriend ook nog wel herinneren. Heel erg vervelend dat er nu weer zoiets gebeurd, als ik je vriend was zou ik snel klaar zijn met dat bedrijf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:54

HIJ wordt getreiterd
HIJ wordt door z'n vriendin gestimuleerd om actie te ondernemen en
HIJ doet dus niks?

Ik zou het ook eens ZIJN probleem maken. Maw: jij onderneemt geen actie en laat dit maar doorgaan? Prima, maar dan val je mij niet meer lastig met gezanik erover.

Helpt uitstekend bij mannen kan ik je vertellen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:56

Dat denk ik ook Sonja :j Ik zou zijn probleem zijn probleem houden. Als hij niet wil luisteren, dan maar voelen ;)

*offtopic, wat heb jij een onwijs schattig onderschrift*

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:01

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:06

Ik snap ook niet dat je vriend daar blijft werken als hij zo gepest wordt, maar ik ben het wel met de meeste eens: Ongeacht of iedereen het doet, of maar 1 persoon, het blijft STELEN!
Het feit dat meerdere mensen het doen geeft nog geen toestemming om ook maar te stelen.
Daarbij begrijp ik niet wat je nog kan doen met kapotte onderdelen.
Als een auto gerepareerd wordt en slechte/kapotte onderdelen worden vervangen, dan kun je die in mijn ogen niet meer gebruiken, ook niet voor eigen gebruik, want kapot=kapot.
Misschien heeft hij wel "nieuwe" onderdelen meegenomen en is daarop betrapt, maar heeft hij daar niks van tegen jou gezegd ??? Is maar een optie.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 13:09

nee, soms moeten onderdelen vervangen worden omdat er wat schade aan is, een goede plaatslager kan het maken.

Het gaat er dus om dat hij WEL toestemming heeft gehad van de plaatsvervangende baas, wat even goed is als toestemming van de grote baas! Dus dat hij nu beschuldigd wordt van diefstal door degene die gezegd heeft dat het wel mocht.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:13

wat ik dan weer niet snap is:
hij werd al flink gepest door die meestergast en zijn collega's, dan moet je ergens toch een remming hebben om dingen "opzij" te laten leggen zonder dat de grote baas het weet.
Alweer een poging om hem weg te krijgen. Als de grote baas hier lucht van krijgt dan heeft hij het goed zitten en kan "jamaar iedereen doet het" helemaal niets uithalen.
Trouwens, heeft je vriend wel bewijs dat iedereen dit deed?
Zo nee is hij de pineut want stelen is reden voor onmiddelijk ontslag en geen recht op uitkering van de RVA...

Ze hebben geprobeert hem buiten te pesten, niet gelukt.
Nu hebben ze een goeie reden om hem buiten te zetten.

Hopelijk gaat hij inzien dat hij daar beter weg kan gaan en lekker op een ander met een schone lei beginnen...
dit is geen leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:16

Chipieke, even voor de beeldvorming. Als ze iets opzij leggen, is het dan eigenlijk afval? Of is het nog een acceptabel bruikbaar onderdeel? Het maakt namelijk wel wat uit of je afval steelt of materiaal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:17

chipieke schreef:
Het gaat er dus om dat hij WEL toestemming heeft gehad van de plaatsvervangende baas, wat even goed is als toestemming van de grote baas!

Is dat echt zo? Uit je verhaal maak ik op dat de grote baas niets van deze praktijken af weet, of ik moet ergens overheen lezen. Die grote baas staat niet voor niets boven de andere bazen en toestemming van de plaatsvervanger lijkt mij dus niet hetzelfde.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 13:20

maar als hij nu zijn ontslag geeft is het toch ook een teken van direct toegeven? Hij kan het bewijzen dat de rest het doet, hij weet iedereen zijn opbergplaatsen wel liggen.

Als bij mij de baas niet aanwezig is, maar wel de assistent manager en hij zegt ja, en de grote baas zegt nee, dan is dat mijn probleem niet, maar die van de assistent manager!

Zo is het bij mijn vriend momenteel ook, de baas heeft hij niet kunnen bereiken dus de plaatsvervangende baas heeft hem toestemming gegeven. Dan is het toch niet mijn vriend zijn fout dat hij de toestemming van de plaatsvervangende baas opvolgt? Hij wist dus niet dat het officieel niet mocht, dus in mijn ogen is het echt niet zijn fout. Ik ken mijn vriend door en door en ik WEET dat hij niet steelt. Als hij het wist dat het niet mocht had hij het niet gedaan. Iedereen die hem kent kan dat bevestigen.

@Lovely: hetgeen wordt weggegooid is afval voor het bedrijf, maar nog bruikbaar indien je er aanpassingen aan doet op eigen kosten. Bvb, ze hebben ooit eens een gigantisch beschadigde velg weggegooid, zij wilden er geen kosten meer aan maken, mijn vriend heeft die eruit genomen en op eigen kosten terug gemaakt en gespoten. Vuil en afval voor het bedrijf, bruikbaar voor mijn vriend.

@Mas: het lijkt me normaal dat als de grote baas er nooit is dat hij nooit ja of nee kan zeggen. Daarom heeft hij een plaatsvervangende baas, die moet in zijn plaats ja of nee zeggen. Dus ja, een ja of nee van de plaatsvervanger is evengoed als die van de echte baas. Zo gaat het er al jaar en dag aan toe en nooit is er zever van gekomen, nu opeens wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:58

Chipieke, waarom zou er blijven werken, niet om iets te bewijzen toch? Imo is het geen 'toegeven' om een betere keuze te maken voor jezelf en je omgeving (jij als lusiterend oor). Gewoon lekker naar iets anders gaan zoeken.

Het lijkt mij van belang om in welk geschil dan ook, aan te geven dat het om het hergebruik van afval gaat. Laat hem dit bespreken met de hoogste baas, zodat duidelijk is hoe deze situatie in elkaar steekt. Of het diefstal is, hangt helemaal af van het oordeel van de bovenste baas.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:05

Kijk, met dit soort cowboys is er groot gevaar.

Stel, ik heb een Ford met kapotte bumper.... er komt een zelfde fod met een kras op zijn bumper binnen. Gevolg: Cowboy vervangt de goede bumper en neemt hem daarna lekker mee naar huis om op zijn eigen auto te zetten.... Klant( of verzekering MIJ) betaald veel te veel.

Blijft diefstal, of je het nu afval noemt of niet! Als het waardeloos was dan zouden ze het niet meenemen. Rare zaak dus.

En dat zal iedere eerlijke vent/ vrouw kunnen beamen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:11

Als de klant betaalt voor een nieuwe bumper is het toch goed? Je kunt dan ook de oude, kapotte mee terug geven als je zeker wilt zijn dat niemand er meer iets mee doet.
Toevallig heb ik laatst vloermatten laten vervangen. Dat is no big deal natuurlijk. Die van linksvoor was versleten, de rest nog bijna nieuwstaat. Je kunt je matten alleen per set kopen, niet los. Toen ze klaar waren had de garage dus 3 matten die nog wel even meekonden. Is het dan raar dat ze die in een occassion leggen of in hun eigen auto? Als ik ze zelf wil houden, moet ik ze terug vragen en zo niet dan is het niet mijn zaak of het in de vuilnisbak of in een ander z'n projectje terecht komt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:32

Het verbaasd mij dat er echt mensen zijn die hem hier oprecht een dief durven noemen terwijl hij het helemaal niet is. Elke garage hergebruikt zijn stukken. De verzekering schrijft op wat vervangen moet worden en de overschotjes worden de vuilbak ingegooid. Ondertussen heeft hij een flink gesprek achter de rug, ze geloven mijn vriend niet, maar ook niet degene die hem als dief heeft aangeduid. Aangezien mijn vriend al langer gepest en gekloot wordt zijn ze overeengekomen dat hij een andere baan zoekt en dat ze dan direct zijn ontslag onderling overeenkomen. Ze hebben zijn werkkar onderzocht, zijn auto, ze zijn bij ons thuis geweest op mijn toestemming en ze hebben niets gevonden. Dus ze geloven zijn schuld niet maar ze geloven wel dat er wat aan de hand is omdat er opeens heel wat verhalen rondgaan. Dus nee, hij is écht geen dief!

Nu wordt het dus uitkijken naar een andere job...

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:48

ander werk zoeken..
Als hij al niet met plezier naar het werk gaat en elke keer word gepest en beschuldigd had ik het allang geweten..

Ook al vind ik het niet kloppen dan hun dingen ''opzij'' mogen leggen als hij er alleen voor word beschuldigd klopt het niet. Dan zou ik gewoon met de grote baas gaan praten..
En het is en blijft ''zijn'' probleem daarvoor hoef jij niet in de bres te springen. Denk wel dat het een grote jongen is ..

Maar zoals ik al zij, Ander werk zoeken ..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:52

ik moet zeggen dat ik altijd ben opgevoed met: als hij van de brug af springt het koude water in, doe jij dat dan ook?ik was altijd bijdehand genoeg om te zeggen: ja, om hem te redden

wat ik hiermee wil zeggen is dat het ook niet zo slim is dat hij dat heeft gedaan. als de baas geen toestemming geeft is het imo idd stelen. en of anderen het dan wel of niet doen is dan niet aan de orde...
maar wel gemeen dat ze hem verlinken en dat dat gedoe op zijn werk nou nog steeds niet opgehouden is :S