AOC terra paard en sport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiamax

AOC terra paard en sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:37

heej allemaal:D

ik zit er over na te denken om naar de paard en sport opleiding in pesse te gaan. ik won in groningen dus zou eigenlijk intern moeten gaan zitten.

zijn er nog meer mensen die dit willen gaan doen?? en waar jullie dan intern gaan zitten?
mijn moeder dacht er miss aan om een stacaravan te kopen en dan op een camping te gaan zitten omdat dat miss goedkoper is dan in zo'n vakantiebungalow :Y)

groetjesss

moonprayer

Re: AOC terra paard en sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:47

hi, mijn klasgenootjes zitten intern. Zij huren een huisje op die camping.

Ook zijn er mensen die gewoon intern bij mensen in wonen, in hoogenveen. daar heeft de school volgens mij wel adressen van,
van mensen die dus wel leerlingen willen huizen :)

maar je moet de opleiding komen doen hoor ;) Is heel leuk
net een groot ponykamp als je niet vies bent van werken :P
elke dag rijden, op verschillende paarden.

ben je gisteren naar de opendag geweest?

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:56

moonprayer schreef:
hi, mijn klasgenootjes zitten intern. Zij huren een huisje op die camping.

Ook zijn er mensen die gewoon intern bij mensen in wonen, in hoogenveen. daar heeft de school volgens mij wel adressen van,
van mensen die dus wel leerlingen willen huizen :)

maar je moet de opleiding komen doen hoor ;) Is heel leuk
net een groot ponykamp als je niet vies bent van werken :P
elke dag rijden, op verschillende paarden.

ben je gisteren naar de opendag geweest?

ja ben gister naar de open dag geweest
vond het heel leuk. alleen de kosten die zijn een beetje very hoog :P
en dan mijn paard niet gewoon elke dag naar buiten kan vind ik ook jammer. maar ik snap het wel ivm met niet bij elkaar in kunnen en blessures enz.

zit nog te twijffelen tussen de havo en deze opleiding.
was voor de rest benieuwd wie er nog meer intern ging dan, miss konden we daarvoor al contact hebben :D dat zou denk ik wel leuker zijn want dan ken je elkaar al een beetje :Y)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:52

Een vriendin van me zit/zat ook intern en zij zat met meerdere klasgenoten in een huisje in Pesse...Was ook errug handig omdat ze best vroeg op stal moesten zijn om de beurten ivm het voerschema ect... Maar het is daar echt een gezellige boel, ik die gewoon naar haar toe ging en daar gezellig blijven pitten...En wezen stappuhh in Hoogeveen wat helemaal kickuhh is :D

Je kan zo met de fiets naar Hoogeveen (deden wij ook) en hoefde je ook geen rekening te houden met het alcoholgebruik :D Ennuhh best leuke/lekkere jongens tijdens het stapuhh :D

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:07

haha, helemaal feest dus ;)

Die kosten vallen ernstig mee als je je paard normaal gesproken op pension hebt, sommigen zijn dan op school zelfs goedkoper uit. Als je paard normaal gesproken thuis staat, ja dan is het duurder. maar je krijgt er wel een instructeurs diploma bij, en reken maar uit wat dat zou kosten aan Orun kosten + vervoer naar ermelo als je daa rniet dichtbij woont...

als je volgend jaar zou beginnen kom je tegelijk met ons, en dan zou je bij mijn klasgenootjes in het huisje kunnen.

havo kun je ook doen, maar deze opleiding bied je gewone doorstroom naar het HBO. dus dat bereik je ook met HAVO.
(maar dan met elke dag paardrijden ;) )

ohja en als het weer het toelaat mogen de paarden vrijdags altijd even hun benen strekken in de wei...
de laatste tijd is het helaas wel erg slecht weer geweest.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 08:15

maar hoe zit dat met verder buitenkomen??
want op de open dag zeiden ze dat er paddocks kwamen en kunnen ze dan vaker naar buiten??
en zitten jou klasgenootjes ook op bokt??:P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 08:17

Elke dag rijden op andere paarden ?
Moet je je eigen paard dan ook afstaan?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:03

hi,
van die paddocks heb ik gehoord, ga er vanuit dat ze dan vaker naar buiten kunnen. Ze kunnen smorgens ook altijd even los spelen in de binnenbak.

Er komt ook een springtuin met vaste corss hindernissen en een Galoppeerbaan!!

En @snackie: Dat rijden op andere paarden slaat vooral op de stages, op school moet je op je examen ook op andere paarden afrijden dus dan moe tje wel hebben geoefend.

In de eerste periode is het vooral wennen dan hoef je niet te wisselen, verder is het meestal 1x per week wisselen. dan moe tje inderdaad ook andere toelaten op je paard. Het is altijd onder toezicht van de instructeur dus er zal niks raars gebeuren met je paard ;)

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 16:24

maar over dat wisselen van paard je ben er zelf alst goed is ook bij dus dan kun je ook altijd wel aangeven van dat gaat mij te ver neem ik aan

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:37

Nou het kan ook zo zijn tijdens het wisselen van mekaars paard dat jij zeg maar iets anders moet gaan doen...Tenminste geloof dat zoiets wel een keer bij een vriendin van me voor kwam, alleen na die ene keer had ze er genoeg van en liet ze niemand meer op haar paard. Doordat degene gewoon weg niet normaal ermee om ging, en instructrice zei er ook niet echt veel van...

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:45

oh nou dat soort dingen komen voor hoor.
Je bent gewoon in diezelfde bak aan het rijden op weer iemand anders zijn paard.
en abnormale dingen gebeuren er ook niet met het paard.
zeker in het eerste jaar word er gehamerd op de houden en zit van de ruiter, én de eerlijke omgang met je paard.

Goede hand en beenhulpen dus.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:16

voor de rest niemand die volgend schooljaar nieuw zeg maar intern gaat?????
vind het denk ik wel leuk om al een beetje te kijken wie er allemaal gaan en met wie ik eventueel semen kom gaan..