[STW] MBO dierenarts assitent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_pauline_

[STW] MBO dierenarts assitent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:24

Hallo allemaal.

Ik ben aan het zoeken naar dierenart assistent opleidingen. Nu ben ik via helicon bij
de volgende opleidingen gekomen:
Boxtel
Nijmegen
Helmond.

De andere zijn namelijk heel ver weg, meer dan twee uur reizen met de trein.
Boxtel is voor mij het kortst reizen, maar hoe zijn de ervaringen van jullie daar over?

Of zijn er ook nog andere scholen die ik over het hoofd heb gezien? En hoe zijn de ervaringen
van mensen die deze opleiding op het Wellantcollege doen?

Alvast bedankt.

moonprayer

Re: [STW] MBO dierenarts assitent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:21

misschien als je zoekt op "Paraveterinair"dat je meer opleidingen tegenkomt?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:24

Bedenk goed wat je wilt later. Leuk, zwaar werk en daar amper tot eigenlijk niet alleen meer rond kunnen komen. Of werk waar je zelf ook nog een beetje leuk van kunt leven.

Als je Paraveterinair bent heb je leuk werk wat ook soms zwaar is en het verdient echt heel slecht.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:36

Wellant verschilt per school. Ik zit in Gouda en ben echt niet tevreden over de opleiding. Maar als ik weer verhalen hoor van het wellant in Aalsmeer is dat een stuk beter.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 12:07

Tja, ik weet dat het niet het beste verdiend. Maar ik moet dit schooljaar toch echt wat gaan kiezen. En tja, paardenhouderij leek mij ook erg leuk. Maar voordat je daar ooit goed betaald aan het werk komt, ben ik ook weer bejaard. Dus ik ben me maar een beetje gaan orienteren over wat ik leuk vond. En verder dan dieren kwam ik niet. En ik kan altijd deze opleiding doen en dan alsnog een opleiding erna doen. Want ben helaas leerplichtig tot 18 jaar. Dus moet nog zeker twee jaar naar school.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:12

Je moet het écht willen deze opleiding. Meer dan 50% is schoonmaakwerk. Daarnaast is het moeilijk om hier werk in te vinden.

Ik ga volgend jaar deze opleiding doen (in Leeuwarden) maar ik ga er mijn werk niet van maken. De bedoeling is om naar HBO Wildlife te gaan. Als ik dan later aan de slag kan gaan, of als het HBO niet lukt, dan heb ik iig de medische basiskennis.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:00

Opzich lijkt het me ook heel erg leuk! Alleen ik weet eigenlijk niet wat ik anders zou moeten. En nu kan je ook zoveel doorleren. Ik heb dan iig een opleiding, en kan dan altijd verder. Want als iets me leuk lijkt en het voelt goed zeg maar op school met dat ik het kan, ben ik heel erg gemotiveerd. Ik kan dus later altijd nog een andere opleiding doen.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:32

Ik zit in het laatste jaar paraveterinair in breda. het is een hele leuke opleiding, ook best pittig. Maar de garantie op werk is klein en denk maar niet dat je er rijk van wordt! ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:39

Leuke opleiding (heb hem in Barneveld gedaan), zoals gezegd meer schoonmaken dan echt met dieren bezig te zijn. En werk..... tja, daar moet je het maar net mee treffen als je een baantje vindt.

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:41

Ik zit in Boxtel op school.. Ben er niet echt heel tevreden over. Ga vanavond naar de open avond in Nijmegen waar ik waarschijnlijk mijn opleiding af ga maken. In Boxtel is het voornamelijk computeren ( Msnen enz. ) als je uberhaupt een computer weet te bemachtigen want die zijn er veel te weinig. Ook heb je maar bar weinig les. Deze week maar 4 uurtjes lesgehad omdat de rest gewoon niet door ging.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:31

Marloe_ schreef:
Ik zit in Boxtel op school.. Ben er niet echt heel tevreden over. Ga vanavond naar de open avond in Nijmegen waar ik waarschijnlijk mijn opleiding af ga maken. In Boxtel is het voornamelijk computeren ( Msnen enz. ) als je uberhaupt een computer weet te bemachtigen want die zijn er veel te weinig. Ook heb je maar bar weinig les. Deze week maar 4 uurtjes lesgehad omdat de rest gewoon niet door ging.

Ja dat is niet echt normaal! wij moeten hard werken hoor in breda en we krijgen veel les. Ik mag van de zomer terug komen op me stage bedrijf om te werken. Had dit niet verwacht omdat, het zo moeilijk werk vinden is!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:38

Maasland is toch ook wel te doen vanaf Gouda=
Daar zit een HollandAccent, paraveterinair icm dierverzorging en een paardenhouderij opleiding.

Hoe het nu is, ik heb geen idee, er is namelijk een heleboel veranderd. Ik heb een geweldige tijd gehad, de lessen paraveterinair waren erg leuk en leerzaam, voor de rest zat ik er een beetje voor spek en bonen.Ik ben zelf niets met deze opleiding gaan doen, omdat het werk me toch niet aantrok en veeel te weinig verdiende, maar dat haalt niet weg dat ik een wereldtijd op die school heb gehad.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 18:14

Ik zal eens kijken. Bedankt voor de info! :D

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:11

Mijn zusje heeft de opleiding in Barneveld gedaan. Is afgelopen jaar afgestudeerd en had binnen 2 maanden werk. Is nu voor 30 uur per week aangenomen als dierenartassistente.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:29

Oke, leuk!

Ik ga volgende week donderdag naar Houten. Samen met een vriendin om te kijken of het wat is. :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:34

Ikzelf heb een jaar les gehad op het Helicon in Oss, maar die school is weg.We zijn allemaal overgeplaatst naar Nijmegen.
Ben vroegtijdig met de opleiding gestopt vanwege de waardeloze lessen.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:49

Houten is een leuke school, ik doe daar zelf paardhouderij maar twee vriendinnen van mij doen daar paraveterinair en die hebben het erg naar hun zin en vinden de lessen goed. Er is veel praktijkles, er zijn ook zelf dieren op school.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:44

Ik zit in Breda op het Prinsentuincollege. verder ken ik indd Helicon en Barneveld. Ik moet zelf ook 1,5 a 2 uur reizen maar het is wel te doen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:50

Ik zit in Barneveld omdat die het beste aangeschreven staat. Ik woon in Woerden en opzich is het prima te doen, er zitten ook klasgenootjes die in Gouda/Zoetermeer wonen en die gaan ook elke dag op en neer. Ik doe er anderhalf uur over, en jij ook waarschijnljik zoiets omdat je direct met de intercity naar amersfoort gaat.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:09

AngelofLove schreef:
Leuke opleiding (heb hem in Barneveld gedaan), zoals gezegd meer schoonmaken dan echt met dieren bezig te zijn. En werk..... tja, daar moet je het maar net mee treffen als je een baantje vindt.

Precies... en zo ben ik al 6 jaar afgestudeerd en helaas nooit een baan kunnen vinden |(
Weggegooid geld en moeite dus..

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 18:20

Hmm, nouja. Ik zal het wel zien. Laat ik eerst maar zorgen dat ik zowiezo een opleiding ga doen. Want dit is eigenlijk het enigste wat me echt aansprak.

Ik kan altijd nog doorleren.

Ik ben verder gister nog naar Houten geweest. Best een leuke school! :D