Ik weet niet op welk niveau je opdrachten zoekt, maar ik denk dat dit wel werkt voor iedereen (je de opdrachten zo gecompliceerd maken als dat je zelf wilt).
Samenwerken: iets laten leren middels 'speeddaten'. Duo's maken die iets moeten uitwerken van een groot onderwerp en dit aan elkaar laten vertellen middels speeddaten. Dus tegenover elkaar gaan zitten en de andere duo's op de hoogte stellen van wat jij over je deelonderwerpje weet. Of samen een spel maken over een bepaald thema (bijvoorbeeld: geschiedenis) iedereen doet een stukje om zo tot een spel te komen. Eventueel leerstijlen van Kolb toevoegen (vooraf in laten vullen) om te leren waar je zwakke punten liggen in het samenwerken (afhankelijk van je leerstijl) en daar tips over te krijgen (bijvoorbeeld met behulp van de STAR methode).
Plannen: zogenaamde postbakjes opdracht. Je komt op je werkplek en er liggen allemaal briefjes met opdrachten op je bureau: wat ga je eerst doen? Volgens het principe van het Eisenhower model leren prioriteiten te stellen. Plannen is immers prioriteiten stellen. Variant is de postbakje opdracht maar dan met de theorie van Getting Things Done.