ik zit eigenlijk een beetje in moeilijkheden, ik sta namelijk voor de vraag van: "wat ga ik na dit jaar doen?"
- ga ik naar de Havo?? (zit nu in 4 vmbo) - of ga ik naar een opleiding
ben al naar ROC- Eindhoven gaan kijken, heb hier ook al een meeloop-dag gehad, hier wil ik dan de opelding juridisch meedewerker volgen, dit heb ik gekozen omdat ik de instelling had om advocaat te gaan worden, maar dit blijkt bijna niet mogelijk te zijn (wie heeft hier ervaring mee?)
Of wie weet er voor mij nog een leuke opleiding? wilde ook wel iets in de paarden gaan doen, maar dit mag niet van mijn ouders
en anders ga ik maar naar de HAVO heb ik ook nog wat meer tijd om te kiezen en er zijn meer mogelijkheden met HAVO
take_one
Geplaatst: 02-03-09 21:06
Oooooooh ga alsjeblieft niet naar die school! Wat een vreselijke school.. je leert daar echt 10 keer niks.. het enige wat je daar doet is op msn zitten..
Ze zeggen ook dat het moeilijk is om na die school naar een andere school te komen.. ja dat zal wel logisch zijn als je niks bij leert en bijna geen vakken krijgt.
Ook word je overspoeld door een hoop vervelende buitelandse mannetjes.. die heel het jaar door naar je lopen te schreeuwen en te fluiten en te doen..
Ook de leraren zijn een beetje waardeloos.. wat je leraren kunt noemen.
Ik weet niet hoe de opleiding Juridisch Medewerker is, maar ook ik heb niet zo'n hele positieve verhalen over ROC Eindhoven gehoord. Als ik jou was, zou ik nog havo erbij gaan doen. Dan heb je straks ook meer keus en meer bedenktijd
Hmm nouja ik deed dan wel Handel en Marketing, maar er zal niet heeeel veel verschil zijn gok ik zo.
Zit nu nog steeds op die school, al ben ik heel vaak thuis.. moet nog wel afentoe gaan.. anders heb ik problemen met leerplicht.. wanneer ik ingeschreven ben op m'n andere school ga ik iig nietttt meer.
Ja kun je Havo of iets anders in 1 jaar doen.. Dus wat ik wil worden kan ik nog mooi even over denken.
ROC heeft een beetje mijn jaar verpest zeg maar.. nu zit ik nog verder in de put dat ik eigenlijk geen eens meer een andere schoolkeus heb dan het Luzac.
Omdat je op het ROC niet alle vakken krijgt.. kun je nergens meer terecht.. dan moet je eerst nog een jaar ergens doen waar je alle vakken etc krijgt.
Ze zouden ook al 1000 keer de inspecteur sturen omdat ik nooit aanwezig was, maar hij is nog nooit geweest.. omdat ze weten dat hun dan meer in de problemen zitten dan wij. M'n moeder krijgt alles voor elkaar en daar zijn ze nogal bang voor.
ja Luzac ken ik volges mij, dat is toch zo'n particuliere school. daar zitten weinig kinderen in de klas enz. en volges mij is de school best duur ofnie? maar is Luzac ook weer?
die school lijkt me wel wat wat denk jij later te willen worden?
waar ga jij naar het Luzac want denk dat we dan naar dezelfde gaan, heb je je daar al voor opgeven?
take_one
Geplaatst: 04-03-09 20:59
Ben er nog niet aan uit.. makelaar ofzo.. huizen inrichten.. Ben al wel na aan het denken maar weet het nog niet zeker.. er is zoooveel!
Eindhoven. Mama heeft wel gebeld enzo, binnekort hebben we gesprekje omdat het nogal verwarrend is voor hun en voor ons omdat ik altijd in België op school gezeten heb. En m'n moeder wil ook wel weten of dat het geld wel waard is.. ze werkt zich te pletter daarvoor dus we moeten het wel allemaal zeker weten hihi.
Als het net zo waardeloos is als ROC.. dan gaat ze dat geld natuurlijk niet daar aan weggooien.
Maar heb zelf een hoop vrienden die op deze school zitten, en die zijn er wel tevreden over! Soms moet je wel tot heel laat.. maarja dan heb je meestal wel al geen huiswerk meer. En als er een les uitvalt krijg je studieuur.
@ Take_one, volgens mij doe je dat zelf op MSN e.d. zitten. Je kan ook aan je opdrachten gaan werken
Ik zit zelf op ROC Tilburg, zal wel beetje het zelfde zijn. Je word heel erg aan je lot overgelaten. Je moet het zelf doen. Ik kan ook wel heel de dag achter MSN gaan zitten, maar ik kan ook die knop omzetten en wél aan het werk gaan
Ja tuurlijk, maar als ik de opdrachten al na 1 dag af heb.. wat moet je dan? En daarbij.. leer je daar ook niet echt veel van vind ik.. beetje scriptjes maken..
Armanie
Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-09 21:03
maar pradaatje wat vind jij dan van die school welke opeiding doe jij?
take_one
Geplaatst: 04-03-09 21:03
ROC heeft sowiezo een hele slechte naam.. is niet voor niets zo. En als het zo geweldig was.. kon ik nu wel makkelijker aan een andere school geraken.
Pradaatje
Geplaatst: 04-03-09 21:03
Onbewust kun je veel leren hoor En je zal echt niet ál je opdrachten na 1 dag afhebben.
Armanie
Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-09 21:04
take_one: heel veel zeggen dat er op het Luzac kakkers zitten, is dit zo (niet dat ik dat erg vind hoor:D)
take_one
Geplaatst: 04-03-09 21:05
Pradaatje schreef:
Onbewust kun je veel leren hoor En je zal echt niet ál je opdrachten na 1 dag afhebben.
De dingen die ik kreeg wel. ík persoonlijk vind het een waardeloze school.. vele andere die bij mij zitten ook..
take_one
Geplaatst: 04-03-09 21:06
janouke schreef:
take_one: heel veel zeggen dat er op het Luzac kakkers zitten, is dit zo (niet dat ik dat erg vind hoor:D)
Kakkers? Nouja weet niet hoor.. zitten gewoon normale aardige mensen.. ligt er net aan hoe je ermee om gaat.