Ik heb ook bbl paardenhouderij gedaan tot dat ik helaas wegen rug problemen moest stoppen.
Het is idd moeilijk betaald werk te vinden in de paarden ( of je word erg slecht betaald ) Veel manege's willen idd geen betaald personeel ( of hebben er 1 betaald rondlopen ) en hebben liever stagaires.
Ik heb op 2 manege;s betaald gewerkt. Op de 1 was waardeloos en was ik meer een toilet juffrouw en schoonmaker.
Bij de ander was ik al veel meer met paarden bezig maar kreeg ik voor 20 uur betaald en zou ik 12 leer uren onbetaald krijgen. Dus in totaal 32 uur.
Dit werd al snel 50 uur per week voor 20 uur betalen en leeruren waren er niet bij. Alleen werken werken en werken. Wat we op school als huiswerk kregen oefende ik op mn eigen paarden zonder begeleiding van t bedrijf. Er liep nog een klasgenootje van mij op t zelfde bedrijf en die had geen eigen paard en zelfs die kwam naar mij om op mijn paarden te oefenen! ( dit moet dus vind ik op t bedrijf gebeuren! )
Maar je zou idd eens pensionstallen langs kunnen gaan en trainings stallen etc etc..Manege's kom je volgens mij niet zo snel betaald aan de bak! Dan moet je echt geluk hebben denk ik!