Welke opleiding? Nu weet ik het helemaal niet meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Welke opleiding? Nu weet ik het helemaal niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 12:50

Haay bokkers.
Ik was een tijdje ervan vastbesloten om dierenartsassistente te worden. Maar nu ik echt moet gaan kiezen komt de twijfel. Ze hebben er ook nog een nieuwe opleiding bij -Trimmer gezelschapsdieren-. Nouja en nu lijkt het me geweldig om trimmer te worden aangezien ik liever bezig ben met dieren dan meet mensen te rpaten enzo.

De opleiding dierenartsassistente is niveau 4 en ik Ben KB dus moet ik diervezoring in niiveau 3 beginne die duurt 3 jaar en dan nog 2 jaar dierenartsassistente. En die opleiding zit naast mijn oude school (half uurtje fietsen)

De opleiding trimmer gezelschapsdieren zit in groningen dat betekend dat ik met de trein moet het 1e half jaar moe tik nog betalen want ik wor din januari 18 dan kan ik met zo'n pasje ofzo.

HELP!?

Leo

Re: Welke opleiding? Nu weet ik het helemaal niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:08

JH --> STW

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:58

Je opleiding moet je niet laten bepalen door de reistijd. Als je 4 jaar lang een halfuur extra per dag moet reizen maar daarmee wel je droombaan kan uitoefenen of je hoeft maar even te reizen terwijl je eigenlijk toch liever die andere opleiding zou willen gaan doen, zou ik kiezen voor het eerste. Voor de trein heb je maandabonnementen, vrij prijzig, maar dat is ook maar 4 maanden. Daarna heb je een OV voor de rest van de duur van de opleiding. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:21

doe wat je het leukst vind ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:48

Misschien een keer naar een open dag gaan?
Als je hondentrimster wil worden zou ik je adviseren om te proberen een dagje mee te lopen met een profesionele trimster.. want het zou best tegen kunnen vallen.. het is best eentonig werk en je zit veel in dezelfde houdingen. Ik kreeg er best wel last van mijn rug van :P

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 00:01

verootjoo schreef:
doe wat je het leukst vind ;)

Dat is het probleem juist:P Ik vind het allebei wel leuk maar sinds dat ik die nieuwe opleiding zag staan in het boekje begon de twijfle te komen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:06

ik had ook kb en doe nu de opleiding dierenartsassistente. als je dierenarts assistente doet kan later altijd nog de verkorte cursus trimster doen. als je dierenarts assistente bent vind ik niet dat je veel moet praten, je bent ongeveer voor 50% met mensen bezig en 50% met dieren en andere dingen. ik reis trouwens dagelijks naar school of stage en dat is tussen de ander half en 2 uur. je kan toch ook op kamers gaan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 07:50

Ik vind ook dat je moet keizen voor de leukste opleiding en je niet af laten schrikken door je reistijd. Als ik de reactie van fjordjes lees is het wellicht een optie eerst dierenartsassistente te doen en daarna eventueel nog trimmen? Aangezien dit dan met een verkorte route kan.