Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Gelukkig weet ik op de meeste je wel een antwoord te geven
). Je kunt níet na de opleiding de master voor Paard of Kleine Huisdieren meer volgen. Dat is mij vorig jaar verteld tijdens de open dag, ben je daar geweest?Dat zou voor jou dus niet veel positiefs betekenen. Je bent nu te laat om je uit te schrijven voor de decentrale selectie, maar ik hoop wel dat je begrijpt wat het inhoudt als je hier aan meedoet?Citaat:Want ik wil heel graag dierenarts worden, het mooiste zou zijn als ik met de loting door zou zijn, omdat je dan nog alle kanten op kunt.
. Zit nu in het 4e dus het is echt wel te doen
Eerste 3 jaar Antwerpen en nu dus Gent 
Waarom heb je voor het buitenland gekozen als ik dat mag weten? Ik ben benieuwd! Ik heb er ook aan zitten denken, omdat er daar een grotere kans was dat ik het zou gaan halen (vanwege dee zekerheid dat ik mocht beginnen) maar ik zou de verhuizing nog niet aandurven.
Steefjevos schreef:@Marianne R: klinkt óók ideaalWaarom heb je voor het buitenland gekozen als ik dat mag weten? Ik ben benieuwd! Ik heb er ook aan zitten denken, omdat er daar een grotere kans was dat ik het zou gaan halen (vanwege dee zekerheid dat ik mocht beginnen) maar ik zou de verhuizing nog niet aandurven.
@marije1987: hoezo weinig scheikunde en natuurkunde gehad? Zijn er daar niet dezelfde toelatingseisen wat betreft de vakken?
Eva_ schreef:Is dat zo ja marije1987? Wordt je daar altijd toegelaten? Dus ook als je CM hebt ofzo? Strange.
Ik had een vraagje over de decentrale selectie; want hoe zit dat nou precies?
Mag je dan sowieso deelnemen aan de opleiding máár je moet de master landbouwhuisdieren volgen?
Walco_Aqua schreef:Ik heb gelijk voor Gent gekozen, ik zit ook in het 4e jaar nu.
Het was het eerste jaar wel even omschakelen, pony's verkopen, verhuizen enz. maar het is heel leuk.
Ik ga ieder weekend gewoon naar huis en in de vakanties ook.
Steefjevos schreef:@Eva_: je kunt het dus zien als een extra manier om toegelaten te worden door die studie, voor de mensen die interesse hebben in díe stroom. Omdat via de loting er steeds minder veeartsen kwamen, is de decentrale selectie in het leven geroepen. Op deze manier hopen ze meer personen te krijgen voor deze specifieke stroming, die worden er minder snel uitgehaald bij de reguliere loting.
@Walco_Aqua: ook handig om zoiets te weten! Zo'n vergunning kan toch ook afgewezen worden? Wat zou je dan doen? Is de opbouw van de studie in België heel anders? Behalve dat het 1e jaar zo zwaar is, of heb je geen idee?
Eva_ schreef:Thanks Steefjevos! Helemaal duidelijk.

Ik ben ook een potentiële student diergeneeskunde.
) Wie weet hier meer van?
Dierenartsen genoeg, zeker KHD, dus als je groot hebt gedaan (of VV) zullen ze echt eerder iemand aannemen die kleinheeft gedaan dan iemand die groot heeft gedaan. Keuze zat.