Wie is afgestudeerd HBO psycholoog met baan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Wie is afgestudeerd HBO psycholoog met baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 11:51

Ik ben door mijn studie benieuwd naar wie er inmiddels afgestudeerd HBO psycholoog is en ook een relevante baan heeft.
Ik zou graag wat meer te weten willen komen over wat voor werk je doet, hoe het bevalt etc.
Brand maar los...

Anoniem

Re: Wie is afgestudeerd HBO psycholoog met baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:35

Weet niet of je er wat aan hebt, maar de leerlingbegeleidster bij ons op school heeft HBO Psychologie gestudeerd.
Zij helpt dus leerlingen die om wat voor reden dan ook niet lekker in hun vel zitten/niet naar hun zin hebben op school etc. Kunnen van kleine probleempjes zijn tot ernstige dingen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:01

Nou, daar heb ik wel wat aan.
Zou je haar kunnen vragen of ik contact met haar op mag nemen en haar voor een opdracht van mijn opleiding mag interviewen?
Je kunt me eventueel via Pb dan haar telefoonnummer of e-mail geven?
Ik doe dus ook HBO psychologie, deeltijd en moet voor een opdracht een HBO psycholoog interviewen over het werk dat deze persoon nu doet.
Alvast bedankt...voor je reactie in ieder geval en ook voor de moeite die je verder nog voor me zou kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:03

Ik zal even haar emailadres opzoeken, elke werknemer bij ons op school heeft zo'n schoolemailadres. Vindt ze vast niet erg als ik die geef.
Denk ook dat ze het leuk zou vinden als je haar ervoor benadert! Hartstikke aardige vrouw. :) In ieder geval, ik zoek hem even op en pb je hem dan.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:11

_Tessaa schreef:
Ik zal even haar emailadres opzoeken, elke werknemer bij ons op school heeft zo'n schoolemailadres. Vindt ze vast niet erg als ik die geef.
Denk ook dat ze het leuk zou vinden als je haar ervoor benadert! Hartstikke aardige vrouw. :) In ieder geval, ik zoek hem even op en pb je hem dan.

Dank je wel! Ik ben hier echt heel blij mee!
waar bokt allemaal niet goed voor is. Ik heb ook een oproep op een forum voor psychologen gedaan....geen enkele reactie...
En dan hier op het paardenforum, binnen een paar uur gelukt!
Is het op een school in Wierden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:30

Nee, school in Almelo. Osg Erasmus, de Havo/Vwo vestiging. (www.osg-erasmus.nl)
Merk trouwens op Bokt ook vaak dat ik hier wel voor dingen terecht kan die helemaal niet paard-gerelateerd zijn, maar wat op andere fora niet lukt.. :D

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:32

Almelo is ook prima. Dat is nog wel te doen als reisafstand voor mij.
Ik ben benieuwd! Nogmaals alvast bedankt voor het opzoeken van het mailadres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:52

Ik heb het even gecheckt en het emailadres wat ik je via PB stuurde klopt wel. :j In het schoolboekje van dit jaar stonden geen emailadressen meer, maar in die van voorgaande jaren gelukkig wel dus daar had ik net even in gekeken.
Succes ermee!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:11

_Tessaa schreef:
Ik heb het even gecheckt en het emailadres wat ik je via PB stuurde klopt wel. :j In het schoolboekje van dit jaar stonden geen emailadressen meer, maar in die van voorgaande jaren gelukkig wel dus daar had ik net even in gekeken.
Succes ermee!

Dank je wel. Ik heb een mail verstuurd. Ik laat je nog wel even weten hoe het verder gaat.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:14

MW --> STW

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:15

Ik wil het misschien gaan doen na mijn VMBO GT (naja eerst mbo psycholoog dan en vervolgens die HBO) maar zit er ook veel wiskunde in en heb je dat wel veel nodig? Anders wordt het niks voor mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:53

Volgens mij voor statistieken erg belangrijk ja. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:56

StillAngel schreef:
Ik wil het misschien gaan doen na mijn VMBO GT (naja eerst mbo psycholoog dan en vervolgens die HBO) maar zit er ook veel wiskunde in en heb je dat wel veel nodig? Anders wordt het niks voor mij..

mbo psycholoog? :?

En ja, wiskunde heb je hard nodig :j

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 11:39

Op HBO niveau zit wel veel statistieken. En daar moet je wel voldoende inzicht in hebben.
Ook heb je wiskundig inzicht nodig bij interpretaties van diverse testen en onderzoeken.
Maar het is allemaal "toegepaste wiskunde", in de context van het vak psycholoog, zeg maar.
Dus je hebt geen apart vak: wiskunde.
Ook geen Nederlands trouwens. Ook dat is geïntegreerd. Maar mocht je achterstand hebben, dan kun je bijscholing krijgen. Voornamelijk op het gebied van spelling en grammatica. Het staat natuurlijk erg slordig, als jij als psycholoog in je rapportages allerlei rare spelfouten maakt.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:48

StillAngel schreef:

MBO psychologie bestaat niet..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 13:08

Wido4ever schreef:
StillAngel schreef:

MBO psychologie bestaat niet..

Nee...maar SPW kan bijvoorbeeld wel een goede opstap zijn.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 14:25

Ik wil nog even zeggen dat het gelukt is.
Ze heeft contact met me opgenomen en ik mag haar interviewen.
Nogmaals heel erg bedankt!

waar bokt allemaal wel niet goed voor is.
Ik heb ook een oproep gedaan op het forum voor psychologen. Geen enkele nuttige reactie....
Zo zie je maar!