Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

MISTRAL94 schreef:Ik kreeg toen ik BBL deed wel gewoon volledige studiefinanciering maar deze opleiding voldoet schijnbaar niet aan de eisen hiervoor.
Dat je via IB groep wel kunt lenen was mij niet duidelijk, is wel een optie. Studieschuld heb ik toch al en die 3000 euro voor de opleiding kan ik niet uit eigen zak betalen.

Njen schreef:MISTRAL94 schreef:Ik kreeg toen ik BBL deed wel gewoon volledige studiefinanciering maar deze opleiding voldoet schijnbaar niet aan de eisen hiervoor.
Dat je via IB groep wel kunt lenen was mij niet duidelijk, is wel een optie. Studieschuld heb ik toch al en die 3000 euro voor de opleiding kan ik niet uit eigen zak betalen.
Ik wou dat dat nu ook nog was, maarjah dat kost ze waarschijnlijk teveel geld

Romyv schreef:voor die leningen bij de IB groep moet je heeeel erg uitkjiken!! kLinkt allemaal fantastisch aantrekkelijk, maar ze worden ieder jaar duurder en duurder en je betaald je scheel!
Ik ken zat mensen die geld moesten lenen omdat ze hun studie niet konden betalen anders, die zullen nu tot hun 50ste gewoon mogen betalen omdat ze pas na 5 jr gingen aflossen..
Dat ligt niet alleen aan IB groep 

Njen schreef:MISTRAL94 schreef:Ik kreeg toen ik BBL deed wel gewoon volledige studiefinanciering maar deze opleiding voldoet schijnbaar niet aan de eisen hiervoor.
Ik wou dat dat nu ook nog was, maarjah dat kost ze waarschijnlijk teveel geld
[/quote]

MISTRAL94 schreef:1 dag in de week naar school verder werk je daarnaast gewoon. Daarvoor krijg je bij die opleiding nog steeds studiefinanciering. Overigens ging dit wel om MBO niveau, ik wilde dus een vervolg gaan doen op HBO maar krijg nu dus idd geen studiefianciering
En volgens ib groep heb ik daar ook geen recht op. Het valt me overigens idd wel op dat je als deeltijdstudent overal buiten het bootje valt, zowel mbo als hbo. 

MISTRAL94 schreef:Dan voldoet die opleiding/instantie niet aan de eisen. Deze opleiding voldoet daar wel aan omdat er geloof ik veel stageuren bij zaten. Maar idd het HBO valt er dus buiten, dan denk ik ook het loont ook niet om nog verder te leren als ze je het bijna onmogelijk maken.

Fleurtje100 schreef:Heb je al bij de opleiding zelf geinformeerd? Die weten wellicht de potjes ook wel te vinden. Bij dure particuliere opleidingen bied de opleiding zelf vaak ook financieringsmogelijkheden aan, of wijst de weg naar instanties die dat doen.
Lees dat je MBO hebt gedaan, dan zou je zelfs in principe nog 4 jaar studiefinanciering moeten krijgen voor het HBO.
Die maximaal 7 jaar is alleen als je HBO hebt afgerond.
) Maar ik ga ze morgen bellen hoe of wat.