Tjah, morgen tentamen. No way dat ik het ga halen. Ben in uiterste wanhoop nu nog colleges aan het doornemen, maar vraag me af of het nog zin heeft.
Het is mijn derde tentamen deze week, maandag 1, vandaag 1 en dan morgen nog 1 en dan klaar. Planning liep weer eens lekker in de soep natuurlijk, waardoor ik voor dit vak gewoon te weinig gedaan heb.
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je van een tentamen eigenlijk wel zeker weet dat het niet gaat lukken en dat je doodmoe bent van het leren (ook van de andere tentamens) dat je het niet meer ziet zitten, je hersenen compleet verzadigd zijn van informatie en je gewoon op het punt staat om op te geven?
Zit echt te denken om gewoon laptopje dicht te klappen, nog even een filmpje te kijken en dan lekker te gaan slapen. Dit wordt toch niks. Maar jah, eigenlijk kan ik het me niet veroorloven om hem niet te halen.
Conclusie, toch nog maar een paar uurtjes doorzwoegen en het toch proberen....
desnoods lees je de rest gewoon door? Dan blijft er altijd iets hangen en misschien heb je morgen het geluk aan jouw kant! En morgen is het gedaan... Dan kan je slapen etc.! Kom op, You can do it!
Esme_
Geplaatst: 24-02-09 20:18
Ik zou het wel proberen, al is het alleen maar omdat je dan de vraagstelling kunt zien, en daar je voordeel mee kunt doen tijdens de herkansing.
Laatst bijgewerkt door Esme_ op 24-02-09 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Thats_Me
Geplaatst: 24-02-09 20:18
Nu stoppen met leren. Je neemt toch niets meer in je op dus dat is onzinnige tijd. Ga lekker douchen, nog wat internetten, tv kijken oid en optijd slapen.
Dan de wekker optijd zetten en in de ochtend nog even leren. Zorg dat je goed uitgerust bent dan haal je het meeste rendement uit de stof die je al geleerd hebt. Als je moe bent kun je toch dingen moeilijker herinneren die je wel al geleerd hebt.
veel succes.
dorientjuh
Geplaatst: 24-02-09 20:50
Inderdaad, nu stoppen met leren, heel vroeg naar bed, morgen heel vroeg de wekker gaan zetten en dan gaan leren totdat je weg moet. Werkt bij mij altijd het beste als ik in dezelfde situatie zit; 's morgens zit je hoofd niet meer vol en je hebt door de tijdsdruk veel motivatie om lang en goed te kunnen leren. Veel succes!
Ben na een half uurtje weer vertrokken op het tentamen. Die ochtend wakker geworden met een knallende hoofdpijn. Kon me totaal niet concentreren en na een half uur wist ik nog geen enkele vraag. dus heb het maar weer ingeleverd met de mededeling dat ze het niet eens hoefde na te kijken.