Vrijwilligerswerk wie doet het ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Vrijwilligerswerk wie doet het ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:44

Wie doen er hier allemaal vrijwilligers werk en waar doe je dat? en hoeveel uur per week of hoe vaak ga je heen enz enz

belle_boef

Re: Vrijwilligerswerk wie doet het ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:47

Ik doe vrijwilligers werk bij mee, en dan bij de jongerenclub, voor mensen met een lichtverstandelijke handicap (IQtussen de 50 en 80 geloof ik) 1 keer in de maand organiseren we een leuke avond voor ze van half 8 tot 10. Is altijd erg gezellig.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:49

ik ben vrijwilleger geweest bij scouting voor zowel normale kinderen als gehandicapten kinderen en ook bij paardrijden voor gehandicapten ben ik een tijdje vrijwillerger geweest allemaal 1x per week

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:16

K had me aangemeld voor vrijwilliger bij een manege met gehandicapten kinderen, stond uitdrukkelijk op de site dat ze dringend op zoek waren maar heb nog steeds niks gehoord dus zo dringend was het blijkbaar niet..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:17

Ik ben vrijwilligster geweest bij de bieb, voor 8 uur in de week voor 2-3 maanden, daarna was het niet meer nodig omdat een systeem omgezet moest worden.
Was wel leuk werk.
Ook vrijwilligster geweest bij 2 kinderboederijen, ook leuk werk.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:17

ik hoop weer de hele zomervakantie te helpen met ponykampen,
heb ik vorige zomer ook gedaan, en de zomer daarvoor heb ik twee weken in een recreatieteam gewerkt.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:18

Ik doe vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten en mensen met epilepsie. Ik deed dit eerst 2 avonden per week (ongeveer 8 uur) maar nu ik op een van deze dagen vaak 's avonds stageloop doe ik het nu tijdelijk 1 avond per week (4 uur).

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:20

Ik ben vrijwilliger bij een jongerencentrum/poppodium.Ik denk wel al een jaar of 5/6 Heel erg leuk, je kan er veel dingen doen, muziek, geluid, bar, koken.
en er komen vaak leuke bands optreden (waar je dan weer vrijkaarten voor krijgt.)

http://www.podiuminterneuzen.nl/welkom/

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:22

Ik ben vrijwilliger bij de Dierenbescherming. Nu 4 dagen in de week en ik fungeer als een soort van secretaresse.

Heb een jaar in de ziektewet gezeten, wil nu weer werken, mag ook weer werken van de arbo-arts maar mijn werkgever laat me op geen enkele manier reintegreren.

Dus heb de DB zelf opgebeld en uitgelegd dat ik weer in het werkritme wil komen en zo weer klaar ben voor een nieuwe baan.

Vind het heerlijk om me nuttig te kunnen maken! Als ik straks een nieuwe baan heb wil ik me nog blijven inzetten voor de DB.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:25

Ik doe nu vrijwilligerswerk voor school bij Manege onder de linde in beetsterzwaag.
Hier rijden gehandicapte mensen, het is echt heel erg leuk om te doen.
Soms is het best wel zwaar maar het is wel dankbaar werk om te doen.
Als je ziet hoe ze soms stralen als ze even op een paard zitten.

Ik meot officieel minimaal 6 uur vrijwilligerswerk doen , maar ik doe nu 5 uur ongeveer.
Ga er gewoon op de fiets heen en doe het op de dinsdagmorgen/ een klein beetje nog middags..

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:29

Ik doe ook vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapte mensen, heerlijk om te doen, al 13 jaar lang en ben er ook nog lang niet klaar mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:31

Momenteel doe ik geen vrijwilligers werk (eerlijk gezegd kan ik er geen tijd voor maken) Na mijn studie wil ik graag met een organisatie mee om vrijwilligerswerk te doen in een ontwikkelings land.

Ik wil graag helpen en iets nuttigs doen voor mensen die dat verdienen en nodig hebben. Daarnaast lijkt het mij een geweldige ervaring. Ik ben nog aan het rond kijken welke organisaties er allemaal zijn.

Ben eigelijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die dit al eerder gedaan hebben en wat de ervaringen zijn? :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:10

Ik heb ruim 9 jaar vrijwilligers werk gedaan. Van m'n 14de tot me 23ste. Tegenwoordig ben ik in vaste dienst van de stichting waar ik ooit ben begonnen. (Kinderboerderij en hertenkamp)

Vond vrijwilligers werk altijd leuk om te doen. Heb er veel geleerd over mensen en dieren. Heb er ook veel vrienden aan over gehouden. Kan het ook iedereen aanraden. Sommige mensen hikken er tegenaan om te doen. Kost zo veel tijd zeggen ze dan. Maar eigenlijk valt het mee.
Ik deed 2 uurtjes in de week voor vast helpen. Daarnaast hielp ik bij grotere evenementen een dagje. Het loont om iets te doen zonder d'r wat aan te verdienen. Klinkt gek, maar het is wel zo.

Word en werd vaak aangesproken opstaat door mensen die me herkende en die het waardeerde dat ik hielp een voorziening op te houden. Heb in al die jaren nog nooit een nadeel er aan gevonden.

Nu heb ik geen tijd meer voor vrijwilligers werk. Werk 60 uur in de week op een contract van 32 uur. Ook een beetje vrijwillig... Zelfs al noemen ze dat dan nu werkverslaaft :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:18

Ik ga 1x in de week met een client van me oude woning wat leuks doen.
Varierend van even een ijsje halen (20min) bij weinig tijd tot een dagje treinen tot een weekend disney Land paris.
De reden dat ik het ben gaan doen is dat er al meerdere (bezoek)vrijwilligers er mee gestopt waren ivm zijn doofheid en agressie en ik dat zo sneu vond omdat hij er echt van geniet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:19

Ik ben al 3 jaar vrijwilligster bij de plaatselijke voetbalvereniging. Ik tap daar de biertjes in de Business club. Eerst deed ik dat elke thuiswedstrijd, maar de laatste tijd niet zo vaak meer.

Ik ging daar in de eerste instantie ook heen voor de leuke jongens :P