stoppen met opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

stoppen met opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 09:59

ik doe nu een nivau 3 opleiding comercieel medewerker en vind het helemaal niks ! nu heb ik bij 2 bedrijven ge soliciteerd en zit er dus aan te denken als ik word aan genomen te stoppen met deze opleiding en van nieuwe seizoen een andere opleiding te doen...
wat zouden jullie doen?
vanaf november loop ik al van dit is echt niet mijn ding dus het is geen beslissing van de ene op de andere dag...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:59

Heb je al in gedachte welke opleiding je hierna wilt doen?
Ik zou persoonlijk pas willen stoppen met een opleiding als ik echt helemaal zeker weet wat ik in de toekomst dan wèl wil.
Als je nog geen duidelijke toekomstplannen hebt is zou ik gewoon doorgaan..

Maargoed, dit is dan natuurlijk mijn persoonlijke mening.. die van jou kan uiteraard heel erg verschillen

Sjonniej

Re: stoppen met opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:08

Wat wil je?
Waarom bevalt de studie niet? De inhoud, de organisatie? Of bevalt het hele onderwijssysteem je niet?
Wat zou je anders willen? Zou je willen werken, andere opleiding? Wat voor andere opleiding? Zelfde niveau, misschien hoger/lager (indien mogelijk). Zelfde richting of iets totaal anders?

Ik ben zelf vorig jaar, na 1 jaar HBO Ergotherapie gestopt. Heb in dit jaar wel netjes mijn P gehaald. Maar was in maart wel begonnen met het zoeken van een nieuwe opleiding. Gebleken was dat het HBO niets voor mij was en ik ben daarom op WO niveau naar iets nieuws gaan zoeken (en gevonden :) ).
Ik raad je aan om dit jaar af te maken en volgend jaar iets nieuws te beginnen. Of misschien kan je de opleiding toch afmaken (hoe lang moet je nog?) en dan daarna gaan werken en evt. andere studie. Maar dan heb je iig wel iets.
Als je nu namelijk fulltime gaat werken, dan gaat het hard tegenvallen in september om weer naar school te gaan.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 20:47

na ik wil graag een praktijk gericht iets (dieren of bakker of zo) en dan nivau 4... en dan graag leren+ werken... ik kan gewoon niet stil zitten onze opleiding is een zooitje ongeregeld en gewoon saai iedere dag doe je het zelfde..

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:24

Ik zou gelijk stoppen, je geeft zelf al aan dat je het niks vind dus zonde
om er dan mee door te gaan. Ik zou gewoon op zoek gaan naar een
opleiding die wel bij je past, je zou ook zo'n test kunnen doen.

Er zijn ook genoeg bedrijven die werk aanbieden in combinatie met
curcussen/leren. Ik doe zelf ook bbl, bevalt me prima.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:43

Voordat je stopt, eerst even alles op het rijtje zetten.
Wat wil je dan wel??
Bedenk je bijvoorbeeld ook dat een MBO Dierverzorging oid. je absoluut geen uitzicht biedt op een baan, zeker niet in deze tijden. Ik denk dat het o pdit moment zeker verstandig is om naar de werkgelegenheid te kijken alvorens ene opleiding te kiezen. Het is ook zonde om 4 jaar een opleiding te volgen en er vervolgens niet mee te kunnen doen. Zorg, onderwijs en techniek is onder andere nog voldoende werk in.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 09:56

nee zit te denken aan alround banket bakker opleiding nivau 4 en dan eerst solisiteren zodat ik kan starten met een leer+werk opleiding