Kreditiet Crisis zou ik me eigelijk zorgen moeten maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Kreditiet Crisis zou ik me eigelijk zorgen moeten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 22:48

Zoals het titel al meld vraag ik me af of ik ergens toch wat zorgen moet maken dat ik eventueel ontslagen kan worden.

Zover heb ik nog minder dan 2 maanden van me contract over bij mijn baas en ik hoop natuurlijk die verlengd wordt want heb sowieso geen enkel negatiefs gehoord over mij op werk.

Omdat ik juist zie dat meest vooral mensen met kantoorbanen worden ontslagen vraag ik me af ik ook voorbereid moet zijn?

Ik werk nu namelijk als Assistent-Boekhouder en weet niet die ook in de risico groep zit.

Anoniem

Re: Kreditiet Crisis zou ik me eigelijk zorgen moeten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 07:41

Ik werk bij een accountantskantoor en maak me echt geen zorgen, we hebben het net zo druk als anders en we zitten echt in een goede branche voor nu. Ik denk dat dat voor jou ook geldt :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 07:56

Bij mij op het werk vinden we amper personeel en vandaag wordt er 1 ontslag bekendgemaakt en een paar overplaatsingen, ik ben dus van niets meer zeker... Het is nochtans even druk als anders en de branche zit goed, maar ja...

In jouw branche vinden ze al moeilijker volk dus denk dat jij wel safe zit.

Ik wil trouwens jouw job doen :D Daar heb ik voor gestudeerd maar helaas geven ze in België de jonge onervaren mensen niet snel een kans :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 07:58

ik heb alleen maar voordelen van de kredietcrisis.... in de thuiszorg is het moeilijk personeel te krijgen en vast te houden, maar nu niet hoor :)

en ik heb ook geen last van inzakkende markt, mensen blijven toch zorg nodig houden

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:40

Ik denk dat je met een tijdelijk contract er altijd rekening mee moet houden dat het misschien niet verlengd wordt (en niet elke werkgever is helaas zo netjes om dat ruim van tevoren te zeggen)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:05

Ik heb geen idee of jij je zorgen moet maken. Maar ik weet wel dat er op het moment ook hele gezonde bedrijven, contracten niet verlengen. Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je je onderscheidt en ze je hoe dan ook willen houden.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:25

Ik werk op een bedrijf dat salarisadministraties doet en we zien wel duidelijk dat bedrijven in een jaar van 15 naar bijv. 0 medewerkers gaan om te verlonen(dit hoeft overigens niet te betekenen dat er niemand meer werkt, maar voor hun heeft het geen nut om een paar medewerkers via ons te laten verlonen) of die heel erg inkrimpen en dat zijn niet allemaal slecht lopende bedrijven heb ik het idee.

Overigens mijn contract word eind mei ook niet verlengd, maar dat is omdat ze zogenaamd geen werk meer voor mij hebben :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:28

Je zou ook een gesprekje aan kunnen knopen of je contract verlengt gaat worden, zo nee heb je nog 2 maanden de tijd om wat anders te vinden :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 10:31

Tallie_Ho schreef:
Je zou ook een gesprekje aan kunnen knopen of je contract verlengt gaat worden, zo nee heb je nog 2 maanden de tijd om wat anders te vinden :)

IK krijg inderdaad een gesprek over me contract op 17 maart daarom dat ik deze vraag namelijk stelde.

Ik heb natuurlijk al geld apart voormijn paard en overige kosten gewoon voor de zekerheid.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:55

En tot wanneer loopt je contract? :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:41

KiWiKo schreef:
ik heb alleen maar voordelen van de kredietcrisis.... in de thuiszorg is het moeilijk personeel te krijgen en vast te houden, maar nu niet hoor :)

en ik heb ook geen last van inzakkende markt, mensen blijven toch zorg nodig houden

Idd.... ik werk ook in de zorg; fysiotherapie. En de markt trekt hier heel hard aan. Mensen blijven toch wel naar de fysio gaan, verzekering betaald, en de klachten zijn er eenmaal. Lijkt hier eerder of er ineens enorm veel nieuwe patiënten komen. Stressklachten? Er komen nu zo per week zo'n 10-20 nieuwe patiënten, terwijl dat eerst ong 5 in een week waren :=

Dus mocht je ontslagen worden; lekker in de zorg gaan werken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:04

Ik heb vrijdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden.
Dit werd even tussen neus en lippen door verteld..

Zorg he?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:11

Blingh schreef:

Zorg he?

Dus een goed teken ik die gesprek wel krijgt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:14

kensha schreef:
Blingh schreef:

Zorg he?

Dus een goed teken ik die gesprek wel krijgt :+

Nouja.
Ik was aan het werk wilde pauze gaan houden. Bedrijfsleidster vertelt dat ze om 16.00 een gesprekJE met me wil. Prima..
Krijg ik dus dat te horen, erg fijn.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:03

Blingh schreef:
Nouja.
Ik was aan het werk wilde pauze gaan houden. Bedrijfsleidster vertelt dat ze om 16.00 een gesprekJE met me wil. Prima..
Krijg ik dus dat te horen, erg fijn.

Zo ging het bij mij ook zo ongeveer (sterker nog, hij was eigenljk volgens mij een dag te laat waardoor ik me al totaal geen zorgen meer maakte...)
Ging 's ochtends gewoon naar me werk, collega gaat heel even de deur uit en hop, daar kwam het. Geen waarschuwing vooraf en echt nog maar net een maand om te gaan zoeken naar iets anders, wat behoorlijk lastig is in deze tijd. Ik had recht op een vast contract en daarom wilde hij het na 2 en een half jaar niet verlengen, hji wilde in deze tijd niet vast zitten aan mensen en zoekt nu dus naar iemand anders.

Ik zit inmiddels alweer 2 weken werkloos thuis en solliciteren maakt je moedeloos, ALS je al antwoord krijgt is het vaak niets. Uitzendbureaus zijn helemaal vreselijk, doen een hoop beloftes maar houden zich nagenoeg niet aan de afspraken en zeggen je voor te stellen bij werkgevers. Ze melden er dan alleen niet bij dat zij die advertenties ook maar vinden in de krant en op internet en dat 9 van de 10 van die werkgevers helemaal geen zaken willen doen met uitzendbureaus... :n

Heb nu gelukkig ergens een fijn gesprek gehad en mag op een 2e gesprek komen.

Ik zou voor de zekerheid ook gewoon zelf het gesprek aan gaan, dan heb je nog ruim de tijd!! succes :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:16

Ik ben op het moment ook aan het solliciteren en het valt idd niet mee. Ik heb gelukkig nog 3 maanden om iets anders te vinden en gelukkig heb ik een goed cv en veel (bijzondere) werkervaring. In da administratie gaat het wel wat trager dan voorheen en er is iets minder aanbod maa rtot nu toe valt het mij niet tegen.

Een buffertje aanleggen si natuurlijk nooit verkeerd als je denkt dat je wellicht te maken gaat krijgen met een dreigende werkeloosheid.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:50

Ik zit ook in dezelfde branche als jij en mijn contract loopt ook binnenkort af.

Eind februari ga ik voor de zekerheid solliciteren voor het geval als ze mijn tijdelijke contract niet verlengen. Dan sta je tenminste sterker in je schoenen en zeker met deze economie.

Ik denk dat je gewoon voor de zekerheid moet gaan solliciteren. Ontslaan ze je toch, dan heb je hopelijk iets achter de hand en ontslaan ze je niet, dan kun je misschien onderhandelen over secundaire voorwaarden mits ze tevreden zijn over jouw prestaties.

Njen schreef:
Ik werk op een bedrijf dat salarisadministraties doet en we zien wel duidelijk dat bedrijven in een jaar van 15 naar bijv. 0 medewerkers gaan om te verlonen(dit hoeft overigens niet te betekenen dat er niemand meer werkt, maar voor hun heeft het geen nut om een paar medewerkers via ons te laten verlonen) of die heel erg inkrimpen en dat zijn niet allemaal slecht lopende bedrijven heb ik het idee.

Overigens mijn contract word eind mei ook niet verlengd, maar dat is omdat ze zogenaamd geen werk meer voor mij hebben :Y)

Waarom willen ze je niet meer als ze toch voldoende werk hebt? Mijn contract loopt ook eind mei af en ik hoop dat ik mag blijven ondanks dat ik dit jaar al bijna een week ziek ben geweest door verkoudheid/stress (moet maandenlang overwerken)

Citaat:
Zo ging het bij mij ook zo ongeveer (sterker nog, hij was eigenljk volgens mij een dag te laat waardoor ik me al totaal geen zorgen meer maakte...)
Ging 's ochtends gewoon naar me werk, collega gaat heel even de deur uit en hop, daar kwam het. Geen waarschuwing vooraf en echt nog maar net een maand om te gaan zoeken naar iets anders, wat behoorlijk lastig is in deze tijd. Ik had recht op een vast contract en daarom wilde hij het na 2 en een half jaar niet verlengen, hji wilde in deze tijd niet vast zitten aan mensen en zoekt nu dus naar iemand anders.

Ik zit inmiddels alweer 2 weken werkloos thuis en solliciteren maakt je moedeloos, ALS je al antwoord krijgt is het vaak niets. Uitzendbureaus zijn helemaal vreselijk, doen een hoop beloftes maar houden zich nagenoeg niet aan de afspraken en zeggen je voor te stellen bij werkgevers. Ze melden er dan alleen niet bij dat zij die advertenties ook maar vinden in de krant en op internet en dat 9 van de 10 van die werkgevers helemaal geen zaken willen doen met uitzendbureaus... :n

Ik zou voor de zekerheid ook gewoon zelf het gesprek aan gaan, dan heb je nog ruim de tijd!! succes :)

In welke branche werk je eigenlijk? Ik vind het niet netjes dat je slechts een maand van tevoren te horen kreeg en solliciteren neemt behoorlijk veel tijd in beslag.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:57

In de financiële dienstverlening is nog steeds zat werk en daar zal ook zat werk blijven, bedrijven komen simpelweg niet onder zaken als administraties voeren, jaarrekeningen deponeren en aangiftes doen uit. Sterker nog: er is zelfs extra werk vanwege advieswerkzaamheden omtrent de economische crisis.

Nou heb je het als boekhouder wellicht iets lastiger omdat het eerste wat een bedrijf terug zal trekken de (loon)administratie is, maar vooralsnog valt dat wel mee heb ik het idee.

Studeer je nog? En zo ja, is dat op eigen rekening of financiert je baas dat?

Ik heb zelf per 1 januari een vaste aanstelling gekregen en er staan echt tíg vacatures bij ons op de website, dus in die sector vindt je heus wel weer iets als je contract niet verlengd zal worden.

Als jij op 17 maart een gesprek hebt over je contract dan zou ik dat sowieso even rustig afwachten. Je zou dan nog 1,5 maand de tijd hebben om een andere baan te zoeken. Maar ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken, als jij je werk goed doet en je merkt weinig leegloop dan zullen ze zich 3x bedenken voor ze iemand afstoten. Het is nl vreselijk moeilijk om goed personeel te vinden in deze sector... En wordt het contract wel opgezegt, dan heb je een goede achtergrond. Er zitten zo verschrikkelijk veel bedrijven te springen op een boekhouder of op iemand die bereidt is verder te studeren voor accountant...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:27

Goldenflower schreef:
In welke branche werk je eigenlijk? Ik vind het niet netjes dat je slechts een maand van tevoren te horen kreeg en solliciteren neemt behoorlijk veel tijd in beslag.

Ik werkte bij een bedrijf dat kantoorartikelen verkocht aan andere bedrijven.
Ik had na 2,5 jaar ook wel iets meer van hem verwacht. Zeker omdat ie tijdens het gesprek zei dat hij eigenlijk al ruim 4 weken wist dat dit eraan zat te komen maar hij wilde het eigenlijk niet. Terwijl hij dus al ruim een maand wist dat ie me moest ontslaan heeft hij gewoon zijn mond gehouden. Ach, ik kon het hem wel vergeven tot ie besloot mijn salaris van januari niet te betalen en dat niet aan mij te melden. :\

Dat moest ik dus horen van de administratief medewerkster. Hij had haar gezegd dat ze het niet mocht storten. Gelukkig heeft ze dat uiteindelijk wel gedaan, omdat zij wel begreep dat ik gewoon mijn hypotheek e.d. moest betalen. Daarbij heb ik heel januari gewoon gewerkt, en ook nog 1 week van februari.

Nu ik dus thuis zit, ben ik benieuwd hoe ik deze maand aan het restje ga komen (1 week salaris + vakantiegeld). Ik heb er geen vertrouwen in in ieder geval dat ik het gewoon netjes betaald krijg....
Jammer dat het zo moet gaan :n

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:38

Goldenflower schreef:
Ik zit ook in dezelfde branche als jij en mijn contract loopt ook binnenkort af.

Eind februari ga ik voor de zekerheid solliciteren voor het geval als ze mijn tijdelijke contract niet verlengen. Dan sta je tenminste sterker in je schoenen en zeker met deze economie.

Ik denk dat je gewoon voor de zekerheid moet gaan solliciteren. Ontslaan ze je toch, dan heb je hopelijk iets achter de hand en ontslaan ze je niet, dan kun je misschien onderhandelen over secundaire voorwaarden mits ze tevreden zijn over jouw prestaties.

Njen schreef:

Waarom willen ze je niet meer als ze toch voldoende werk hebt? Mijn contract loopt ook eind mei af en ik hoop dat ik mag blijven ondanks dat ik dit jaar al bijna een week ziek ben geweest door verkoudheid/stress (moet maandenlang overwerken)

Citaat:

Ik weet het nog steeds niet, ik schijn mijn saaie werk als een van de besten te doen maarjah ze hebben genoeg goedkopere krachtjes die langer blijven dan ik, omdat ik in september wrs weer ga studeren, maar dat was toen nog niet eens zeker... Maar ik lig er niet wakker van, het ligt ook vooral aan de mentaliteit van de directie, er zijn er momenteel al 3 van de 8 op mijn afdeling die willen opstappen...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 08:10

Hey nog minder dan een week te gaan en er gaan al geruchten rond over mij >;)

De geruchten gaan over dat ik niet ontslagen wordt maar een soort overplaatsing zal krijgen van het bedrijf en wat extra's erbij.......

Nu weet ik natuurlijk niet of dat echt is ja of de nee maar die geruchten lijken er wel sterk op.

Ik hoop dat ik verlost wordt van het assistent naar zelf boekhouder.

Ik verheug me nog erop de gesprek nu vooral.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:26

Nou, ik wens je veel succes. :D Hopelijk heb je beter nieuws dan ik. ;)

Een tijdje geleden heb ik hier ook een bericht geplaatst dat ik hoopte dat ik mocht blijven, maar ik mag helaas vertrekken. ;( Dus mijn gesprek was niet zo leuk en gelukkig mocht ik eerder naar huis, want ik kon gewoon niet meer nadenken. Nu heb ik mezelf bijeen geraapt en nu zie ik positief in. Nu kan ik eindelijk minder uren gaan werken bij een nieuwe baas die ik nog moet vinden en gaan studeren in september. Niemand zal me tegenhouden met dat betreft! 8-)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:27

Ik hoop ook voor je dat het een positief gesprek zal worden kensha!

Goldenflower; succes met het vinden van een nieuwe job!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:39

Goh, meen je dat nou goldenflower...? :\ :(:) Mag ik vragen wat ze als reden aangegeven hebben?

kensha, hopelijk is je gesprek idd positief, succes alvast! +:)+

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:22

Hmmm morgen gesprek en heb voor de rst niks gehoord over mij van ontslag.

Nog geen zenuwen maar die zullen morgenochtend wel over mijn vel heenlopen.