Negatief Bindend Studieadvies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Negatief Bindend Studieadvies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:32

Hoihoi,

Ik zit eigenlijk met een klein probleempje. Sinds eind vorig blok ben ik er eigenlijk al zeker van dat ik een andere studie wil gaan doen. Voor mij is het nu dus ontzettend moeilijk de motivatie op te brengen om nog hard te leren. Ik heb er daarnaast bewust voor gekozen niet te stoppen voor februari omdat ik ook niet fulltime wil gaan werken :o

Ik heb nu dus te weinig studiepunten, na aanleiding hiervan heb ik vanochtend een brief gekregen. Hierin stond dat er een cijfervergadering is geweest en dat ze daar tot de conclusie zijn gekomen dat als ik zo door ga, dat ik wel eens een Negatief Bindend Studieadvies kan krijgen.
Ik ben natuurlijk al een poosje van plan te stoppen, en omdat ik me toch niet nog een keer op dezelfde opleiding in wil schrijven zal heb me niet zoveel uitmaken. Maar weten jullie heel toevallig of het NBA ook effect kan hebben op andere opleidingen?

Bedankt voor het lezen :)

Shadow0

Re: Negatief Bindend Studieadvies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:43

Dit kun je nazoeken in de studiegids / het OER van je opleiding. Een BSA heeft in principe geen gevolgen voor een andere studie, tenzij het om heel verwante studies gaat, of studies die het eerste jaar (grotendeels) gemeenschappelijk doen. Details kun je bij je eigen opleiding vragen. Ik raad je ook aan om met de studieadviseur te praten hierover, die kan je dit ook uitleggen en samen met jou bekijken hoe je het beste de overstap aan kunt pakken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:45

In principe niet, je bent alleen niet meer toelaatbaar bij die specifieke opleiding bij die specifieke hogeschool.

Wel is het zo dat als ik eerste jaar studenten krijg die al bij een andere opleiding een BSA hebben gekregen even vraag hoe dat zo gekomen is :) Of het echt motivatie is of misschien iets anders zoals een verkeerde manier van leren.

Overigens ben je nu wel een jaar studiefinanciering kwijt, je hebt nog maar recht op 3 jaar en je moet binnen 10 jaar een hbo diploma halen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:47

Hartstikke bedankt. Donderdag staat er sowieso al een gesprekje met mijn tutor gepland, ik hoop dat zij mij een eindje opweg helpt, want ik heb echt geen idee hoe ik het allemaal aan moet pakken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:49

Dat is verstandig :) Via de decaan kan je vaak ook nog keuzetesten doen om wel een opleiding te vinden die bij je past.

Succes!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:51

Dankje Marieke, ik weet eigenlijk al welke opleiding wil gaan doen, misschien is het overigens wel handig m'n horizon nog wat te verbreden.