paardenhouderij,hoeveel ervaring om te beginnen eraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

paardenhouderij,hoeveel ervaring om te beginnen eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:33

Oké, misschien een beetje vage titel maar het zit zo..

Na mijn VMBO-theoretisch ben ik een jaar gaan werken, dat was het toch ook niet. Eigelijk wilde ik paardenhouderij gaan doen, maar het feit dat het vrij ver weg is voor mij en dat iedereen het mij afraadde én dat ik niet superveel ervaring met paarden heb hielden mij tegen. Toen ben ik uiteindelijk toerisme gaan doen.. ook dat was het toch niet en daar ben ik na een jaar mee gestopt. Toen ben ik met de kappersopleiding begonnen, ook daar mee gestopt.
Dus eigelijk al die tijd maar wat aan het aanklooien geweest,zonde van mijn tijd geweest maar ik weet in ieder geval nu wat ik niet wil.

Nu zijn we dus een aantal jaar verder en ben ik alweer 19 en het word nu toch echt tijd om als ik nog een opleiding wil gaan doen, er dit jaar mee te beginnen.
En automatisch kwam ik toch weer uit bij paardenhouderij, en dus ook weer bij dezelfde struikelblokken. De afstand is geen probleem meer, ik heb zoiezo een auto.
Maar ik heb dan wel wat verzorgpaarden gehad enzo, maar ik heb niet echt enorme ervaring. Supergoed rijd ik niet, ik heb zoiezo al een tijdje niet gereden. Stap en draf gaat super, galop blijft nog altijd een beetje een struikelblok voor mij (heb nu dus ook al een tijdje geen lessen meer gehad wegens gebrek aan geld, dus vandaar dat ik nu al een tijd niet meer rijd ed.)

Soms ben ik best wel onzeker, en ik zou dolgraag die opleiding gaan doen en als mensen mij vragen van; wat wil je nou écht?? als niets je in de weg zou staan wat wil je dan doen? Dan denk ik toch weer aan paardenhouderij..
Ik weet dat het hard werken is enzo, maar dat vind ik niet erg. Het lijkt me echt leuk,het enige is.. hoeveel ervaring moet je nou precies hebben om ermee te beginnen?
Tuurlijk ga je naar school om te leren, maar ik denk dat de meeste daar toch een eigen paard hebben of in ieder geval goed kunnen rijden ed. en dat houd mij een beetje tegen zeg maar.. omdat ik toch wat onzeker ben wat mijn kunnen betreft zeg maar..

Sorry voor het lange verhaal, maar ik had nu eindelijk bedacht hoe ik het een beetje kon uitleggen :+

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:43

Het nieuwe studiejaar begint in september, kun je tot die tijd niet een aantal dagen per week werken op een manege, soort van stage lopen bv? Dan doe je ervaring op, kun je vaak wel gratis wat lessen meepikken en kun je kijken of dat echt is wat je wil. De meeste manege's vinden een gratis/goedkope werkkracht in ruil voor wat wegwijs maken al lang prima
Laatst bijgewerkt door Naranga op 18-02-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:43

Hmmmm.. lijkt mij dat je het gewoon kunt doen hoor.
Heb die boeken wel eens doorgekeken en je begint echt bij de kleinste, simpelste van het simpelste dus alles wat je nog niet weet aan basis leer je wel denk ik.
Daarnaast is rijden niet heel belangrijk bij die opleiding dus wat dat betreft moet je 't niet laten.
En als je het echt graag wilt, ga er dan voor!! Juist die inzet betekent het verschil!

Edit. De tip van hierboven is een goede! Moet je doen!