Ik heb spijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Ik heb spijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:13

dat ik gestopt ben met de opleiding pedicure !....
Ik heb eerst de opleiding helpende gedaan ( niveau 2 ), daarna doorgegaan naar verzorgende ( niveau 3 ), dit was echt absoluut niks voor mij.
Hiermee ben ik gestopt, nooit een moment spijt gehad daarvan.

Daarna ben ik als helpende gaan werken in een zorgcentra voor oudere ( waar ik nu nog steeds werk ).
In de tussen tijd ben ik gestart met de opleiding pedicure ( imko, avondopleiding ).
Ik durfde op dat moment niet te snijden, sowieso had ik moeite met de avondopleiding.
's avonds kan ik mij totaal NIET concentreren, ja in de zomer wel als het licht is buiten, maar in de winter is het een ramp.
Heb in die opleiding wel 1 examen moeten doen, deze ook gehaald, paar weken daarna ben ik gestopt.

Toch heb ik al enkele weken het gevoel dat ik niet had moeten stoppen, ik had gewoon een behoorlijke schop onder mijn kont nodig!!
Ben behoorlijk wat geld kwijt en wat heb ik uiteindelijk? Helemaal niets... ;(

Ik wil geen helpende blijven, ik vind het echt wel leuk hoor, maar ik wil gewoon wat anders.
Zou niet weten wat, kijk genoeg rond, maar er is nog geen 1 beroep geweest waarvan ik dacht " wauw !!! " .
Iets in de dieren lijkt mij ook leuk, maar dit ga ik niet doen ( salaris is echt minimaal en het is moeilijk om werk te vinden ).

Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond ?

Liefs

xDramaQueen

Re: Ik heb spijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:51

moeilijk meis... ik wilde dat ik vroeger ook zo;n harde schop had gehad.. je krijgt altijd spijt als het te laat is, daarom ook nooit een opleiding middenin stoppen, beter even doorbijten en afmaken, dan heb je tenminste iets.

maar goed, wat vind je leuke dagelijkse dingen om te doen? ben je graag buiten bezig? vind je het fijn om te computeren etc.?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:59

Mijn ervaring is dat je geen spijt moet hebben van de keuzes die je hebt gemaakt. Vaak herinner je je een bepaald gedeelte en de rest vervaagd. Als je de opleiding weer zou doen zou je waarschijnlijk weer doorhebben waarom je toen die keuze maakte.

Loop anders eens een dagje mee in het vakgebied waar je je volgende studie op wilt richten.

Maar spijt hebben... Nee, dat zou ik laten varen, zonde van je energie toch ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:36

Sorry voor mijn late reactie, heb het druk gehad.

xDramaQueen:
Gelukkig was ik nog niet zo heel erg ver met die opleiding, maargoed... dan nog is het jammer.
Ik heb wel een diploma ( helpende niv. 2) dus het is niet zo dat ik niks heb.
Maar een diploma pedicure had ik ook zeker geen verkeerd idee gevonden :D

En wat ik leuk vind?
Ik ben absoluut geen type dat hele dagen achter de computer zal willen zitten. ( ja of het moet wat leuks zijn, zoals bokken bijv :D )
Ik ben iemand die van duidelijkheid houd en werk heel graag in een team.
Buiten werk lijkt me ook wel leuk, maar liever niet met machines ofzo.

Less
Daar kan je ook wel eens gelijk in hebben.
Ik weet nog wel waarom ik gestopt ben ( vanwege het niet durven snijden), maar nu heb ik zoiets van "mens, stel je niet zo aan en doe het gewoon! ".
Ik had toen gewoon door moeten zetten.

Zou best een dagje mee willen lopen ergens, maar ik heb totaal geen idee wat ik zou willen doen.
Vind het echt heel erg moeilijk.

Ja iets in de dieren, dat roep ik al van kleins af aan, maar daar is zo weinig in he ;(

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:24

Als je iets in de dieren sector wil gaan doen, is er juist heel veel keuze. Je loon zal gemiddeld niet hoog liggen maar het ligt natuurlijk aan je (toekomstige) opleiding en de richting die je kiest.

Ik ben een eigen bedrijfje gestart, mijn doelgroep is ook dieren. Ik kan nu eindelijk doen wat ik zo graag wilde. Het is wel hard werken hoor, zeker wanneer je voor jezelf begint moet je aan zo veel zaken denken en de belastingdienst maakt het ook nog een stukje ingewikkelder.

Ik zou echt loslaten wat je nu tegenhoud, een keuze maken, deze keuze vasthouden en doorzetten...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:55

Achteraf is het heel makkelijk te zeggen dat je toen had moeten doorzetten, maar je zult toch je redenen wel gehad hebben om te stoppen? Ik neem aan dat je er goed over hebt nagedacht en echt wel achter je beslissing stond, dus blijkbaar was er toen een probleem dat je onoverkomelijk vond - zelfs al lijkt dat nu klein.

Als je echt onwijs veel spijt hebt en er niet overheen kunt komen, is er dan een mogelijkheid om de opleiding weer opnieuw op te pakken? Ik zou het zelf niet doen, want ik lees in je berichten duidelijk dat je éigenlijk een andere kant op wilt (iets met dieren, werken in een team) dus dan zou ik daarvoor gaan, maar goed, dat ben ik.

Misschien eens een keer met een loopbaancoach gaan praten ofzo? Die schijnen goed werk te kunnen verrichten. Er zijn ook goede boeken over loopbaanplanning, die je kunnen helpen om je gedachten op een rijtje te zetten. 'Welke kleur heeft jouw parachute?' van Richard Bolles vind ik zelf wel een goeie.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:00

Iets in de dieren lijkt me echt ontzettend gaaf, maarja, weet je wat het is ? Als ik ooit kinderen wil, wil ik geen 40 uur blijven werken.
Ik denk dat je met een baan van 20 uur niet rond gaat komen in de dieren ;(

Ik denk idd dat ik eens contact met iemand moet gaan opnemen, want ik vind het zo moeilijk om een goede keus te maken.
Ben zo bang dat iets me niet lukt of wat dan ook.

Ik zelf zou nu kunnen starten op niveau 3, maar ik weet niet of je veel kunt doen dan.
Ik werk nu ook nog 1 middag tussen de paarden+honden, echt heerlijk vind ik dat! Maar helaas stopt dat binnenkort.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:05

Op zich denk ik dat als je partner genoeg verdient, en je wilt niet al te duur wonen, dat je er dan wel van kunt rondkomen. Alleen ben je dan wel echt afhankelijk van je partner, de vraag is of je dat wilt.

Ik weet niet precies hoe hoog de lonen liggen als je met dieren werkt. Als je bijv. bedrijfsleider in een dierenwinkel bent, valt het misschien best mee.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:00

Over 2 weken ga ik weer eens langs bij de imko ( waar ik dus de opleiding deed ), dan heeft mijn " oude " klas praktijkles.
Heb net contact gehad met mijn lerares van toen, ze vroeg of ik het leuk vond om langs te komen.

:D :D

Mijn vriend verdient trouwens redelijk, maar ik wil niet van hem afhankelijk zijn.
Ik wil mijn eigen ding kunnen doen :o