stage is te zwaar!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aline_17

stage is te zwaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:42

Hallo allemaal,

Ik loop sinds twee weken stage in het St. Lucas ziekenhuis in Winschoten, op de prikpoli. Dat betekend, prikken prikken prikken en nog eens prikken :+ klinkt heel eentonig maar ik heb al veel geleerd en vind het ook best wel leuk, je moet ook verpleegafdelingen op, spoedeisendehulp. verloskamers, IC etc. Je bent dus door het hele ziekenhuis.
Het bloed dat wij prikken wordt in het laboratorium onderzocht, het lab zit ongeveer 150/200 meter vanaf het ziekenhuis, dus als er met spoed bloed moet worden onderzocht moet het naar de overkant en moet je dus lopen.. al met al loop je dus best veel
Maar nu heb ik dus een probleem, ik heb in 2006 een ongeluk gehad met een paard en heb daarbij mijn enkel zwaar geblesseerd en heb nu geen kraakbeen meer tussen mijn gewrichten. Bij veel staan en lopen krijg ik heel erg last van mijn enkel, en wordt ik moe, krijg ik minder motivatie en dat komt natuurlijk niet goed over, ik wil het graag goed doen op stage!
Ik zit hier best wel mee, eigenlijk is het te zwaar voor mij, maar ik vind het wel erg leuk. Zouden jullie dit probleem bespreken met de stagebegeleider? Zou je dan vragen of je niet meer steeds naar het lab hoeft te lopen? Of zo je gewoon door gaan?
Ik weet het niet zo goed, ik wil niet ongemotiveerd overkomen, maar ik wil mijn enkel ook niet verder kapot maken dan dat ie is...
Wie heeft tips/kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Aline_17

Ohja misschien handig om te weten, ik doe de opleiding doktersassistente, via het LOI. Ik moest zelf voor een stageplaats zorgen, en ik heb dit dus denk ik onderschat...

saaraah

Re: stage is te zwaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:44

Ik zou het met je stagebegeleider overleggen. Er zal toch een goede oplossing moeten komen dunkt me.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:45

Zowiezo bespreekbaar maken, vragende mensen kunnen geholpen worden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:48

bespreken, je stelt je toch niet aan? in een ziekenhuis snappen ze het belang van je eigen lichaam heus wel..

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:49

nee ik stel me niet aan maar ik ben wel snel bang dat mensen gaan denken dat ik misbruik maak van de situatie

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:51

Indd bespreken, het is zonde dat je motivatie minder zou worden door iets waar je niets aan kunt doen, en als je het bespreekt kunnen ze wellicht iets erop verzinnen of er rekening mee houden.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:51

Gewoon overleggen. Misschien hebben ze wel een goeie oplossing voor je, zonde als je nu je enkel stuk helpt terwijl er een oplossing is. Daar is je werkbegeleider voor hoor!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:53

stagebegeleider spreken en een brace aan laten meten :)

paix

Gewoon met stage begeleider over hebben.
Die kunnen jou helpen me je probleem. Mischien dat je dus wat meer rust krijgt of andere klusjes er bij waar je minder moet lopen.

Denk dat dit toch de engiste oplossing is.

Stage begeleiders zijn om je stage te begeleiden en daar moet je ook gewoon dit probleem mee bespreken vroeg of laat.

Denise

Ga jij eens heel snel naar je stagebegeleider, die snapt dat heus wel hoor. Desnoods zeg je erbij dat je bang bent dat hij/zij denkt dat je je aanstelt.
Is het niet een idee om een fiets bij de kliniek te zetten, of is dat net zo zwaar voor je?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:54

Aline_17 schreef:
nee ik stel me niet aan maar ik ben wel snel bang dat mensen gaan denken dat ik misbruik maak van de situatie

Laat ze maar denken.

In een ziekenhuis snappen ze wel de ernst van de situatie. Stel een maximum. Ze betalen je niet neem ik aan? Dan vind ik niet dat ze eisen mogen stellen die schadelijk zijn voor jou! (mogen zo sowieso nooit natuurlijk)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:55

Aankaarten bij je stagebegeleider...het is niet de bedoeling dat je door je stage je enkel nog meer stuk maakt lijkt me. En juist in het ziekenhuis moeten ze zoiets begrijpen. Gewoon even een gesprek met je begeleider aanvragen en je collega's daarna uitleggen waarom je niet zoveel heen en weer kan lopen. Zullen ze echt wel begrip voor hebben.

lijntje87

als je een goeie indruk hebt achtergelaten, kunnen ze je misschien ook helpen emt een andere stage intern.
meeste stage begeleiders kennen elkaar intern. probeer het op die manier.

Erna_

Meteen naar je stagebegeleider gaan, hoor! Leg alles uit, zeker weten dat ze het begrijpen en er rekening mee houden.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:57

kiwiko: ik heb steunzolen, maar als ik veel loop dan schuren mijn gewrichten dus gewoon over elkaar zonder kraakbeen ertussen ik denk niet dat een brace dan de oplossing is

Denise: met een fiets van de spoedeisende hulp naar het IC en over de verpleegafdelingen fietsen? :')
Maar jij bedoeld waarschijnlijk voor het lab.. nou ik denk dat dan net zo goed iemand anders het weg kan brengen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:01

Hahah ik zie je al door het ziekenhuis fietsen!! := :+

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:02

:')

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:05

Geloof dat je weinig keus hebt. Als je je enkel niet nog verder kapot wil maken, wat in mijn ogen volstrekt logisch is, zul je dit toch kenbaar moeten maken. Ik weet niet wat voor persoon jouw stagebegeleider is, maar deze hoort volledig achter jou te staan en je te helpen waar nodig.
Ik loop toevallig ook stage in het ziekenhuis (maar dan op de OK) en ook ik heb een praktijkbegeleider. Ikzelf ben een persoon die alles opkropt, maar het is me van de week heel duidelijk geworden dat mijn praktijkbegeleider een geweldig persoon is die het voor ons leerlingen opneemt wanneer dat nodig is en heel veel begrip op kan brengen.
Succes!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:06

Aline toch, dat je daar over twijfelt. Tuurlijk moet je het bespreekbaar maken... dat zoiezo, want als hun het niet weten kunnen ze er ook geen rekening mee houden :)

Het is een ziekenhuis dus juist daar zullen ze de ernst wel begrijpen toch :) ?

Ík zou het dus eerst even met je stagebieder overleggen en kijken wat daar uitkomt :) Zou er idd gewoon bijzeggen dat je het zegt omdat je geen verkeerde indruk wil achterlaten (dat je niet ongemitveerd over wil komen) Ik denk dat dat juist laat zien dat je het graag goed wil doen :j

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:10

O sorry, moet toch m'n ogen weer eens laten testen, ik dacht dat naar dat lab het hele punt was :=
Oeh oeh oeh ideetje :D ken je die schoenen met wieltjes eronder die je er ook weer af kan halen zodat je weer gewone schoenen hebt :)) ik denk alleen niet dat dat minder belastend voor je enkel is :')
Sorry dat ik niks intelligents aan je topic toevoeg :P

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:11

Heb niet alles doorgelezen dus weet niet of het al gezegd is :o Maar is zo'n klein ministepje niet wat? :)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:14

Denise _O-

Wendy15, ik denk niet dat steppen bevordelijk is voor mijn enkel..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:15

Ook niet als je met je andere been stept zeg maar? En die waar je last van hebt op het stepje laten staan..?

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:17

denk het niet, de been die op de step staat wordt ook continue belast ik denk dat ik beter zou kunnen gaan lopen :)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:17

Wendy15 schreef:
Heb niet alles doorgelezen dus weet niet of het al gezegd is :o Maar is zo'n klein ministepje niet wat? :)

Ja idd! In het ziekenhuis waar ik geopereerd ben hadden ze ook zo'n ding. En mijn dokter heeft een afwijking aan zijn gewrichten waardoor hij mank loopt en ook hij gebruik een stepje. Super grappig hoor, zo"n kerel van bijna 2 meter op een step :D