Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mexx1

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 14:45

Al een poosje loop ik maar te malen en te malen, wat moet ik doen?

Ik doe de opleiding Horse Business Management in Emmen (ik zit in het 2de jaar), dit is een opleiding wat vooral op commerciele economie gericht is. Tussendoor doe je af en toe een opdracht waar het paardenbedrijf in voor komt. Maar wil ik dit wel??
Mijn droom ligt in de paarden, gewoon mijn dagen doorbengen met de paarden. Het zo goed mogelijk leren om met een paard om te gaan.
Voordat ik deze studie begon ben ik anderhalf jaar stalruiter geweest. Dit was voor mij een droom die uitkwam, het was geweldig! Maar omdat ik het belangrijk vind om een diploma te hebben, ging ik studeren.

Maar mijn dilemma is dus:
Moet ik mijn hart volgen en proberen om weer in de paarden te werken? Of moet ik doen wat van mij verwacht wordt en mijn studie afmaken (die nog dik 2 jaar duurt)??

Zijn er meer mensen die zulk soort dilemma's hebben? Of hebben gehad, en wat hebben jullie hier aan gedaan?

Biir

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:35

Ik ken het probleem ook wel een beetje, ik zou ook liever niet naar school gaan, maar meteen beginnen met werken (Dan niet in de paarden, dat is voor mij puur hobby). Maar ik heb er toch voor gekozen om eerst een hbo opleiding te volgen en een diploma te halen, dan heb ik later ook meer kans op een goede baan.

Als ik jou was zou ik je opleiding toch proberen af te maken, stel je voor dat je over een paar jaar van je paard af valt en nooit meer kan rijden. Dan is dit toch wel een opleiding waar je ook nog andere kanten mee op kunt. Ik snap dat het moeilijk is om naar school te gaan terwijl je eigenlijk liever paard zou rijden, maar ik zou toch wat verder vooruit kijken en nog even een paar jaar door de zure appel heen bijten, maar dan heb je uiteindelijk ook iets ;)

Succes met het zoeken naar de juiste keuze!! :)

RosaNur

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:45

Ik ken het probleem ook.
Ik heb vier jaar geleden MBO administratief medewerker gedaan, een opleiding die drie jaar zou duren.
Maar ik voelde me vergelijkbaar met wat jij nu voelt, bovendien begreep ik niet eens waar ik mee bezig was en het boeide me ook erg weinig. Ik wilde dat halen om later mijn eigen administratie te kunnen doen als ik mijn eigen stal zou hebben.
Maar het was echt mijn ding niet.

Na een jaar ben ik dus gestopt, ik moest gaan werken mede omdat ik me pony had gekocht. Nu moest ik een andere studie gaan kiezen, helaas werkte ik niet in de paarden dat was helaas niet gelukt toen.
Na drie jaar ben ik MKB gaan doen, zelfstudietje over het ondernemersschap, hierin kreeg ik ook administratie, wat ik nu beter begreep omdat ik er meer de tijd voor had om te ontdekken hoe het in elkaar zat. Dit heb ik gehaald.

Nu pas vier jaar later ben ik echt gefrustreerd dat ik toen niet meteen een paarden opleiding had gekozen, ik had dit toen niet gedaan omdat ik veel zou leren wat ik allang al kon, het leek me zo zinloos. Achteraf had ik het al te graag gedaan.

Maar nu ga ik binnenkort beginnen met toch weer een gewone MBO opleiding, na lang zoeken en bedenken wat me leuk zo lijken heb ik eindelijk een keuze kunnen maken. MBO apothekers assistent wordt het vak, dit omdat het toch fijn is om ook wat anders te kunnen. Het einddoel blijft een eigen stal, voorlopig ben ik al blij met wat werk van De Paardenzoekservice en af en toe wat lesgeven en paarden rijden van mensen.

Later pak ik dan het volledige werk in de paarden weer op :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:24

VVDD > STW

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:12

Wat een lastige keuzes allemaal he?
Ik weet het zelf gewoon echt niet meer. Een diploma is altijd mooi, en ik weet dat ik met deze opleiding ook een baan buiten de paarden wereld kan vinden. Wat tegenwoordig ook erg belangrijk is, maar ik mis het om de hele dag met de paarden bezig te zijn. Paarden zijn gewoon mijn grote liefde!