Wat te doen met een vervelende collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarona25

Wat te doen met een vervelende collega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 16:11

Er zit een collega bij ons en daar wordt ik onderhand helemaal niet goed van.
Wordt er helemaal aggressief van.
banketstaaf aan een stuk door en doet geen F$ck maar er wordt niks van gezien door de leiding gevende.
Meerdere malen melding gedaan richting leiding en dan komt ze met het kl*te verhaal komt door mijn onzekerheid :(

Nou zijn er een paar die al telkens van die kl*te opmerkingen maken :D

Elke dag komt ze met haar verhalen mijn achter achter achter achteer achter neef die zijn tante daar de buurman van enz enz die heeft .....
Wat moet je daar nou mee wat zouden jullie doen -:(-

Dan nog maar te zweigen over de dingen die ze doet eerst flink op haar kop krabben om vervolgens nagel te bijten en dan waar ik helemaal kok neigingen van krijg met haar haar in haar mond zitten :r
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 10-02-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast en overbodige smilies verwijderd.

Kristie

Re: Wat te doen met een Zeik collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:17

Volgens mij ben jij de ideale collega :Y).

Je kunt het toch aangeven? Haar een keer apart nemen, en eerlijk vertellen dat jullie allemaal een beetje moe worden van haar, en dat het ook niet bevordelijk is voor haar positie binnen het team.

Verder je er niet te veel van aantrekken, ze banketstaaf misschien te veel maar hoe jij over haar praat is ook niet helemaal aardig. Als het doorgaat een gesprek met je leidinggevende aangaan, en vertellen dat je het erg vervelend vind.

Blue9

Re: HELP HELP SOS SOS Wat te doen met een Zeik collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:18

Misschien je omdraaien en er gewoon niet op letten?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 16:19

JA maar dat is juist het gene wat niet werkt leiding doet er niks aan aangezien ze dan gaat zitten janken en zegt het komt allemaal omdat ik zo onzeker ben haar werk wat ze doet bestaat uit drie mensen en de andere 2 hebben al meerdere keren zitten klagen dat ze alleen maar kletst en niks doet en niks begrijpt

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 16:20

gaat moeilijk omdraaien zit aan hoofd van het blok kan er niet omheen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:24

Waarom ga je niet met haar praten? En dan niet over het hele blok gillen, maar even apart op een rustig moment.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 16:25

helpt niet ze blijft door gaan je praat helpt een dag en de volgende dag is het weer raak

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:32

Ergert u niet, verwondert u slechts...

En dat vooral om je eigen plezier niet te vergallen, want hier valt om te lachen - als je het los kunt laten! :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:38

WhiteRose schreef:
Ergert u niet, verwondert u slechts...

En dat vooral om je eigen plezier niet te vergallen, want hier valt om te lachen - als je het los kunt laten! :j

klopt!

Zelf lachen of in het openbaar uitlachen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:58

Openbaar uitlachen? Waar gaat dit heen?

@TS: Waarom dan geen gesprek met leidinggevende erbij?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:03

Elaine schreef:
Openbaar uitlachen? Waar gaat dit heen?

@TS: Waarom dan geen gesprek met leidinggevende erbij?

Soms kan je het prima zelf duidelijk maken. Als kleine hints niet helpen, dan maar wat groter :D
Je hoeft toch niet altijd het handje vast te houden van de leidinggevende?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:11

Nee maar uitlachen is wel het andere uiterste. En voor een gezonde & gezellige werksfeer ben je zelf deels verantwoordelijk. Imo is uitlachen geen boost voor deze sfeer.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:11

Vast heel stimulerend, iemand die heel onzeker is openbaar gaan uitlachen. :)

chocobroodje

Re: Wat te doen met een vervelende collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:45

Praat er eens over met de leiding! Gewoon aangeven dat je/jullie het niet zien zitten met collega.

Succes

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:24

Misschein tijd om wat sarcasme te introduceren op de afdeling?

Iemand uitlachen, de grond in boren of iets dergelijks is nergens voor nodig. Maar als iemand weer over een achter achter achter kleinkind van de neef van haar moeder begint. Dan kan ik nogal snel er tussen gooien dat het buurmeisje van de vriendin van een vroeger klasgenootje haar moeder van mij hetzelfde mee had gemaakt :)

Maar dat moet maar op de afdeling passen. 'Klagen' bij de leidinggevende schiet ook niet op. De persoon is aangenomen en zal niet zomaar ontslagen worden ofzo vanwege jouw beklag. Voor een groot deel dus ook accepteren en naast je neerlegge, je kunt nu eenmaal niet met alle collega's evengoed overweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:28

Als ze praat moet ze altijd een gesprekspartner hebben, als niemand antwoord geeft, is ze snel stil.

Als je ook nog eens duidelijk zegt dat ze haar mond moet houden omdat je anders niet kunt werken, zal dat best wel werken. Dan verder niet naar haar kijken, zie je haar onsmakelijkheden ook niet.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 09:36

Hier even weer een reactie klagen bij de leiding helpt niet dat is al gedaan en het enige wat je hoort is .... ze werkt toch hard ik zie het niet.
Er lag een hele stapel achter haar wat weg moest dus toen kwam ze met het verhaal ik ben zo onzeker toen hebben ze haar taken verlicht wat al geen F*ck voorstelde.

En het zwijgen doen we ook de leiding gevende kijkt zo op haar bureau maar dat ze een uur over een map heeft gedaan dat ziet ze niet.
( waar je max 15 tot 20 min voor hebt ongeveer )

Maar ga gewoon zodra ze weer begint met haar verhalen precies het zelfde terug doen :o :D ben geen B*tch hoor :o

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:36

Elaine schreef:
Nee maar uitlachen is wel het andere uiterste. En voor een gezonde & gezellige werksfeer ben je zelf deels verantwoordelijk. Imo is uitlachen geen boost voor deze sfeer.

Hangt er vanaf hoe je het doet.
Beetje sarcasme kan imo geen kwaad.

Nu wordt er achter haar rug om gel*ld, dat is imo erger en is helemaal slecht voor de sfeer. (alhoewel, als ze er allemaal over eens zijn _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:23

Je kan haar toch zeggen 'sorry, ik heb niet zoveel interesse in je verhalen over de achterneef van de buurman van de neef van je beste vriendin' Lijkt me niet zo heel moeilijk toch?

Ik had een collega, ex korps mariniers, altijd patserige verhalen over defensie en zijn uitzendingen. Houd ik ook niet van. Dus heb ook gewoon gezegd 'sorry, ik heb niks met defensie...dus ik kan wel doen alsof ik je verhalen interessant vind, maar dat vind ik ze niet' Easy.

En haar 'gewoontes' die jou niet zo aanstaan, tja gewoon niet opletten denk ik? Jij hebt misschien ook wel (onbewuste) gewoontes die anderen niet zo aanstaan.

Met kinderachtig gedrag en k*topmerkingen bereik je ook niets.
Ja, jezelf blijkbaar een beter gevoel bezorgen en haar een rotgevoel. Nee, lekkere werksfeer krijg je dan.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:03

Ik zou het gewoon negeren. Er is op je werk altijd wel iemand waarmee je het minder goed kan vinden. Hoe drukker jij je erom maakt, hoe meer het je gaat irriteren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:40

Als zaken niet lopen op de werkvloer lijkt het me dat de leidinggevende daarvoor verantwoordelijk is. In eerste instantie zou ik vervelend gedrag gewoon negeren en als dat niet helpt wéér naar je leidinggevende. En ga niet alleen maar ga met de hele groep die hier last van heeft, lijkt me dat hij/zij daar niet omheen kan.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:42

Leef en laat leven....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:22

Ouwe schreef:
Leef en laat leven....

én...
verbeter de wereld, begin bij jezelf *\o/*