Wegens een samenloop van omstandigheden op mijn werk heb ik besloten mijn baan op te zeggen. Ik heb 1 maand opzegtermijn, dus wil mijn opzegging eind Februari (dan is mijn baas terug van vakantie) afwerken zodat ik dan na Maart klaar ben.
Alleen heb ik nog nooit zoiets geschreven, dus ik vraag me af of jullie tips hebben hoe ik zo´n opzegging het beste schrijf en wat ik er het beste in zet.
Alvast bedankt.
Goof
Geplaatst: 08-02-09 19:38
Citaat:
Wegens een samenloop van omstandigheden op mijn werk heb ik besloten mijn baan op te zeggen.
Wat je hier zegt is toch een prima manier om je baan op te zeggen? Vermeld er alleen wel duidelijk een datum bij.
Meer hoeft er niet in hoor.
PBA_
Geplaatst: 08-02-09 19:38
je hoeft het niet te uitgebreid te formuleren maar er moet een datum in staan tot wanneer je werkt en de datum van vandaag. Verder is het verstandig deze in tweefout te maken en die van jou door je werkgever te laten ondertekenen. dit voor het geval als hij opeens was vergeten dat je had opgezegd.
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-09 19:40
Dus stel, ik schrijf hem 20 Februari (ga hem de 23e inleveren), dan zet ik die datum erin en dat ik dan wens te stoppen per 1 April gekeken naar mijn maand opzegtermijn?
Kan ik die gewoon aan mijn baas geven, of dien ik die op te sturen?
Ik zou hem zelf afgeven. Opsturen zonder er zelf iets over te melden is weer zo vreselijk onpersoonlijk denk ik.
PBA_
Geplaatst: 08-02-09 19:42
persoonlijk overhandigen en een door hem laten ondertekenen bij wijze van ontvangst, deze houd jij in je argief bakje. De datum dat je hem afgeeft zet je er ook bij en de datum dat je stopt met werken.
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-09 19:42
Ja vond ik dus ook, maar pap vond aangetekend versturen het beste. Maar dat wilde ik sowieso niet. Ik zei al....dan Maandag gaan werken alsof er niks aan de hand is en dan Dinsdag ineens die opzegging binnen krijgen terwijl ik dan ook weer doodleuk aan het werken ben. Afgeven was ook mijn idee inderdaad.
Van het laten ondertekenen vind ik wel een goed plan.
als je een heel slechte verstandhouding hebt en wilt houden is aangetekend versturen het beste, anders niet doen.
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-09 19:47
Nee, de verstandhouding tussen mijn baas en mij is verder goed. Opzegging zal hij niet leuk vinden denk ik, maar afgeven lijkt mij het beste inderdaad.
justmenatas
Geplaatst: 08-02-09 19:48
Gewoon nette brief, dus incl. briefhoofd etc. opstellen en daarin inderdaad gewoon zeggen dat: Wegens een samenloop van omstandigheden heb ik besloten mijn baan op te zeggen. Hierbij rekening houdend met het opzegtermijn van 1 maand houd dit in dat ik per 1 maart 2009 uit dienst zal treden. Dit was bij mijn uitdiensttreden ook voldoende, gewoon persoonlijk even afgeven is wel zo netjes. Zorg ook dat je een schriftelijk bewijs van accoord krijg, er zijn bedrijven die nogal knullig zijn met opzeggingen en je dus nog iets langer als noodzakelijk laten werken.
Zie net dat je het hebt over aangetekend versturen, dit zal ik zelf alleen doen als er geen goede verstandhouding is. Of als je zelf geen bewijs krijgt van accoord van hun kant.
Silence
Inderdaad gewoon persoonlijk afgeven. Ik heb toen ik ontslag nam eerst mijn manager op de hoogte gesteld in een gesprekje en ook mijn ontslagbrief aan hem overhandigd, en ben toen naar personeelszaken gegaan om daar ook een brief in te leveren. Die moeten tenslotte je ontslag verder regelen
Succes!
lovemeintje
Geplaatst: 08-02-09 20:19
op www.opzeggen.nl heb je voorbeeldbrieven die je kunt uitprinten succes
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-09 20:20
Dan vraag ik dan (als ik mijn opzegging afgeef) even aan mijn baas hoe ik dat moet doen, aangezien onze afdeling personeelszaken aan de andere kant van Nederland zit
Dank je voor de tip lovemeintje.
Nimue
Geplaatst: 08-02-09 21:44
Wat ik heb gedaan, is eerst persoonlijk bespreken dat ik wilde stoppen en per wanneer dat zou kunnen. Vervolgens heb ik die gegevens vermeld in een brief, inderdaad ook naar aanleiding van een voorbeeldbrief.
Iets van 'Op [datum] jongstleden heb ik in een gesprek met [Pietje Puk] aangegeven mijn baan als [functie] te willen opzeggen. Bij deze bevestig ik de mondeling gemaakte afspraak dat ik per [datum] zal stoppen.' Daaronder een kort stukje over dat ik nog wilde benadrukken dat ik met plezier terug keek op mijn tijd als werkgeverja, werknémer dus... en dat ik hoopte dat ik hen nog mocht opgeven als referentie. De brief heb ik persoonlijk afgegeven.
Laatst bijgewerkt door Nimue op 08-02-09 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Silence