Welke opleiding??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Welke opleiding??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:13

Heej,
Ik zit nu in 3 HAVO, en ik wil later in mijn beroep iets met dieren gaan doen. Het vervelende alleen is dat ik niet geweldig goed (zeg maar barslecht) ben in natuurkunde en scheikunde. Wiskunde ben ik vrij goed in, en biologie ook als ik hard leer. Nu heb ik overlegt en wil ik voor het het profiel E&M kiezen met (als het moet) als wensvak biologie erbij.
Alleen ik heb bij HAVO studies gekeken, maar ik zie niet echt iets leuks.. Bij TL opleidingen zitten wel weer een hele hoop leuke studies. Nu heb ik ook gehoord dat je een TL diploma hebt als je van 3 naar 4 HAVO overgaat.
Misschien heeft iemand van jullie nog informatie over een leuke opleiding waar je later ook nog iets mee kan?? Ik zit op dit moment namelijk een beetje vast ...

Anoniem

Re: Welke opleiding??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:20

Ik zou in ieder geval lekker door gaan met je havo. Heb je nog twee jaar de tijd om na te denken over wat je graag zou willen.

EM en biologie klinkt als een goede keuze als ik het kan inschatten. Lekker afmaken, dan heb je in ieder geval je havo-diploma als je misschien over twee jaar alsnog een HBO wil gaan doen. En die MBO's lopen ook niet weg, die kun je ook rustig over twee jaar nog gaan doen. Dikke kans zelfs dat 't met een havo-diploma nog versneld kan ook.

sharonalover

Re: Welke opleiding??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:17

Je hebt als je overgaat van 3 naar 4 havo of ath. geen TL diploma! wel kan je met een mbo-4 opleiding beginnen, maar je gaat wel zonder je diploma van de middelbare school af...
vanzelfsprekend krijg je dan wel het diploma van die mbo-4 opleiding als je die afgerond hebt ;)
Ik zou als ik jou was dat profiel doen, dat lijkt idd wel een goede keus, en dan lekker je havo afmaken :) je hoort tegenwoordig zo vaak van mensen dat ze eerst aan 3 studies beginnen voordat ze weten wat ze willen := dus dan kan je er beter nog 2 jaartjes over nadenken :)