Ik moest als onderwerp voor mijn Praktische Opdracht van biologie een infectieziekte kiezen (bij mens of dier) en ik heb gekozen voor droes.
Nu kan ik qua informatie genoeg vinden op internet, maar ik ben voor mijn PO juist zo nieuwsgierig naar ervaringen van mensen waarvan het paard droes heeft (gehad).
Ik hoop via deze weg wat meer te weten te komen over de ziekte, omdat ik er zelf (gelukkig) nog nooit mee te maken heb gehad.
Ik zoek bijvoorbeeld antwoord, met betrekking op jullie eigen ervaring, op de volgende vragen:
- Hoe snel merkte je op dat je paard, ezel of muildier besmet was met droes?
- Hoe snel volgde een behandelplan?
- In welke gradatie had het dier last van droes en is het daarna volledig hersteld?
Natuurlijk zijn er nog talloze andere vragen te bedenken, maar die zal ik verder niet in dit topic noemen.
Ik heb in verband met de mogelijke verwarring met een huiswerktopic, contact gehad met Prrrr.
Mijn vraag is dan ook om eventuele reacties graag per PB te doen, om te voorkomen dat hier een discussie over de ziekte losbarst.
Ik vraag dus puur om ervaringen, hoe jullie het zélf hebben beleefd en hoe je dier er uit is gekomen etc.

Het zou onwijs helpen als ik een aantal reacties zou krijgen, dan kan ik me beter inbeelden hoe het voelt om een dier te hebben dat aan de ziekte lijdt.
Dat is dus eigenlijk de voornaamste reden dat ik dit topic open. Ik ben van mening dat je dan beter over een onderwerp kunt schrijven.
Groetjes en alvast bedankt,
Belinda