Hooi allemaal!
Ik houd mijn profielwerkstuk over de Punk scene in Engeland in 1975-1982, in vergelijking met de Punk scene in Engeland tegenwoordig. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen over hoe het tegenwoordig met de punk scene staat. Is Punk “dood” in jullie ogen? Of leeft het nog steeds, en dan alleen underground of ook bij het grotere publiek? De enquete gaat vooral om de Punk scene in Engeland, maar dit hoef je niet heel nauw te nemen met het beantwoorden van de vragen. Hier weet ik zelf wel raad mee.

Ik zou het heel fijn vinden als jullie deze vragen hieronder zouden willen beantwoorden. Het zou heel fijn zijn om niet gewoon ja en nee antwoorden te geven, maar hier wat meer op in te gaan, een beredenering geven dus. Alle antwoorden kunnen goed zijn, het gaat om je mening, niet om de feiten!
1. Weet je waar de Punk scene vandaan komt en hoe deze is ontstaan? Zoja, wat is jouw visie hierop?
2. Wat versta jij onder Punk? (is het alleen de muziek, of een hele leefstijl? Oftewel, wat versta jij onder de term punk?).
3. Weet jij wat Punk bands en Punks in de jaren ’70 uitdroegen?
4. Heb je enig idee wat Punk bands tegenwoordig uitdragen? (en of ze nog wel iets uitdragen, of dat het meer gaat om lekkere muziek maken?)
5. Luister je zelf naar Punkrock? En luister je deze dan omdat het gewoon lekkere muziek is, of ook om de achterliggende boodschappen van punkrock?
6. Is Punk in jouw ogen mainstream geworden? Zoja, waar merk je dit aan?
7. Vind jij Punk (zowel muziek als kledingstijl als leefstijl of een van deze) commercieel geworden? Zoja, waar ligt dit aan?
8. Heb je het idee dat de Punk bands van tegenwoordig nog steeds een boodschap uitdragen?
9. Wat vind je van het zogenaamde “Pop-Punk”? Noem je dit ook Punkrock? Zoja, waarom (of waarom niet?).
10. Denk jij dat Punk dood is gegaan tijdens de ondergang van de band Sex Pistols? Of bestaat echte punk zoals in de jaren ’70 nog steeds? Waar baseer je dat op? Is Punk ooit “weg” geweest?
11. Hoe heeft Punkrock in jouw ogen de wereld veranderd? Als het de wereld al verandert heeft? (jouw mening!).
12. Wat vind jij van commercieel geworden Punk bands? (De bands die de mainstream bereikt hebben, die veel geld verdient hebben en een groot publiek trekken). Zijn zij nog steeds “Punk”?
13. Vind jij dat je kunt leren van muziek? Denk jij dat muziek je de ogen kan openen?
14. Ken je een aantal Punk bands uit de jaren ’70 en een aantal bands van nu? Wat merk je in de verschillen tussen deze twee generaties punk bands?
15. Laatste vraag, wat vind jij van de Punk scene en Punkrock?
Heel hartelijk bedankt als je de tijd genomen hebt, of wilt nemen, om deze uitgebreide vragenlijst te beantwoorden. Nogmaals, het gaat om jouw mening!
Heel erg bedankt!!!
) en de kleding...leer?

Hier heb ik echt wat aan, super! Ik verdiep me nu al een tijdje in de punk, geschiedenis, idealen, alles, en ik was zeer benieuwd naar jullie meningen, aangezien die nogal verschillen.