Sociaal pedagogisch werker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherlock1

Sociaal pedagogisch werker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:14

Goeiedag !

Ik wil graag deze opleiding gaan volgen. maar wil graag ervaringen van mensen weten !
Ik ben 17 jaar en wil bbl gaan doen ! iemand die weet of dit kan in omgeving utrecht!?

Mars

Re: Sociaal pedagogisch werker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:22

Een vriendin van me heeft dit gedaan en vond het een geweldig leuke studie :j Ze heeft vooral in haar stages heel erg veel geleerd en was zo enthousiast dat ze nu is doorgestroomt naar het SPH :)
Kun je via google niet vinden of je bbl kan doen in Utrecht?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:34

Ik doe de studie Social Work, ik ga in het tweede jaar leren voor SPH'er, het 1e jaar is gemeenschappelijk.

In mijn stage heb ik nu al leuke dingen ontdekt, het werken met mensen is enorm leuk en leerzaam, vooral alle problemen en situaties die eromheen spelen! :)

Ik heb geen ervaring met SPW, maar SPH is HBO-niveau.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:38

Ik heb zelf SPW gedaan, eerste jaar was inderdaad een orientatie jaar, welke kant wil je op .. Tsja ik vond het een erg makkelijke opleiding en haalde meer voldoening en leer uit de stages dan uit school .. :)
Nou ja als er dingen zijn die je wil weten, pb me gerust :) In utrecht zou ik niet weten, maar lijkt me wel dat ze daar ook een opleiding SPW hebben..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:20

Ik heb zelf ook SPW gedaan, maar wat ik uit de verhalen hoor is dat deze opleiding nu anders heet of gaat heten :)

Anyway, ik heb SPW niveau 3 op MBO versneld gedaan en meteen de keuze gemaakt voor het basisonderwijs, daarna nog een jaar kopklas gedaan om naar het HBO te kunnen en hier doe ik nu maatschappelijk werk en dienstverlening.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:32

in utrecht moet er genoeg te vinden zijn!! kijk eens op de site van rocmn.nl

ik heb studieboeken te koop!!!
[EA-OV] SPW studieboeken.

mocht je interesse hebben hoor ik het graag, ze zijn echt nog heel netjes en je mag ze voor een net prijsje hebben!