BBL dierenverzorging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieneke_

BBL dierenverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:17

Ik ben dit jaar echt goed op zoek naar een nieuwe opleiding, aangezien ik nou al 2x de foute keuze heb gemaakt..
Zoizo ga ik een bbl opleiding gaan doen, omdat luisteren en stilzitten totaal niets voor mij is!
Nu heb ik al een paar beroepskeuze testen gemaakt, en daar kwam uit; bbl horeca of dierenverzorging..
Horeca heb ik al eerder gedaan op het vmbo, dus daar weet ik ondertussen wel genoeg over..
Maar zijn er hier ook mensen die bbl dierenverzorging doen of hebben gedaan?

Anoniem

Re: BBL dierenverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:00

Ik zou het niet doen Lien, je word op stages echt als een hond behandelt... Je krijgt de werkjes die ze zelf liever niet doen (stront ruimen etc), en de baan kansen zijn écht heel klein. := Met een béétje geluk kom je in een dierenwinkel terecht, maar over het algemeen sta je gewoon stront te scheppen met een heeeeel laag minimum loontje. := Sommige mensen komen heeeel mooi terecht in een dierentuin ofzo, maar daar moet je maar net inrollen nav. je stage bijvoorbeeld.
Welke kant zou je op willen dan?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:39

Ik heb zelf ook een dierenverzorgingopleiding gedaan en ik vond het ook drie keer niks. Niveau is veels te laag en de kans op een goede baan is erg klein.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:43

Ik heb niveau 4 BOL opleiding dierverzorging gedaan. En moet zeggen dat ik er echt geen seconde spijt van heb gehad en ook veel geleerd heb.

Ik ben van mening dat je de opleiding moet kiezen die je leuk vindt. Je kunt later altijd nog omscholen of bijvoorbeeld een lerarenopleiding volgen mocht je geen werk kunnen vinden.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:07

Ja met die instelling ben ik ook een opleiding aan het zoeken..
Het maakt me vrij weinig uit of ik nou later terrecht kan bij iets waar ik voor heb geleerd,
De meeste bedrijven vragen een mbo diploma bv, en daar gaat het mij gewoon even om, of ik er een baan in kan vinden maakt me niet uit..

Werkplek is al bijna zo goed als zeker, kan bij een kennis terrecht dus dat is het hele probleem niet..
Ik vraag me gewoon af wat de rest inhoud, want als je een bolopleiding doet staat heel veel informatie, maar als je bbl gaat doen, welke vakken krijg je dan nog? en wat voor dingen moet je allemaal thuis doen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:20

Ik ben een BOL opleiding gaan doen op het Helicon.En ben er na 1,5 jaar mee gestopt.Stages heb je voor een groot deel ook wel zelf in de hand.Ik had altijd leuke stageadressen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 06:48

Waarom ga je niet eerst bij verschillende bedrijven langs om informatie op te vragen over het werk wat ze doen en evt. een snuffelstage? Dan weet je wat je leuk vind.

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:20

IK doe nu een BOLopleiding op niveau 4. Het bevalt me super en op stages enz. word ik echt niet aan de vervelende klusjes gezet. Zou dit wel zo zijn, dan is het geen goed leerbedrijf! En kan je met je mentor een andere zoeken. Dit zijn gelukkig maar enkele bedrijven.

En bovendien werken bijna alle scholen met het competentiegerichte leren. dus veel praktijk (ook examen) en minder theorie. ook kan je op je eigen tempo leren. De een doet het bijv. in 2 jaar en de ander in 4 jaar.

Maar mij bevalt het supergoed! In het 3e en 4e leerjaar krijg je te maken met een stichting waarvoor je 'werkt'. Dan vragen mensen klusjes aaa, zoals een nieuw verblijf ontwerpen of zelfs een heel nieuw bedrijf. Dan moet je met je klas (of groep) het budget berekenen, materialen zoeken, ontwerpen, bouwen enz.
Echt superleuk.

Ik zit nu in het tweede leerjaar, maar ga volgend jaar paraveterinair doen. Dus helaas maak ik de leukste jaren niet mee