Stagebeoordeling, van een 7,5 naar 7 nog moeite in steken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Stagebeoordeling, van een 7,5 naar 7 nog moeite in steken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 09:57

Hoi!

Eerst even een korte samenvatting:
ik doe de opleiding secretarieel niveau 3/4 aan het ROC. Vanaf september heb ik stage gelopen bij een bedrijf, school heeft voor mij deze plek gekozen. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad. De directiesecretaresse waarbij ik mee liep deed weinig werk voor de directie, ze deed voornamelijk PR werk. Op school leer ik o.a. de telefoon aannemen, post verwerken, klanten ontvangen enz. De secretaresse van mijn stage deed deze dingen niet. Daarom hebben we meteen in het begin van de stage afgesproken dat ik ook op de receptie zou werken.

Ik heb van de week mijn eindgesprek van stage gehad. Hierbij waren mijn lerares en mijn 2 stagebegeleiders. Aan het einde van het gesprek vroeg mijn lerares of m'n begeleiders een cijfer aan mijn stage konden hangen, ze vonden het een 7,5 waard. De reactie van mijn lerares was: nou, daar ben ik het niet mee-eens, Willeke heeft veel receptiewerk gedaan en dat is niet het niveau wat ze hoorde te doen. Mijn stagebegeleiders en ik hebben het geprobeerd uit te leggen maar mijn lerares was het er nog steeds niet mee eens, uiteindelijk werd het dus een 7.

Nou vraag ik me af:
Als ik nou alleen bij de secretaresse had gezeten en dus voornamelijk PR werkjes had gedaan, dan was het toch ook niet goed geweest? Het lijkt mij juist een topdeal om ook receptiewerk te doen zodat ik daar op ervaring in opdoe.
Daarbij heeft de school deze plek voor mij uitgekozen, ze wisten er van af dat ik ook receptiewerk zou doen.

Wat vinden jullie daar nou van? Heeft mijn lerares gelijk? Of zeggen jullie: toch nog even met haar over praten op school? Dit was mijn eerste stage dus weet niet zo goed of dit normaal is. Daarbij ben ik nog steeds super blij met mijn 7 en de stageperiode want ik heb onwijs veel geleerd! :D

Even voor de duidelijkheid: maandag dinsdag (als er plek was op het secretariaat) woensdag en donderdag (ook als er plek was op het secretariaat) zat ik meestal op het secretariaat tot 15.00 uur omdat daarna de secretaresse naar huis ging (tenzij ik nog opdrachten had liggen). Van 15.00 tot 17.00 en vrijdag de hele dag zat ik op de receptie.

Anoniem

Re: Stagebeoordeling, van een 7,5 naar 7 nog moeite in steken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:16

Gewoon lekker laten wezen.. Je hebt een mooi cijfer, prima toch? Ik zou er geen energie in steken.. Wat je stagebegeleider vond is toch veel belangrijker dan wat een lerares zegt die er niet bij is geweest? :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:19

geen energie in steken! Je hebt een voldoende :)

Wij hadden het met onze afstudeerscriptie. Was een dikke 8 waard, maar omdat het te veel op universitair niveau was geschreven kregen we een 7.. (zat op het HBO). Ook belachelijk!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:24

Nu gewoon lekker laten. Maar de volgende keer gelijk aangeven bij je lerares dat de stage niet helemaal aansluit. Ik vind dat je het goed heb opgelost.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:25

Een 7 is toch ook ruim voldoende? Ik zou er niet anders van worden hoor!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 21:49

Ik ben idd ook heel blij met mijn 7 :D :D
Zeker omdat het in het begin niet zo goed ging.

@ EstherMe: dat is inderdaad ook heel vreemd!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:49

Ik zou hier dan wel weer moeite in steken, maar ik ben ook een zeikerd als het over mijn cijfers gaat :o Ik zou persoonlijk een andere docent om een second opinion vragen, al geeft hij/zij maar in het kort even zijn/haar mening over de zaak.
Wellicht kan hij/zij nog een goed woordje voor je doen of zorgen dat de zaak opnieuw wordt bekeken.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:53

Ik zou er ook achteraan gaan. Juist omdat jij aangeeft dat de school jou op een plek gezet heeft waarvan ze wisten dat je receptiewerk moest doen, vind ik niet dat ze je erop af mogen rekenen dat je dat dan ook gedaan hebt.

Niet dat ik het tot aan de schoolleiding zou doorspelen, hoor. Maar nog eens napraten met de docente, uitleggen hoe jij tegen dat receptiewerk aankijkt en beargumenteren wat je daarvan geleerd hebt (paar concrete puntjes noemen), dat zou ik nog wel proberen.

Wordt dat niks, dan zou ik het wel laten rusten. Je moet jezelf er ook niet te druk om maken, natuurlijk. Maar gewoon beleefd navragen en even praten, dat kan geen kwaad.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 21:55

Ja dat is ook waar!!
Ik ga er morgen toch nog even over praten met mijn lerares, voor het zelfde geld krijgt de volgende stagiaire het ook gebeuren! Met het cijfer heb ik wel vrede maar wil graag weten waarom ze het nou precies geen 7,5 waard vond en dus voor de aankomende stagiaires.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 16:08

Vanmorgen gevraagd of de volgende stagiaire dit ook zal gebeuren. Reactie: daar heb je wel kans van. _-:(
En vervolgens liep ze weg

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:12

Klinkt naar willekeur. Ik zou voor mezelf er geen energie meer insteken. Alles wat boven voldoende uitkomt is uitsloverij, zo zei mijn vader altijd. En in de loop der jaren ben ik hem gelijk gaan geven.

Niemand zal je later ooit naar je cijfers voor je stages vragen, echt niemand!