Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik doe nu 5 en 6 vwo in 1 jaar nadat ik vorig jaar in 5 vwo ben blijven zitten. Ik zit ook niet op een Luzac maar op iets anders, weet niet precies wat het is maar je hoeft bijv niet elke dag van 8.30 tot 17.30 op school te zitten.
Ik heb een heel mooi rooster en elke woensdag vrij en vind het zo ook prima te doen. Je kan er wel voor kiezen om voor bepaalde of alle vakken huiswerk begeleiding te nemen dus je kan het zelf bepalen (heb zelf geen begeleiding voor iets). Op het Luzac wordt je volgensmij voor alles heel intensief begeleidt, maar hier kan je er dus voor kiezen om bijv alleen begeleiding te krijgen in de vakken waar je moeite mee hebt. Het is ook goedkoper. En ik vind het goed te doen. Het zijn soms wel veel po's en boeken om te lezen, maar dat moet op het Luzac ook en dan heb je nog minder vrije tijd. Er was trouwens ook een meisje waar ik een keer naast zat en die zei dat ze ook van het Luzac kwam en dat ze daar helemaal gek werd van die lange dagen enzo. Dus ik zou er goed over nadenken.
Maar dat komt misschien ook omdat ik nu beter mijn best doe en dat ik de 5e al een keer gehad heb.
Veel succes met je keuze.
in roermond zit het pas sinds vorig jaar.. maar hele leuke school met goede docenten en begeleiding.
maar ik kan het wel aanraden.