Zelfde studie, school en jaar als vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Zelfde studie, school en jaar als vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 14:08

Ik en mijn vriend zijn alletwee aan het overwegen om te veranderen van studie.
Nu is er een klein "probleempje". We willen alletwee hetzelfde, namelijk Geschiedenis Leraar Duaal. Deze studie bieden ze maar op 2 plekken aan waarvan Rotterdam voor mij het dichtste bij is, maar voor mijn vriend ook. Nu vraag ik me af of het dus wel zo verstandig is om samen in hetzelfde jaar of dezelfde school met dezelfde studie te zitten..

Hebben jullie hier misschien ervaringen mee? Dan hoor ik die graag!

Ouwe

Re: Zelfde studie, school en jaar als vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:10

Mijn vriend en ik werken in hetzelfde bedrijf en op kantoor hebben we de werkplekken bijna naast elkaar zitten. Wij hebben er geen problemen mee, het is de kunst om de zaken gescheiden zien te houden. Op het werk zijn we collega's en zo proberen we ons ook op te stellen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:12

Bij een studie kan het misschien zelfs wel voordelen hebben, je kan elkaar immers helpen.
Ik weet niet hoeveel groepen/klassen ze hebben, maar je zou anders bij de inschrijving kunnen vragen of ze jullie in aparte klassen willen indelen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 14:52

Daar heb je gelijk in. Ik zag het eerst was negatief in, maar er zitten ook zeker positieve kanten aan. Ik hoor zoveel uit mn omgeving dat ik het niet moet doen enzo.. vandaar dat ik graag wat ervaringen wil horen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:57

Als de opleiding écht is wat je wil en niet omdat je vriend het toevallig ook doet dan zie ik geen probleem. Je kunt idd aangeven dat je in een andere klas wilt, zodat jullie elkaar niet afleiden oid. En naast de studie kunnen jullie elkaar idd helpen met huiswerk enzo :j