Ik loop al een tijdje (of beter gezegd, jaren) met het idee wat ik nou moet na school. Ik zit nu op 6VWO en zoals het er nu naar uitziet ga ik het halen (hopelijk
).In augustus gaan we net over de grens bij Arnhem wonen, dus in Deutschland.
Maar wat ik dan met mijn vervolgopleiding moet doen??
Nu was het zowiezo al mijn idee om er 1 jaar tussenuit te gaan. Dus lekker met de paarden bezig, bijbaantje, huis inrichten etc. Tot rust komen vooral, maar absoluut niet lanterfanteren

Ik wil in dat vrije jaar dus goed gaan bedenken welke opleiding ik later wil.
Maar in dat vrije jaar wil ik ook wat doen

Nu zat ik er aan te denken om naar Deurne/Groene Welle/andere paardenopleiding te gaan voor 1 jaartje! Dus niet de opleiding afmaken (tenzij het me zo goed bevalt). Dan heb ik 1 jaar eens kunnen kijken hoe dat nou is, fulltime met paarden bezig zijn. En heb ik ook in die 1 jaar weer een hele hoop informatie binnen! Ik zie het dan een beetje als constante paardrijles, om het ff heel plat te zeggen
Het gaat me er dus ook niet echt om of ik het jaar haal. (doe natuurlijk wel m'n best, dat staat vast!)Ik dacht aan een opleiding waar je paar dagen school paar dagen stage hebt. Intern eventueel ook, maar dan moet ik één knol thuis laten, dus dat liever niet..

Ik leer erg snel, vooral als het iets is wat me interesseert. Dus de leerstof zelf zal geen probleem moeten zijn voor mij. Het gaat me vooral om het feit dat ik wel iets wil doen in m'n vrije jaar. En ook graag wil leren op een meer ontspannen niveau (dus neit meteen universiteit, haha).
Het is maar een idee, ik heb nog zoveel andere ideeen (korte cursussen doen, orun, basisinstructeur, skileraar etc). Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, of dit de moeite waard is of dat het écht verspilde tijd/geld is.
Alle reacties/meningen zijn welkom!!
Ja, iedereen waarschuwt me voor het verschil. M'n leraren worden bijna boos als ik ze doodleuk mededeel dat ik mbo wil gaan doen. Ook wat andere opleidingen betreft. Als ik het woord "paard" en "opleiding" in één zin noem, liggen ze al onder de tafel. Pfft.