Huilbuien door schoolstress?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinn

Huilbuien door schoolstress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:15

Ik vraag me nu af of ik de enige ben die daar last van heeft. Ik kan het bijna niet geloven namelijk.
Als ik aan het leren ben voor een toets, en als ik merk dat ik het niet ken en dat het niet gaat lukken raak ik zó overstuur.
Ik krijg een huilbui, moet bij het kleinste dingetje dat gezegd wordt over school huilen en kraam hele tijd maar uit:
Ik kan het niet, en ik ga het nooit halen, en die school is niet normaal!
Vanavond weer. Heb deze week examens en morgen wiskunde proefwerk. Ben ik heel zwak in en vind het ontzettend moeilijk.. Maar kan na heel de dag wiskundesommetjes maken écht niet meer.
Ik voel me naderhand altijd zo flauw..

Kunnen meer mensen dit gevoel met mij delen of ben ik werkelijk de enige? En wat doen jullie als jullie zo'n bui hebben gehad.. Ga je door met leren of heb je het dan ook helemaal gehad en stop je ermee?
Ik ben benieuwd!
Liefs..

Sherlock1

Re: Huilbuien door schoolstress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:15

als het me niet wilt lukken bijv met wiskunde wat ik oefen met me vader. begin ik ook spontaan te huieln hoor !!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:20

Hoi

ik heb er ook last van hoor!
maar dan anders!
Ik heb heel veel gezeik ik heb het idee door dat ik veel ziek ben (lage bloeddruk en darmklachten)dat ze me niet 1 nivo hoger willen zetten! en ik wet echt dat ik het kan we hebben heel vaak gesprekken en begin dan ook te huilen hoor!
en als ik iets niet af heb voel ik me gewoon misselijk van angst!

suc6 verder!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:23

Hallotjes!

Wees gerust, ik heb daar ook last van. Vorige week nog, had examens en heb ze al 3x herkanst. Heb braaf 6 weken lang iedere dag een paar uur geleerd en geleerd en geleerd. En ik wist niks. Werd zo gestresst en overstuur daarvan!

Meestal probeer ik even om hulp te vragen en door te leren maar vorige week heb ik me boeken maar aan de kant gegooit en ben naar schoolgegaan. Heb op de scooter flink zitten janken. Toen ik op school aankwam kwam ik de afdelingsleider gelukkig tegen en die vroeg wat er was, ik heb het hem uitgelegd en mocht de toetsen overslaan omdat ik als gemiddelde al goed stond! Gelukkig. Stress en huilbui waren meteen weg!

meid, als ik een oplossing vind dan hoor je het meteen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:34

Heb je al eens gedacht aan faalangst training? Het is heel lastig natuurlijk als je je zo druk maakt om school en het helpt vaak helemaal niets. Ik herken je verhaal wel een beetje hoor, al had ik geen huilbuien, maar kon me wel eens hopeloos voelen als ik mijn wiskunde probeerde te leren.

Heel vaak bieden scholen zelf al faalangsttrainingen aan, dus kun je lekker in je eigen omgeving blijven. Wellicht helpt het je om iets meer te ontspannen en meer rust in je hoofd te krijgen :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:46

ik had dat vroeger ook heel erg toen ik nog op school zat.
En het examenjaar? Echt waar ik heb een hele oceaan bij elkaar gehuid, niet normaal meer.
Probeer je niet alleen maar op school te focussen, maar probeer ook eens een uurtje lekker met je paard ofzo bezig te zijn, of ga naar zo'n beauty centrum.
Succes ermee

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:51

@ Mas: Heb het inderdaad al eens overwogen, maar vind het dan toch moeilijk om te gaan op een of andere manier.. Mss dat het wel een goed idee is om te gaan..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:56

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je dat moeilijk vindt! Maar je bent absoluut niet de enige en het is helemaal niet gek of raar om erheen te gaan :n Sterker nog: ik vind het sterker als mensen hun probleem durven erkennen en eraan werken als dat ze maar door blijven gaan. Ook voor jezelf schiet je daar gewoon niets mee op.

Je kunt gewoon eens vragen bij jou op school, hoe dat allemaal geregeld is enzo en in ieder geval een keertje gaan om te kijken hoe het is. Als je besluit dat het toch niets voor je is heb je het in ieder geval geprobeerd :)

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:13

Nou je bent zeker niet de enige hoor! Door de tijdsdruk die ik op school heb g ga ik soms savonds ook vroeg naar bed en het enige dat ik dan kan doen is huilen. Niet zozeer omdat ik het niet kan maar omdat ik het gewoon niet allemaal goed ingepland krijg. Ik raak dan gewoon helemaal gestresst. Vaak lucht huilen lekker op =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:16

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:26

nog een lotgenoot ;)

na 2 faalansgtrainingen en een psycholoog nogn steeds last van paniekaanvallen. Gelukkig weet ik er nu meer mee om te gaan, als ik in paniek raak mag ik even kort iets doen (bv naar buiten kijken etc.) zodat de rust weer terugkomt. daarna lees ik het stuk opnieuw maar ik mag van mezelf dan niet in paniek raken. vaak als je het gewoon rustig doorleest, zonder gelijk te denken: Ik kan het niet, gaat het vaak een stukje makkelijker en zorgelozer (moeilijk is dit wel, heb hier zelf ook lang over gedaan en het lukt ook niet altijd).
1 nadeel is bij mij oo nog, dat mijn boek in het engels is en er ontzettend veel (voor mij) onbekende biologische termen instaan, waardoor ik bij voorhand al in paniek raak :( (studeer Biologie 2e Graads).

En bedenk 1 ding: Je bent al zo ver gekomen, de laatste loodjes wegen het zwaarst, maar dat ga je wel redden ;) Succes met leren! gaat goedkomen hoor ;)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:55

En nog een lotgenoot :( Gelukkig geen huilbuien, maar zit er vaak genoeg tegen aan...

Ik wil zooooo graag stoppen NU! Zit nu op 6VWO en het gaat allemaal goed, niets te klagen. Maar ik háát de oneerlijkheid, het voortrekken hier op school. Ik word er GEK van. En al helemaal als ik me bedenk dat ik de helft van de lessen gewoon níks leer. En die tijd veel liever bij de paarden doorbreng.

Voel me ook mega schuldig, ben afgelpen week de hele week neit bij de paarden geweest. M'n ouders hebben gemest. En dat allemaal ivm tentamens. En de volgende week gaat het precies hetzelfde. Gelukkig staan de knollen nu eindelijk weer in de wei!

Ik raak ook lichtelijk in paniek voor een tentamen, maar krijg altijd goede cijfers terug gelukkig. Denk ook dat ik het nóóit haal, maar hoop het wel natuurlijk.

Het is dus gewoon stress, meestal onnodig natuurlijk. Heel veel succes met je examens!!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:56

Oh bah, dat heb ik ook. Heb nu deze week schoolexamens en dan vooral als ik heel erg m'n best doe voor economie of wiskunde en dan wil het niet lukken.. pff dan weet ik echt even niet waar ik het zoeken moet en dan raak ik in paniek. Heel veel stress dus, maar uiteindelijk heb ik eigenlijk altijd wel een mooi lijstje cijfers.. dus ik vraag me altijd maar weer af waarom ik elke keer zo in paniek ben voor een tentamen. :') Het VWO is gewoon vervelend hahah. :Y)

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:06

Ik herken het, heel goed zelfs :P
Ik heb ook steeds het gevoel dat ik het niet kan etc. Ik zit nu in 5 VWO en ik denk dat het dus ook nog wel even zo zal blijven :P
maar je bent dus niet alleen haha.

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 23:20

Haha, wat een opluchting ;) Veel vriendinnen van mij hebben er namelijk geen last van, dus kon ik even m'n ei niet kwijt :)
Uiteindelijk is het hoop ik nog best redelijk gegaan, nu even wachten tot ik m'n puntje terugkrijg! Ik denk ook niet dat ik ooit zal leren te niet-stressen, ben ik bang :p

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:06

Ik herken het ook. Niet echt huilbuien bij mij, maar wel echt van pfff waarom lukt het nou niet. Dan vraag ik het aan mijn moeder, en als die me ook niet kan helpen raak ik ook altijd helemaal in paniek omdat ik dan niet weet wat ik moet doen zeg maar.

Of als ik al 2 uur aan één ding aan het werken ben dat echt niet wil lukken... Vreselijk :P

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:59

Dat had ik op het vmbo ook echt heeel erg,
Dan wist ik dat ik te laat was begonnen met leren, maar dan lukte het ook nogeens niet..
Zat ik daar te huilen boven mijn boek :Y)

Of als ik wist dat ik een toets slecht had gemaakt, maar dan moest ik toch nog huilen bij de uitslag als ik een 3 had ofzo :roll:

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:40

Toen ik in de 2e/3e zat af en toe last van gehad.
Kwam echt alleen van de stress...

Nu zit ik op havo (toen nog vwo) en heb ik bijna geen last meer van stress.
Ik was zo prestatiegericht dat ik het VWO voor mezelf te zwaar heb gemaakt, waardoor ik uiteindelijk besloten heb een stapje terug te doen.

Over de uitslag van een toets heb ik nooit hoeven huilen ofzo, ik raakte alleen overstuur bij het leren.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:21

Hier nog iemand die het herkent. Ben bezig aan mijn eerste jaar universiteit, de opleiding is niets voor mij & het leren gaat niet.

Heb ook al enorm veel geweend hoor!

Ben nu toch enorm hard aan het twijfelen om van richting te veranderen, want dit wil ik nooit meer meemaken.
Vroeger nooit geen last van gehad..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:41

Ik herken het enorm!

Ik huil sowiezo erg snel, maar wanneer het met school niet wil lukken en ik helemaal in de stress schiet, helpt huilen vaak wel hoor!
Ik zat op de HAVO, helemaal niet te hoog gegrepen voor me, ik kon het VWO ook aan, door persoonlijke redenen niet gedaan. Ik ben erg puntje precies en wil graag goede punten halen, ik ben ook te kritisch op mezelf...

Amandaa_Ted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:51

Hier nog 1!
Maar wat ook helpt ( bij mij dan )
is een effe gaan hardlopen, een kwartiertje ofzo.
Het klinkt erg kort maar het helpt wel. Even lekker de stres van je afrennen.

suc6!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:53

Ik doe pas 3VMBO, en heb er al last van.. :=

Sta op het moment niet zo goed (door redenen), kan er niet van slapen, woorden blijven niet in mijn hoofd hangen, wat ik ook
probeer, het lukt me gewoon niet. Mijn mentor snapt mij ook niet, dan zegt ze dat is of eerder moet beginnen (wat ik al doe), meer
moet opletten (wat ik ook gewoon al doe) en minder naar de pony moet gaan, terwijl dat s'avonds een stukje ontspanning is voor mij..
En dan word ik er zo gek van, dat ik gewoon overstuur raak.. *zucht*

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:55

Ik heb dit ook en dit komt ook door faalangst :( dan heb ik een black out en moet ik me inhouden om nie te gaan huilen :P