Nu was ik benieuwd of er meer mensen zijn die zo'n overstap hebben gemaakt en hoe deze het hebben ervaren?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Yellowfish schreef:Dat het tempo hoger ligt heb ik inderdaad ook begrepen. Van vrienden op de universiteit hoor ik echter dat er wel gewoon voldoende mogelijkheid tot herkansen is? misschien dat iemand anders daar aanvulling op heeft?
Relaxed, de reden dat ik aan de uni wil studeren is júist omdat HBO veel te praktijkgericht voor mij is. Ik ben zelf heel theoretisch ingesteld en leer ook graag op die manier. De opleiding die ik wil gaan doen stelt overigens verder geen eisen naast een HBO-P diploma
steeffie schreef:En let ook op of je wel met je p mag instromen naar de bachelor die je wilt doen, dat kan niet bij alle studies namelijk.
heel iets anders, maar ook een heel bewuste keuze.

Website UVA schreef:Toelating
Met een vwo-diploma kun je Religiestudies studeren, ongeacht je profiel.
Kennis van het Engels en in mindere mate van het Duits is wel belangrijk. Veel vakliteratuur is namelijk in deze talen geschreven. Je kunt zonodig je talenkennis bijspijkeren in een minor of keuzevak.
Zie onderstaande link voor een schematisch overzicht van de toelatingseisen.
Yellowfish schreef:Sjonniej, ik doe op dit moment HBO Ergotherapie en wil hierna Religiestudies gaan doenheel iets anders, maar ook een heel bewuste keuze.
Aan zelfdiscipline geen gebrek. Ik heb vanwege mijn gezondheid in de 3e van de middelbare school de overstap moeten maken van atheneum naar havo. Vanwege mijn gezondheid heb ik uiteindelijk ook mijn examenjaar daarvan in twee jaar gedaan. Dat examenjaar heb ik zelfstandig gedaan, thuis of in het ziekenhuis
Steeffie, ik heb vóór ik aan deze opleiding begon al nagekeken of ik met het propedeuse-diploma van die opleiding uiteindelijk die opleiding op de uni (Religiestudies) zou kúnnen gaan doen, en dat is dus zo
Zie ook:Website UVA schreef:Toelating
Met een vwo-diploma kun je Religiestudies studeren, ongeacht je profiel.
Kennis van het Engels en in mindere mate van het Duits is wel belangrijk. Veel vakliteratuur is namelijk in deze talen geschreven. Je kunt zonodig je talenkennis bijspijkeren in een minor of keuzevak.
Zie onderstaande link voor een schematisch overzicht van de toelatingseisen.
In de tabel die dus als link genoemd staat, staat vervolgens vooropleiding "hbo-propedeusediploma", aanvullende eisen "geen".
(geen garantie uiteraard)