stalling nhb deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dominiquevb1

stalling nhb deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 12:10

omdat ik volgend jaar naar deurne wil en een eigen paard mee neem .
wou ik alvast weten hoe het gaat met de stalling

kan je je paard op de wei zette
hoe het gaat met voeren
hoe groot de stallen zijn
moet je paard ook daar blijven in het weekend
en kan je paard daar blijven staan als je stage hebt

Maiska

Re: stalling nhb deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:56

Ik denk dat je het beste nhb deurne zelf kunt vragen :j

Ikzelf ga zondag naar de open dag, ben ook erg benieuwd hoe het daar gaat als je je paard meeneemt. Niet dat ik echt serieus van plan ben om te gaan, maar je weet maar nooit :D
Heb wel gehoord van iemand die daar heeft gezeten dat de stallen erg donker zijn. Die was er niet zo over te spreken. Maar het is maar wat je gewend bent natuurlijk. Over weidegang heb ik ook niks gehoord, maar ik denk dat ze daar wel fatsoenlijke faciliteiten zullen hebben :j
Maar er zitten hier vast heel wat mensen die daar hun paard hebben staan en je wat kunnen vertellen :)

boeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:55

ja het lijkt mij ook wel dat er dan weidegang is ... anders zou ik het een slechte paarden opleiding vinden ;)

ze moeten je toch wel het goede voorbeeld geven toch!? :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:00

Toen ik er 13 jaar geleden zat kon mijn paard af en toe in een paddock omdat ik goed met de dravers mensen kon opschieten die een paddock achter hun stallen hadden. verder was er geen weidegang. Wel een stapmolen waar je je paard nog eens extra beweging in kon geven elke dag. De meeste stallen zijn niet donker, behalve dan de staltenten die er toendertijd waren maar volgens mij zijn die er niet meer.

In het weekend bleven de paarden daar staan en tijdens je stage kon je paard daar niet blijven(wie gaat er een half jaar lang jouw paard elke dag doen?) Misschien kun je overleggen met een leerling uit het andere segment die tijdens jouw stage op school zit, of die jouw paard wil leasen oid als schoolpaard, dat zou kunnen misschien.

dominiquevb1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 19:07

oke ik snap ook wel als je langer stage hebt dat je je paard daar niet laat .
maar omdat je 2 dagen school hebt en 3 stage en het een beetje onhandig is als je steeds met je paard op en neer moet rijden .
dus als je die drie dagen stage hebt kan je paard op school blijven?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:17

dominiquevb1 schreef:
oke ik snap ook wel als je langer stage hebt dat je je paard daar niet laat .
maar omdat je 2 dagen school hebt en 3 stage en het een beetje onhandig is als je steeds met je paard op en neer moet rijden .
dus als je die drie dagen stage hebt kan je paard op school blijven?

Oh dat wist ik niet, in mijn tijd ging je 7 maanden op stage en 6 maanden naar school en dus zat er elk halfjaar een andere groep op school terwijl de ene op stage ging zegmaar.

Jeetje was is Deurne dan peanuts geworden zeg in vergelijking met vroegah!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:27

Wat jij bedoelt is de deeltijd opleiding en dan mits je een eigen paard hebt, zal die elke keer op en neer mee moeten reizen.
Heb je die niet, dan kun je gebruik maken van een schoolpaard!
Je hebt ook de voltijd opleiding en dan ben je een half jaar op school en een half jaar op stage.

Op school is er geen weidegang, wel een stapmolen, paddock en longeercirkels.
Er wordt 's ochtends,'s middags en 's avonds gevoerd. De stallen zijn de gewone goede afmetingen.

Maar er zijn een heleboel meer topics over Deurne waar een boel informatie te vinden is! ;)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:55

Wat Loes_joery zegt klopt niet helemaal.
Als je een deeltijdopleiding doet is het niet mogelijk een schoolpaard te huren. Je móet dus je eigen paard meenemen en die kan níet op school blijven staan. Die zal dus iedere keer mee op en neer moeten.
Ik vind de stallen niet donker, ben er wezen kijken het zijn juist hele mooie stallen! En voeren is inderdaad 3 keer per dag.
Er is geen weidegang mogelijk maar wat mensen wel doen is dat ze gewoon met hun paard gaan wandelen en dat ze de paarden wat laten grazen. Paddock is er wel idd maar als je die met zn alle moet delen is natuurlijk ook niet ideaal.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:04

Ok, sorry dat heb ik dan verkeerd begrepen PreciousViva! ;)

rho_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:08

ik ga zondag ook naar open dag lijkt me een super leuke school:)
als je alles wil weten kan je dus beter zondag ook maar naar de opendag gaan :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:10

ik ben op de info avond geweest

ik kreeg te horen dat als je de basis opleiding deed geen eigen paard mee MOCHT nemen
ik weet niet of dat de deeltijd opleiding was

verder zou ik even naar het
NHB bellen of op de opendag vragen
zei kunnen je altijd beter antwoord geven ;)
ik wou zondag ook naar de opendag gaan maar nu zondag gaat mijn paard naar een nieuwe eigenaar waar ik het al heel moeielijk mee heb en aangezien ik daarnaar echt niet meer in de stemming ben om nog te komen kom ik niet helaas
maar dit gaat gewoon even voor

groetjes

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:39

@jessj22: wat bedoel je met basisopleiding? Bedoel je dan horse&health of horse&leisure. Want voor paardensport mag je altijd een paard meenemen :) (ben zelf naar de infomiddag geweest)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:40

De vragen van de TS zijn heel goed te beantwoorden door de studie informatie van Deurne door te lezen en de zoekfunctie te gebruiken. Daarom hier een slotje.