[ENQ] PDD-NOS Profielwerkstuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

[ENQ] PDD-NOS Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:15

Enquête
Voor school moeten we een profielwerkstuk maken, We houden dit over PDD-nos. Er zullen hier vast wel mensen zijn die dit hebben. Ik zou het echt super vinden als jullie aan jullie ouders willen vragen deze enquete in te vullen! Alvast bedankt voor de moeite!
Hieronder volgt de enquete:

Beste ouders,

Wij( Marije Melaard & Charlotte Mensink) zijn bezig met ons profielwerkstuk. Dit is een eindwerkstuk van 6 VWO. Wij doen dit over PDD-NOS. Onderdeel van dit werkstuk is een enquête voor ouders met een kind met PDD-NOS. De enquete bestaat uit 12 vragen, het zal enkele minuten in beslag nemen. Bij voorbaat dank.

Nonverbaal gedrag

1) Herkent u een van de volgende kenmerken in een gesprek tussen u en uw kind?

o Maakt meestal geen oogcontact.

o Maakt geen gebruik van gebaren met handen (zoals een duim opsteken bij een goed antwoord)

o Maakt geen gebruik van gebaren met hoofd (ja knikken, nee schudden)

o Geen van de bovenstaande kenmerken

2) Herkent u een van de volgende kenmerken in een gesprek tussen uw kind en een ander (geen naaste familieleden)?

o Maakt geen gebruik van gebaren met handen (zoals een duim opsteken bij een goed antwoord)

o Maakt geen gebruik van gebaren met hoofd (ja knikken, nee schudden)

o Geen van de bovenstaande kenmerken

3) Kunt u makkelijk uit de gezichtsuitdrukking opmaken als uw kind zicht goed of juist niet goed voelt?

o Ja

o Nee

Communicatie

4) Hoe speelt uw kind het liefst?

o In zijn eentje (tv-kijken, computeren etc.)

o Met een leeftijdsgenootje

o Met iemand absoluut niet van zijn leeftijd (bijv. een volwassene of een veel jonger kind)

5) Vindt uw kind het moeilijk met een leeftijdsgenootje contact te maken?

o Ja

o Nee

6) Vertelt uw kind vaak hetzelfde verhaal vaker?

o Nee

o Ja, vaak twee keer

o Ja, vaak meer dan twee keer (dus 3 of meer)

7) Vindt uw kind het leuk om dingen na te spelen (bijv. vadertje en moedertje of dokter en patiënt)

o Ja

o Nee

8) Vindt uw kind het moeilijk woordspelingen of uitdrukkingen te begrijpen (neemt uw kind de taal heel letterlijk)?

o Ja

o Nee

Stereotiepe patronen

9) Heeft uw kind een sterke behoefte aan routine (bijv. elke dag op even laat opstaan, even laat eten)?

o Ja

o Nee

10) Heeft uw kind vaak herhalende bewegingen? (bijv. draaien met hand of vingers of complexe bewegingen met het hele lichaam)

o Ja

o Nee

11) Heeft uw kind wel eens periodes gehad, waar hij/zij het nog maar over een ding kan hebben en de hele dag ermee bezig is? (bijv. een voorwerp, of een dier)

o Nee, nooit

o Ja, maar bijna nooit

o Ja, soms

o Ja, vaak

12) Welke veranderingen werken absoluut negatief op uw kind?

o Verandering van tijden (van bijv. een training)

o Verandering in uiterlijk van broer/zus/vader/moeder (bijv. nieuw kapsel)

o Verandering in de klas (nieuwe leraar, nieuwe klas)

o Anders namelijk ……………………………………………………………………………………………………….

Einde van de enquête.

nogmaals bedankt!
Laatst bijgewerkt door Winged op 16-01-09 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

Phylos

Re: enquete PDD-NOS Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:16

ik hoop dat het hier goed staat, anders mag hij verplaats worden natuurlijk

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:38

Heb je ook een lijst met antwoorden welke van toepassing zijn op een kind dat dit heeft?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 05:34

Ik heb destijds een onderzoek gedaan naar de leerproblemen en de hulp die een docent kan bieden bij leer- en gedragsstoornissen. Daarop heb ik ook veel reacties gehad van mensen met PDD-NOS of ouders daarvan. Dit is mede goed van de grond gekomen dankzij een Bokker die destijds mijn enquete heeft geplaatst op een autismeforum, waarop oa veel mensen zaten met PDD-NOS. Misschien is dat een tip?

Verder wens ik je veel succes en hoop ik voor je op duidelijke antwoorden. PDD-NOS is erg complex, dus ikzelf kreeg allerhande antwoorden van mensen die toch gediagnosticeerd waren met hetzelfde probleem :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:07

Nonverbaal gedrag

1) Herkent u een van de volgende kenmerken in een gesprek tussen u en uw kind?

2) Herkent u een van de volgende kenmerken in een gesprek tussen uw kind en een ander (geen naaste familieleden)?

3) Kunt u makkelijk uit de gezichtsuitdrukking opmaken als uw kind zicht goed of juist niet goed voelt?

o Nee

Communicatie

4) Hoe speelt uw kind het liefst?

o In zijn eentje (tv-kijken, computeren etc.)

5) Vindt uw kind het moeilijk met een leeftijdsgenootje contact te maken?

o Ja

6) Vertelt uw kind vaak hetzelfde verhaal vaker?

o Ja, vaak twee keer

7) Vindt uw kind het leuk om dingen na te spelen (bijv. vadertje en moedertje of dokter en patiënt)

o Nee

8) Vindt uw kind het moeilijk woordspelingen of uitdrukkingen te begrijpen (neemt uw kind de taal heel letterlijk)?

o Nee

Stereotiepe patronen

9) Heeft uw kind een sterke behoefte aan routine (bijv. elke dag op even laat opstaan, even laat eten)?

o Ja

10) Heeft uw kind vaak herhalende bewegingen? (bijv. draaien met hand of vingers of complexe bewegingen met het hele lichaam)

o Nee

11) Heeft uw kind wel eens periodes gehad, waar hij/zij het nog maar over een ding kan hebben en de hele dag ermee bezig is? (bijv. een voorwerp, of een dier)

o Nee, nooit

12) Welke veranderingen werken absoluut negatief op uw kind?

o Verandering van tijden (van bijv. een training)

o Verandering in de klas (nieuwe leraar, nieuwe klas)

Ik ben niet een ouder, maar oppas van een kind met PDD-NOS en ken hem al vanaf zijn geboorte. Hoop dat dat ook goed is.

Phylos

Re: [ENQ] PDD-NOS Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:01

hartstikke bedankt voor je reactie!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:02

Urielle schreef:
Ik heb destijds een onderzoek gedaan naar de leerproblemen en de hulp die een docent kan bieden bij leer- en gedragsstoornissen. Daarop heb ik ook veel reacties gehad van mensen met PDD-NOS of ouders daarvan. Dit is mede goed van de grond gekomen dankzij een Bokker die destijds mijn enquete heeft geplaatst op een autismeforum, waarop oa veel mensen zaten met PDD-NOS. Misschien is dat een tip?

Verder wens ik je veel succes en hoop ik voor je op duidelijke antwoorden. PDD-NOS is erg complex, dus ikzelf kreeg allerhande antwoorden van mensen die toch gediagnosticeerd waren met hetzelfde probleem :)

Bedankt, hele goede tip! dat ga ik ook zeker doen!
en inderdaad het is zeer complex...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:26

weet je misschien ook nog wel forum?...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:33

zijn er nog meer mensen die dit zouden kunnen invullen? we komen er nog heel veel terkort doordat een school die veel kinderen met PDD-nos hebben niet mee wilde doen helaas..