Bijbaantje en paard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xsimone

Bijbaantje en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:40

Hallo allemaal.

Ik vroeg me af, hebben jullie een bijbaantje?
Voor hoeveel dagen (en uren) en hoe doen jullie dat met je paard en wedstrijden?

Ik wil zelf ook een bijbaan maar omdat ik overdag op school zit en 's avonds eigenlijk geen tijd hebt om te werken weet ik niet zo graag of het wel lukt. Ik ben bang dat ik minder naar mn paard ga omkijken omdat ik er gewoonweg geen tijd meer voor heb.

Dus hoe doen jullie het, of hebben jullie hetzelfde 'probleem' als mij?

Gr. Simone

edit: Ik ben trouwens 15, bijna 16 ;)

Vadalma

Re: Bijbaantje en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:44

Je kan toch een baantje zoeken voor de zaterdagen en de zondagen? Horeca baantje bijvoorbeeld? Dan kan je 's avonds nog naar je paard ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:45

Ik loop 32uur in de week stage, werk op vrij. en za. avond! En daarnaast heb ik dus een eigen paard en moet ik er iedere dag heen om de stal te doen! Werkt prima!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:46

Ja ik weet nog niet wat ik wil. Wil eerst even weten hoe andere bokkers het doen. Ook met wedstrijden enz. ;)

tes_saa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:52

hee siem :P
ik zit met hetzelfde probleem hier!
volg het ook even ;)
x

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:57

Ik zit op maandag en dinsdag de hele dag op school en ben woensdag of donderdag vrij of een halve dag vrij en dan werk ik, op vrijdag hoef ik alleen 's ochtends naar school en dan werk ik daarna. Zaterdag en zondag ben ik vrij van school en werk. Ik heb een verzorgster voor maandag en vrijdag, dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag ben ik wel op stal, 's avonds of 's ochtends in het weekend. En de rest moet ik ook nog even huiswerk maken oid :+

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:03

Je moet gewoon je tijd goed indelen :) Het is prima te doen! Ik hockey, heb een paard, een bijbaan en zit in 6vwo :)
Nou hoef ik niet elke dag naar mijn paard omdat mijn zusje ook rijd, maargoed hockey is ook 3 keer in de week.

Je moet gewoon op school je best doen en zorgen dat je een beetje bijloopt, en verder ja ik ben gewent gewoon alles snel te doen, dus dan bedoel ik fietsen enzo. En tel die uren maar eens bij elkaar op die je 'verprutst' door te bokken en tv te kijken :P zul je versteld staan. Het kan dus prima, je moet het alleen wel willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:54

Ik zit van ma/do de hele dag op school, soms op woensdag vroeg vrij en op vrijdag zoiezo vrij. In het weekend altijd wedstrijd etc. Ik probeer gewoon 2 avonden per week te werken, of 1 avond en op vrijdag's overdag. :j Kan makkelijk joh, 't is gewoon even keuzes maken. :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:35

toen ik nog naar school ging, ma tm vrijdag, had ik een zaterdagbaantje. Dit kon ik gelukkig zo regelen zodat ik doordeweeks 's avonds naar mijn paard kon.

Probeer anders eens een zwembad, fitnesscentrum, daar zoeken ze vaak mensen voor de receptie in het weekeinde. Verdient vaak goed en kan je makkelijk combineren.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:59

Ik werk in het weekend maar mijn paardje is afgekeurd dus ik heb geen last van wedstrijden ed ;)

Je zou ook nog kranten kunnen gaan lopen oid.. En anders kijken naar baantjes op een weekend avond of een avond als je vroeg uit bent..

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:10

Oke, het is dus eigenlijk best te doen al is het zo lees. :)
Ik had namelijk alleen verhalen gehoord van mensen die gingen werken en hierdoor hun paard/pony moesten verkopen.

Ik denk dat ik dan ook maar ga rondzoeken voor een baantje voor 2 avonden per week (misschien in de supermarkt, woon in een klein dorpje), en op Zaterdag kan ik eventueel bij mijn vader in de bakkerij werken (wel een poedersuiker baantje, maarja wel lekker om geld te verdienen en als ik wedstrijd of iets anders heb kan ik makkelijker afzeggen dan ergens bij een 'gewoon' bedrijf)

Owja, wat ik ben vergeten in de openingspost te zetten is dat ik ook vaak het paard van mijn moeder moet doen, maar ik denk dat dat dan ook niet echt een probleem is ;)

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:12

Ik werk in de bediening in een restaurant, ook makkelijk voor in de avonden, miss is dat wat? :)

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:15

restaurantjes hebben wij hier niet in het dorp ;)
Wel een chinees maar daar werkt een vriendin van mij en die zoeken (nog) geen personeel meer.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:22

het is maar net wat j nodig hebt, en voor je paard overhebt. Veel meiden van jouw leeftijd kiezen op een gegeven moment voor uitgaan, geld en vriendjes. De die-hard paardenmeisjes blijven over haha.. :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:23

Kwestie van plannen, gaat makkelyk! :)

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:24

@rebeltje:
Ja dat heb ik gemerkt de afgelopen tijd ja! Nog minder dan de helft van mijn vriendinnen waar ik vroeger mee reed zijn over. Zo zonde vind ik dat!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:15

Hm dit topic houd ik bij, wel interessant :) .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:39

Ik had tijdens mijn studie geen eigen paard maar wel een verzorgpony waar ik een aantal dagen per week heen ging. Ik heb moeten stoppen omdat ik het qua tijd niet redde, 4 hele dagen stage, 1 dag school, op zaterdag werken, en op zondag maakte ik school opdrachten. Ik was 's avonds te afgedraaid om nog naar mijn verzorgpony te gaan, en heb helaas moeten stoppen. Heb de laatste twee jaar van mijn studie gewoon moeten snoeien in mijn hobby's om alles rond te krijgen. Gelukkig kon ik daarna het meeste weer oppakken.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:43

Alles kan! ;) kijk maar eens naar de mensen met een gezin, fulltime baan en een paard. Het is een kwestie van je tijd goed indelen.

Zo kun je inderdaad een horecabaantje nemen, of schoonmaken, zolang ze maar flexibel zijn in de werktijden. Ook een krantenwijk in de ochtend kan een leuk zakcentje opleveren maar het kost wel wat dicipline om vroeg op te staan.

Ook kan je misschien een dag je dat vroeg uit bent ook werken én naar je paard. en dan nog een dag kiezen dat je je paard een dagje vrij geeft door de weeks, dan kun je dus al 2 dagen doordeweeks werken en 2 in het weekend bijvoorbeeld. ;)

Succes in ieder geval!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:47

Ik zit op de universiteit geneeskunde, heb een zaterdagbijbaantje en heb m'n paard, waar ik iedere dag heen ga. Zo'n 1,5 à 2 uur per dag, het is goed te doen vind ik, maar je moet het wel willen. Hiernaast heb ik bijna nergens anders tijd voor.